Mode & Beauty alle pijlers

Welk oogpotlood blijft echt zitten waar het hoort?

23-09-2018 11:30 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat laatst wat make-up tutorials te kijken. Daar zag ik de gouden tip: zwart potlood in de bovenste waterlijn om je wimperrand te definiëren. Top, dacht ik, ga ik doen. Hoewel het voelt alsof je je oog uit wil lepelen, is het inderdaad wel mooi. Zal wel wennen.
Maar: na de eerste blijdschap dat ik succesvol een tip had geïntegreerd in mijn dagelijks leven. ..het potlood blijkt al binnen een paar minuten overal naartoe te kruipen. Ook zwart dus in mijn onderste waterlijn. Jammer, dat vind ik minder mooi.
Ik naar de drogist. Waterproof potlood gekocht van L'oréal. Zelfde probleem.
Is er ergens ter wereld een potlood te krijgen dat in die bovenste waterlijn blijft zitten en niet stiekem verhuist als je met je ogen knippert?
Alle reacties Link kopieren
Die van Urban Decay
Internagelaktisch
Permanente make up. Ik heb dat lijntje laten tatoeëren. Nooit meer uitlopers.



Edit: waterlijn even moeten googelen. Bij mij is het wel van bovenaf gedaan maar wimperrand is opgevulde en strak
Alle reacties Link kopieren
Essence van de Kruidvat, blijft goed zitten en waterproof.
En kost nog geen 2 euro!
Geen JufJoke, ik heb trouwens gelezen dat het ook niet goed voor je ogen is om zulke chemische middelen te dicht tegen het oog zelf aan te brengen. Ik weet niet of het waar is hoor, maar ik kan best geloven dat al die chemische brol (= Vlaams woord en betekent: rommel) inderdaad niet goed is. Want, dat zul je toch met me eens zijn, wat wordt er allemaal niet in de cosmetische industrie verwerkt opdat het maar langer zou blijven zitten, langer zijn kleur zou houden, langer dit en beter dat. Ik denk dat zelfs in het beste merk grondstoffen zitten waarvan je denkt: heuh???

Ik heb ook jaren met eyeliner potlood gewerkt, en in de namiddag hing mijn streepje ergens in buurt van mijn kin!! :cry: :lol: :lol: :lol: :lol:
Héél vervelend en belachelijk bovendien: zwart waar het niet moest zijn en geen zwart waar het mooi zou zijn.

Toen heb ik inderdaad ook gekozen voor permanente make-up. Ik heb TO-TAAL geen aandelen in de permanente make-up-industrie, dus het is belangeloos dat ik je dit aanraad!

In België 300 euro voor boven en onder en als je na een jaar teruggaat, wordt het helemaal opnieuw bijgewerkt voor 100 euro. En dat doe ik elk jaar.

Ik heb het intussen al meer dan 15 jaar, geef geen geld uit aan dag-, nacht-, of welke crème dan ook (want ik geloof daar niet in) maar de permanente make-up neemt niemand mij af: van 's morgens tot 's avonds een fijn, verzorgd lijntje boven en onder mijn ogen, e-ennn .... zelfs 's nachts lig ik als een verzorgde vrouw (met eyeliner bedoel ik :puh: ) in bed.

Binnen afzienbare tijd is het weer eindjaar, misschien een idee voor een tegoed-bon (of een gedeelte ervan)?

Maar tot slot, ben je ook niet mooi zonder dat potloodlijntje?

mammezel
Alle reacties Link kopieren
Oogpotlood in de waterlijn aanbrengen kan erg gevaarlijk zijn. Hier lees je waarom en ook hoe je dat kunt voorkomen:

https://grazia.nl/lifestyle/oogpotlood- ... rlijk-zijn

Overigens laat potlood in de waterlijn je ogen kleiner lijken (tenzij je wit gebruikt), dus bij veel mensen is het een afrader.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
23-09-2018 12:11
Geen JufJoke, ik heb trouwens gelezen dat het ook niet goed voor je ogen is om zulke chemische middelen te dicht tegen het oog zelf aan te brengen. Ik weet niet of het waar is hoor, maar ik kan best geloven dat al die chemische brol (= Vlaams woord en betekent: rommel) inderdaad niet goed is. Want, dat zul je toch met me eens zijn, wat wordt er allemaal niet in de cosmetische industrie verwerkt opdat het maar langer zou blijven zitten, langer zijn kleur zou houden, langer dit en beter dat. Ik denk dat zelfs in het beste merk grondstoffen zitten waarvan je denkt: heuh???

Ik heb ook jaren met eyeliner potlood gewerkt, en in de namiddag hing mijn streepje ergens in buurt van mijn kin!! :cry: :lol: :lol: :lol: :lol:
Héél vervelend en belachelijk bovendien: zwart waar het niet moest zijn en geen zwart waar het mooi zou zijn.

Toen heb ik inderdaad ook gekozen voor permanente make-up. Ik heb TO-TAAL geen aandelen in de permanente make-up-industrie, dus het is belangeloos dat ik je dit aanraad!

In België 300 euro voor boven en onder en als je na een jaar teruggaat, wordt het helemaal opnieuw bijgewerkt voor 100 euro. En dat doe ik elk jaar.

Ik heb het intussen al meer dan 15 jaar, geef geen geld uit aan dag-, nacht-, of welke crème dan ook (want ik geloof daar niet in) maar de permanente make-up neemt niemand mij af: van 's morgens tot 's avonds een fijn, verzorgd lijntje boven en onder mijn ogen, e-ennn .... zelfs 's nachts lig ik als een verzorgde vrouw (met eyeliner bedoel ik :puh: ) in bed.

Binnen afzienbare tijd is het weer eindjaar, misschien een idee voor een tegoed-bon (of een gedeelte ervan)?

Maar tot slot, ben je ook niet mooi zonder dat potloodlijntje?

mammezel
Goh, Mammezel, wat ben je filosofisch zo op de zondagmiddag. Maar wel stof tot nadenken. Ik vind wel dat ik ook mooi genoeg ben zonder dat lijntje, hoor. Maar strategisch geplaatste lijntjes en schaduwen maken me net even mooier.
Ik ga eens nadenken over dat tatoeëren. Dat kan natuurlijk niet ín de waterlijn, maar misschien is net erboven een optie. Wel doodeng...
Bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
23-09-2018 12:35
Oogpotlood in de waterlijn aanbrengen kan erg gevaarlijk zijn. Hier lees je waarom en ook hoe je dat kunt voorkomen:

https://grazia.nl/lifestyle/oogpotlood- ... rlijk-zijn

Overigens laat potlood in de waterlijn je ogen kleiner lijken (tenzij je wit gebruikt), dus bij veel mensen is het een afrader.
Oké, misschien moet ik het hele waterlijn-gebeuren maar laten voor wat het is. Ik wist dit niet, maar eigenlijk wel logisch, aangezien het spul inderdaad aan de wandel gaat. Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
23-09-2018 11:40
Permanente make up. Ik heb dat lijntje laten tatoeëren. Nooit meer uitlopers.



Edit: waterlijn even moeten googelen. Bij mij is het wel van bovenaf gedaan maar wimperrand is opgevulde en strak
Doet het pijn, Pipistrello? En anderen die dat ook hebben? Het lijkt me zo eng.....
Jufjoke schreef:
23-09-2018 12:42
Doet het pijn, Pipistrello? En anderen die dat ook hebben? Het lijkt me zo eng.....

Pijn is niet het goede woord. Ik vond het wel heel rottig, dat gepiel bij mijn oogbollen.
Ik had overigens wel gesmeerd met Emla (verdovende crème)

Heb het begin augustus laten zetten (boven en onder €265) Duurde een uur. Een maand later nog een keer (gratis) laten bijwerken en dat was met een half uur klaar.
Nu hoop ik in ieder geval 2 jaar helemaal niets te hoeven. Zou 2-5 jaar mooi blijven.
Alle reacties Link kopieren
diedietje schreef:
23-09-2018 11:54
Essence van de Kruidvat, blijft goed zitten en waterproof.
En kost nog geen 2 euro!
jip, daar zweer ik ook bij.
Niet het potlood maar die met het stiftje met draaimechanisme
Jufjoke schreef:
23-09-2018 12:38
Goh, Mammezel, wat ben je filosofisch zo op de zondagmiddag. Maar wel stof tot nadenken. Ik vind wel dat ik ook mooi genoeg ben zonder dat lijntje, hoor. Maar strategisch geplaatste lijntjes en schaduwen maken me net even mooier.
Ik ga eens nadenken over dat tatoeëren. Dat kan natuurlijk niet ín de waterlijn, maar misschien is net erboven een optie. Wel doodeng...
Bedankt voor je reactie!
Niet doodeng, zelfs niet eng. Het prikt, ja. Maar je kent het spreekwoord toch he: 'wie mooi wil zijn moet pijn lijden.'
Echt pijn doet het niet, bij mij was het meer jeuken en tegen het eind aan word ik het gewoonlijk echt beu! Omdat het enorm 'jeukte' en ik wilde krabben, maar dat mocht natuurlijk niet omdat de dame nog aan mijn ogen bezig was.

Ik ga niet zeggen dat je het niet voelt, maar dat is bij een kramp of buikpijn ook :-x en wees maar zeker: het is minder dan tandpijn! :-x :bonk: :facepalm:.

Dus flink zijn en vijf jaar het lijntje waar het moet zijn, ongeacht of je ziek, moe, down of kwaad bent!

Succes en laat eens horen als je het (eventueel) zou laten doen hebben.

Mammezel
Alle reacties Link kopieren
Voor eenzelfde effect doe ik het al tijden zo:
http://thebeautydepartment.com/2017/04/ ... technique/
Ik zweer bij die van Lancôme. Brengt heel soepel aan en blijft zitten waar ‘t hoort.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik gebruik alleen bruin. Vind ik wat minder hard staan dan zwart.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
fixeerpoeder erop, of babypoeder.
Zeeepje schreef:
23-09-2018 21:30
fixeerpoeder erop, of babypoeder.

In je oog?
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
23-09-2018 21:38
In je oog?
Oh bah ik lees nu pas 'bovenste waterlijn'. Denk dat het beste oogpotlood daarvoor heet 'niet jezelf martelen met infecties, traanogen en pijn'.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik CHANEL Stylo waterproof en die blijft goed zitten.

Wel zou ik je afraden om zo dicht in het oog make-up te gebruiken. Dan kun je net zo goed eyeliner zetten.
Permanente make-up zou ik nooit doen om meerdere redenen. Vind het ook heerlijk om soms geen make-up op te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven