Mode & Beauty alle pijlers

Wat doen tegen lelijke scheerbultjes?

14-01-2019 23:00 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
OMG zo irritant als je steeds van die bultjes krijgt na het scheren..
Ligt het dan aan mn scheermesjes of doe ik gewoon dingen verkeerd? Als je ze dus al hebt is er dan een creme oid die je er op kan smeren zodat het wat sneller wegtrekt?
Bikini lijn? Zorg dat je mesje niet bot is.
Ik scheer altijd met de haren mee, met een goed mesje gaat het dan net zo goed weg als tegen de richting in, maar heb nooit bultjes
Alle reacties Link kopieren
De gouden tip komt van mijn huisarts: scheren en daarna goed wassen met betadine scrub (apotheek). Helpt echt. Veel vriendinnen hebben deze tip opgevolgd en beamen het allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik doen After shave balm op (zonder alcohol!)

Mariejan: scrub? Als in scrub scrub? Met zand oid?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Zo heet het: Betadine scrub. Het is zeep.

https://goo.gl/images/xcdeiY
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
14-01-2019 23:22
De gouden tip komt van mijn huisarts: scheren en daarna goed wassen met betadine scrub (apotheek). Helpt echt. Veel vriendinnen hebben deze tip opgevolgd en beamen het allemaal.
Ik ga dit zeker ook proberen! Bedankt voor de feedback :)
Handig, ga ik ook proberen. Wel zo fijn naar de sauna zonder scheerbultjes. Bij mij hielp elektrisch scheren ook om ze te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
14-01-2019 23:41
Zo heet het: Betadine scrub. Het is zeep.

https://goo.gl/images/xcdeiY

Gaat dat niet enorm prikken?! :-o
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
povidonjodium het Ontsmettende bestanddeel in betadine prik in iedergeval een stuk minder dan alcohol hahahha
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
14-01-2019 23:22
De gouden tip komt van mijn huisarts: scheren en daarna goed wassen met betadine scrub (apotheek). Helpt echt. Veel vriendinnen hebben deze tip opgevolgd en beamen het allemaal.
Dit kreeg ik ook als budget advies van de huisarts.

Eigenlijk adviseerde hij het gebruik van ipl apparaat.
aftershave en ja dat prikt even maar dan is het wel gelijk ontsmet ,komen er ook geen puistjes want dat gebeurt ook wel es
Ordinaire tvp.
Alle reacties Link kopieren
Ik scrub eerst met suiker en olijfolie. Dan scheren. Nogmaals scrubben, nogmaals scheren.
En daarna wattenschijfje met alcohol. Prikt bijna niet als je het mijn vraagt. Eerder beetje een warm (niet branderig) gevoel.
Tot slot kun je een neutrale creme gebruiken als je dat fijn vindt
Alle reacties Link kopieren
Harsen
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Avoyd, topspul!
Alle reacties Link kopieren
elke dag bijhouden /scheren
Wegwerp mesjes en na 4x weggooien
Zinkzalf smeren
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik titanium scheermesjes.Probleem opgelost
Alle reacties Link kopieren
Kijk het af en ga in de leer bij ons (van Mars). Mits natscheerder. Gezicht heeft hardere plekken, o.a. kin. Maar ook zachtere, hals. Gelijk aan oksels, lies enz.

Start sws met een goed (mannen-) scheermes. Niet die kul weggooi dingen. Goede gel of schuim, uit bus. Kan ook gewoon scheerzeep in bakje + kwast.

Maak de te scheren plekken vantevoren goed zacht, de haartjes, met douchen. Inzepen, laten intrekken, wordt nog zachter. Scheren, tegen de haarrichting in. Niet te snel trekken, niet te langzaam. Met de juiste snelheid voel en hoor je 'm snijden. Daarna nog 'n keer inzepen en nog 'n scheerbeurt.

Erna met flink koud water erop. Dicht miniscule sneetjes. Hoewel met goed scheren je geen enkel plekje hoeft te zien. Bloeden is voor tieners met vlashaar. Of dep met 'n blokje aluin.

Daarna inderdaad 'n after shave balsem erop. En vooral; neem de tijd en maak er een ritueel van! Scheren is zo fijn en geeft echt ontspanning. Beetje zen.

Afbeelding
.
Alle reacties Link kopieren
Afterburner:
Ik doe het soms, als ik zin heb, bij mijn vrouw. Zin in die zin, dat ik weet dat meestal van het een het ander komt. Iets met sfeer creëren en zo.
.
Alleen in de bikinizone, neem ik aan? Dat is zo frappant, nergens heb ik last van behalve daar. Ik heb alle tips al geprobeerd dus nu ga ik weer retro. Dat staat eigenlijk toch veel leuker.
Alle reacties Link kopieren
Retro schijnt weer in te raken, zie/hoor ik ook bij enkele van mijn dochters en vriendinnen. Met name als ze wat in het alternatieve circuit zitten van vega, pro-milieu transitie, "mijn" muziek luisteren. Ook al vol okselhaar gezien, aan tafel bij ons met singlet shirtje.

Gekke is dat ik zelf uit het vol behaard tijdperk kom. Echter sinds ik al enkele decennia lang kort getrimd ben en vrouwlief ook, vind ik dat behaarde eigenlijk helemaal nix meer. Dus ja, voor mij graag bikinilijn scheren.
.
Alle reacties Link kopieren
Manlief schreef:
20-01-2019 16:35
Retro schijnt weer in te raken, zie/hoor ik ook bij enkele van mijn dochters en vriendinnen. Met name als ze wat in het alternatieve circuit zitten van vega, pro-milieu transitie, "mijn" muziek luisteren. Ook al vol okselhaar gezien, aan tafel bij ons met singlet shirtje.

Gekke is dat ik zelf uit het vol behaard tijdperk kom. Echter sinds ik al enkele decennia lang kort getrimd ben en vrouwlief ook, vind ik dat behaarde eigenlijk helemaal nix meer. Dus ja, voor mij graag bikinilijn scheren.
....ik hoop dat éénieder die zich scheert/harst/epileert/laat woekeren, dit vooral voor zichzelf doet en niet voor een amder....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Manlief schreef:
19-01-2019 22:49
Kijk het af en ga in de leer bij ons (van Mars). Mits natscheerder. Gezicht heeft hardere plekken, o.a. kin. Maar ook zachtere, hals. Gelijk aan oksels, lies enz.

Start sws met een goed (mannen-) scheermes. Niet die kul weggooi dingen. Goede gel of schuim, uit bus. Kan ook gewoon scheerzeep in bakje + kwast.

Maak de te scheren plekken vantevoren goed zacht, de haartjes, met douchen. Inzepen, laten intrekken, wordt nog zachter. Scheren, tegen de haarrichting in. Niet te snel trekken, niet te langzaam. Met de juiste snelheid voel en hoor je 'm snijden. Daarna nog 'n keer inzepen en nog 'n scheerbeurt.

Erna met flink koud water erop. Dicht miniscule sneetjes. Hoewel met goed scheren je geen enkel plekje hoeft te zien. Bloeden is voor tieners met vlashaar. Of dep met 'n blokje aluin.

Daarna inderdaad 'n after shave balsem erop. En vooral; neem de tijd en maak er een ritueel van! Scheren is zo fijn en geeft echt ontspanning. Beetje zen.

Afbeelding
Scheerschuim/gel op mijn fluit lijkt me niet bepaald fijn (net als aftershave). Ik gebruik altijd die speciale wasemulsie voor daaronder en heb nooit last van bultjes. En ik vind het niet echt ontspannend om half op je kop te staan.
Manlief schreef:
20-01-2019 16:35
Retro schijnt weer in te raken, zie/hoor ik ook bij enkele van mijn dochters en vriendinnen. Met name als ze wat in het alternatieve circuit zitten van vega, pro-milieu transitie, "mijn" muziek luisteren. Ook al vol okselhaar gezien, aan tafel bij ons met singlet shirtje.

Gekke is dat ik zelf uit het vol behaard tijdperk kom. Echter sinds ik al enkele decennia lang kort getrimd ben en vrouwlief ook, vind ik dat behaarde eigenlijk helemaal nix meer. Dus ja, voor mij graag bikinilijn scheren.
Gelukkig dan maar dat jij er niet over gaat of vrouwen al dan niet hun bikinilijn scheren.
Alle reacties Link kopieren
Weleda babybillen balsem er op na het scheren.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven