Mode & Beauty alle pijlers

Creatief van Zalando

18-01-2019 17:05 105 berichten
https://www.ad.nl/economie/zo-wil-zalan ... ~a0cec372/

Afbeelding


Stuur jij wel eens kleding terug, gedragen of niet gedragen?

Stuur jij wel eens kleding terug?

Totaal aantal stemmen: 163

Vaak, maar nooit gedragen (74%)
Bijna altijd, maar wel gedragen (2%)
Nooit (25%)
Alle reacties Link kopieren
Heel terecht dat ze dit doen. Wat ze daar binnen krijgen, manmanman. Ondergepiste kleding zelfs.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Goede actie van zalando
Alle reacties Link kopieren
Logisch, slecht voor de financiën en slecht voor het milieu.

Heel slim dus! Ikzelf stuur sowieso al bijna geen kleding terug maar zo wel dan is het echt uit de zak terug in de zak en weer retour. Aantrekken en terugsturen dat kan ik me gewoon niet voorstellen dat iemand dat doet.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
18-01-2019 17:07
Heel terecht dat ze dit doen. Wat ze daar binnen krijgen, manmanman. Ondergepiste kleding zelfs.

Hoe weet je dat? Werk je daar? Interessant!
Hoorde het op de radio snap het wel. Van die goeiekopers die wel dure mooie jurk willen voor feestje en m dan terug sturen. Ze hebben toch ook 100 dagen retour recht? Zou ik ook korter maken dan.
Goede actie, uiteindelijk betalen we er allemaal aan mee als mensen gedragen kleding terugsturen.

Ik ben wel van het terugsturen, maar altijd ongedragen. Ik ben zo'n twijfelkont die altijd teveel bestelt. Vaak kan ik van zo'n plaatje heel slecht inschatten wat voor stof het is en hoe het zit als je het aan hebt. Dus als ik bijvoorbeeld een roze jasje wil voor over een shirt bestel ik er vier en houd ik alleen de mooiste. De rest vouw ik zo netjes mogelijk weer op en gaat terug in de doos. Bij schoenen heb ik soms maat 39, soms 40, meestal kan ik de pasvorm wel inschatten, maar als ik het niet zeker weet bestel ik allebei en gaat één paar terug. Dat vind ik nou net zo ideaal van Zalando, dat dat kan. Maar dat kan met dat mega-label nog steeds.
Rare poll heb je, mis wat opties.

Ik zend soms kleding terug, nooit gedragen. Alleen gepast natuurlijk.


Deze actie vind ik top, al zullen de meest gewiekste klanten gewoon een pistool en pak met tags kopen op aliexpress.
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel altijd teveel dus ik stuur ook altijd weer wat terug.
Heb ik een zwart vest nodig, bestel ik er 8 en dan gaan er 7 terug.
Juist zo lekker bij zalando en ook bij wehkamp achteraf betalen en geen verzend of retour kosten.
Alle reacties Link kopieren
wel jammer ergens dat het niet kan, ik weet meestal pas na een kwartiertje fietsen hoe een broek het gaat doen bij mij
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Bedjeindezon schreef:
18-01-2019 17:13
Hoe weet je dat? Werk je daar? Interessant!

Nee, was een paar weken geleden een item op het nieuws over.
Such fun!1
turquasi schreef:
18-01-2019 17:22
wel jammer ergens dat het niet kan, ik weet meestal pas na een kwartiertje fietsen hoe een broek het gaat doen bij mij
Normaal rustig fietsen? Zijn er na een kwartiertje fietsen slijtplekken te zien of is de broek erg bezweet? Zo niet dan zou ik het wel aandurven om een kwartiertje te fietsen met de tag eraan. Aan de andere kant kun je bij een fysieke winkel ook niet een kwartier fietsen in een broek.
anoniem_6478aa3e14789 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 17:27
10.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Slim van ze! Ik stuur regelmatig wat terug maar meer omdat ik een aantal kledingstukken bestel in verschillende maten en dan beste stukken hou.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet meer dan logisch en heb het trouwens al wel eerder bij andere webwinkels gezien. Inderdaad, de echte creatievelingen zullen het wel verwijderen en na het dragen weer aanbrengen maar je moet het ze gewoon niet te makkelijk maken.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
turquasi schreef:
18-01-2019 17:22
wel jammer ergens dat het niet kan, ik weet meestal pas na een kwartiertje fietsen hoe een broek het gaat doen bij mij
Lekker fris, kwartiertje zweten in een broek, en dan terugsturen. Je zal als klant maar een gedragen broek kopen waar lekker 15 minuten in gezweet is op alle plekken O_o

Goed dat ze hier eindelijk wat aan gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
aidem schreef:
18-01-2019 17:28
Lekker fris, kwartiertje zweten in een broek, en dan terugsturen. Je zal als klant maar een gedragen broek kopen waar lekker 15 minuten in gezweet is op alle plekken O_o

Nee, die broek gaat op de storthoop. Dat is het erge hieraan, de verspilling.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
ik doe het niet hoor (echt niet)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Terecht dat ze dit doen. Ik stuur heel af en toe wat terug en dat is meestal omdat ik twijfel tussen 2 maten. Het zou wel fijn zijn als ze de afmetingen van elk kledingstuk zouden vermelden, zoals bij Perfectly Basics. Daar heb ik toch aardig wat besteld en nog geen enkele keer iets terug hoeven sturen.

8 zwarte vesten bestellen en dan 7 retourneren vind ik eigenlijk wel bijzonder. Waarom dan niet gewoon de stad in?
Kledij nog nooit gekocht bij zalando, maar 1 op 5 paar schoenen gaat terug omdat ze niet goed passen.
Lady_Day schreef:
18-01-2019 17:31
8 zwarte vesten bestellen en dan 7 retourneren vind ik eigenlijk wel bijzonder. Waarom dan niet gewoon de stad in?
Omdat je in de stad niet de keuze hebt tussen 8 zwarte vesten of je moet de hele stad door en daar heeft niet iedereen zin in. En op het plaatje kun je niet inschatten hoe dik het vest is en of het een fijn materiaal is of van dat statische spul. Met name dat hoe warm een vest of een jas is zouden ze wel wat beter mogen omschrijven, want dat maakt jassen kopen op internet heel moeilijk vind ik. Iets van een sterrensysteem waarbij 1 ster 'lekker luchtig voor een lentedag' is en 5 sterren 'maak je klaar voor de poolexpeditie' betekent zou ik erg waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
18-01-2019 17:31
Terecht dat ze dit doen. Ik stuur heel af en toe wat terug en dat is meestal omdat ik twijfel tussen 2 maten. Het zou wel fijn zijn als ze de afmetingen van elk kledingstuk zouden vermelden, zoals bij Perfectly Basics. Daar heb ik toch aardig wat besteld en nog geen enkele keer iets terug hoeven sturen.

8 zwarte vesten bestellen en dan 7 retourneren vind ik eigenlijk wel bijzonder. Waarom dan niet gewoon de stad in?

Omdat ik fysiek beperkt ben 😉
En het is toch gewoon ook voor iedereen makkelijk. Kijken, klikken, betalen en morgen in huis.
Alle reacties Link kopieren
Mik* schreef:
18-01-2019 17:39
Omdat je in de stad niet de keuze hebt tussen 8 zwarte vesten of je moet de hele stad door en daar heeft niet iedereen zin in. En op het plaatje kun je niet inschatten hoe dik het vest is en of het een fijn materiaal is of van dat statische spul. Met name dat hoe warm een vest of een jas is zouden ze wel wat beter mogen omschrijven, want dat maakt jassen kopen op internet heel moeilijk vind ik. Iets van een sterrensysteem waarbij 1 ster 'lekker luchtig voor een lentedag' is en 5 sterren 'maak je klaar voor de poolexpeditie' betekent zou ik erg waarderen.
Ik ben het met je eens dat de beschrijvingen wel iets uitgebreider kunnen maar of het statisch spul is of niet dat kun je al wel zien als je kijkt van welk materiaal het gemaakt is.

Ik moet wel zeggen dat ik zo mijn merken heb waarvan ik weet dat het mooi spul is.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
18-01-2019 17:22
wel jammer ergens dat het niet kan, ik weet meestal pas na een kwartiertje fietsen hoe een broek het gaat doen bij mij
En als je een broek in een fysieke winkel koopt (of voorheen wel eens kocht)? Ga je dan ook eerst een kwartiertje fietsen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn hele leven nog nooit iets terug gestuurd wat ik al gedragen heb. En ik vind dat ook buitengewoon asociaal.
Als er iets mis blijkt met een kledingstuk, oké, dan komt er een klacht.
Maar gedragen retourneren? Nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de optie: Soms, maar nooit gedragen.
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven