Mode & Beauty alle pijlers

Help, oorbellen voor vriendin en allergisch

05-10-2018 17:57 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Iedereen !

Ik ga voor me vriendin oorbellen kopen voor haar verjaardag en wil haar echt verassen, nou weet ik dat ze ooit tegen mij gezegd heeft: Voor het geval je oorbellen wil halen, het moet wel echt goud of zilver zijn aangezien ik anders een allergische reactie krijg.

Nou wil ik haar dus verassen en zie ik op veel sites sterling zilver, is dit allergie vrij zilver en wat houdt het precies in ''echt'' zilver ? Ben op zoek naar oorbellen die dus allergie vrij zijn en tussen de 75,00 en 120,00.

Hoop dus dat iemand me kan helpen hier en me iets wijzer kan maken als leek op dit gebied haha.

Dank jullie wel voor jullie aandacht en toekomstige hulp ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het is verrassen schatje!
Verassen is heel wat anders en wil je echt niet!
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
05-10-2018 17:59
Het is verrassen schatje!
Verassen is heel wat anders en wil je echt niet!
Meen je dit haha ? Ik vraag hier gewoon om hulp, kan de humor er wel van inzien gelukkig maar dank je voor de oplettendheid.
https://jewelswithflair.nl/sterling-zil ... -verschil/
Het is vermengd zilver omdat het anders te zacht is om te verwerken tot sieraad.
Waarschijnlijk heeft je vriendin een nikkelallergie. Nikkel zit vaak in goedkope sieraden.

Je bent 22 jaar en je gebruikt het VIVA-forum als je gepersonaliseerde zoekmachine. Steeds als je een topic opent of vragen stelt, vraag ik me af of je Google stuk is.

Stappenplannetje:
1. Vraag je vriendin om duidelijkheid over haar allergie.
2. Zoek ff wat dingetjes op op het internet.
3. Ga naar een echte juwelier om een paar mooie oorbellen te kopen.
4. Plak een plaatje van de oorbellen in dit topic. :-D
Zou voor sterling zilver gaan.
Allergieën zijn meestal voor nikkel (goedkope oorbellen) en een gouden sierraad geven is nogal gewaagd aangezien niet iedereen er van houdt en het wat sneller opzichtig is. Zilver is neutraler en in mijn ogen vaak eleganter.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Caitriona* post_id=29094558 time=1538755488 user_id=376516]
Waarschijnlijk heeft je vriendin een nikkelallergie. Nikkel zit vaak in goedkope sieraden.

Je bent 22 jaar en je gebruikt het VIVA-forum als je gepersonaliseerde zoekmachine. Steeds als je een topic opent of vragen stelt, vraag ik me af of je Google stuk is.
Alle reacties Link kopieren
*lukt even niet het citeren dus doe het even in 2 delen....

Haha dank je voor je reactie, nee me google is niet stuk maar ik hecht altijd meer waarde bij dit soort onderwerpen aan de mening van de mensen onderling ;-)

Ik heb natuurlijk al ééntje in me gedachte: https://www.siebeljuweliers.nl/sieraden ... 014800-wit

Is puur zilver en denk dus dat dat geen problemen oplevert. Maar dank je voor je hulp haha en hoop dat je het niet erg vindt dat ik viva af en toe gebruik als me google.
TimD567 schreef:
05-10-2018 18:12
Ik heb natuurlijk al ééntje in me gedachte: https://www.siebeljuweliers.nl/sieraden ... 014800-wit
https://www.siebeljuweliers.nl/sieraden ... sqr=bridal&
Serieus?
Dit zijn bruidsoorbellen.
Jullie zijn nog maar een half jaar samen.

Vrij expliciet hoor.
Gaat ze die naar haar werk dragen?
anoniem_376516 wijzigde dit bericht op 05-10-2018 18:17
16.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
05-10-2018 18:15
Serieus?
Dit zijn bruidsoorbellen.
Jullie zijn nog maar een half jaar samen.

Vrij expliciet hoor.
Gaat ze die naar haar werk dragen?
Ik begin me steeds meer een leek te voelen op dit gebied pff haha.... dacht dat dit wel mooie oorbellen waren en er staat nergens dat het bruidsoorbellen zijn. Wat een gedoe zeg mooie oorbellen.... ik ga nog wel even verder kijken haha
Ik zie ze niet :|
TimD567 schreef:
05-10-2018 18:16
Ik begin me steeds meer een leek te voelen op dit gebied pff haha.... dacht dat dit wel mooie oorbellen waren en er staat nergens dat het bruidsoorbellen zijn. Wat een gedoe zeg mooie oorbellen.... ik ga nog wel even verder kijken haha
Bridal betekent bruids.

Ik zou echt naar een juwelier gaan.
Een juwelier heeft ruime ervaring in advisering.
anoniem_376516 wijzigde dit bericht op 05-10-2018 18:20
0.81% gewijzigd
Lillybit schreef:
05-10-2018 18:18
Ik zie ze niet :|
Dit zijn ze:
https://www.siebeljuweliers.nl/sieraden ... sqr=bridal&
Alle reacties Link kopieren
TimD567 schreef:
05-10-2018 18:16
Ik begin me steeds meer een leek te voelen op dit gebied pff haha.... dacht dat dit wel mooie oorbellen waren en er staat nergens dat het bruidsoorbellen zijn. Wat een gedoe zeg mooie oorbellen.... ik ga nog wel even verder kijken haha
Het woord bridal betekent bruids ;)
Oh nu wel, ze zijn erg mooi maar inderdaad wel bruidachtig.
Als jij ze mooi vind dan moet je ze gewoon kopen natuurlijk. Je kan ook samen met je vriendin gaan shoppen zodat ze haar eigen smaak kan kiezen en ze ook echt gaat dragen ipv voor de vorm om jou te plezieren.
Ik vind het in ieder geval superlief van je.
anoniem_360662 wijzigde dit bericht op 05-10-2018 18:22
0.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oké dank je, heb zelf nog nooit echt sieraden gekocht dus ja ben vrij nieuw hierin.
Ik zal morgen is naar een juwelier gaan om te informeren, moet altijd denken bij een juwelier aan prijzen van boven de 250,00 terwijl ik zoek tussen 75 en 120 ... vandaar dat ik er nooit heen ga.

Maar ja nogmaals is wel bevestigd nu dat ik een leek ben op dit gebied haha.
Dank je in iedergeval voor de hulp
Alle reacties Link kopieren
Vraag haar wat ze het liefst draagt: ringen, knopjes of hangers en zilver of goud. Dan kom je al een eind verder. En haal dan iets tijdloos, wat ze bij het meeste van haar outfits kan dragen.
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
TimD567 schreef:
05-10-2018 18:00
Meen je dit haha ? Ik vraag hier gewoon om hulp, kan de humor er wel van inzien gelukkig maar dank je voor de oplettendheid.
Tja, verassen is cremeren. Ik kan er de humor ook wel van inzien dat je oorbellen wil om je vriendin te cremeren.
Alle reacties Link kopieren
Oef, voor dat soort bedragen zou ik toch mooi samen gaan uitzoeken.
.
TimD567 schreef:
05-10-2018 18:21
Oké dank je, heb zelf nog nooit echt sieraden gekocht dus ja ben vrij nieuw hierin.
Ik zal morgen is naar een juwelier gaan om te informeren, moet altijd denken bij een juwelier aan prijzen van boven de 250,00 terwijl ik zoek tussen 75 en 120 ... vandaar dat ik er nooit heen ga.
Stel dat je vriendin graag knopjes draagt.
Dan denk ik dat je binnen je budget mooie knopjes kunt vinden bij een juwelier.

Tip van de week: scroll eens door de foto's die je van haar hebt en kijk welke oorbellen ze daar draagt.
Alle reacties Link kopieren
TimD567 schreef:
05-10-2018 18:21
Oké dank je, heb zelf nog nooit echt sieraden gekocht dus ja ben vrij nieuw hierin.
Ik zal morgen is naar een juwelier gaan om te informeren, moet altijd denken bij een juwelier aan prijzen van boven de 250,00 terwijl ik zoek tussen 75 en 120 ... vandaar dat ik er nooit heen ga.

Maar ja nogmaals is wel bevestigd nu dat ik een leek ben op dit gebied haha.
Dank je in iedergeval voor de hulp
Wat een lief cadeau! Het eerste sieraad dat ik van mijn vriend heb gekregen, hebben we samen uitgezocht. Het was een zilveren hanger voor een ketting. Volgens mij was het totaal €50, gewoon bij de juwelier van je link. ;)
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
https://www.wiezewasjes.nl/sieraden/gol ... lora251788
https://www.wiezewasjes.nl/sieraden/gold-plated/sda
https://www.wiezewasjes.nl/sieraden/oorbellen/manyo
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
05-10-2018 18:32

Tip van de week: scroll eens door de foto's die je van haar hebt en kijk welke oorbellen ze daar draagt.
Dank je voor de tip, heb dat inderdaad gedaan en ze draagt vooral echte oorbellen (ringen) als ik dat goed zeg in in sieradentaal ;-p
Maar denk dat ik dan zo iets moet zoeken, al ik vindt iets kleiner ook prachtig...... dus ja moet even kijken
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar titaniumoorbellen, ik ben zwaar allergisch voor nikkel en niet al het zilver is hoogwaardig genoeg. Titanium is een veilige keuze bij metaalallergie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven