Mode & Beauty alle pijlers

Hoe zijn jullie ervaringen met shampoo bars?

11-03-2019 10:27 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanuit milieu oogpunt zou ik graag overstappen op shampoo bars. Wie heeft ervaring hiermee? Welk merk bevalt goed? Welke bars bestel je daar? Waar vind je de beste prijs/kwaliteit verhouding? Zijn ze inderdaad zo zuinig in gebruik als wordt beweerd door de aanbieders (80 wasbeurten met 1 bar??).

Gebruik je naast de shampoo bar ook een conditioner in vaste vorm? Die zie ik weinig in de webshops die ik gevonden heb. Ik heb slag/krullend lang haar en gebruik daarom altijd conditioner na het wassen. Is dat na het gebruik van een shampoo bar ook nodig?

Kortom: vragen, vragen, vragen. Wie wil haar ervaringen delen en kan me een beetje op weg helpen?

Ik gebruik bij voorkeur duurzaam geproduceerde bars (dus zonder palmolie bijv) en het mag zeker niet op dieren getest zijn.

Wie oh wie? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd de Seanik van Lush. De geur vind ik heerlijk! Als je droog haar hebt, kun je denk ik wel beter een andere gebruiken, maar Lush heeft nog meer fijne.
Alle reacties Link kopieren
En ik doe wel lang met 1 zo'n bar. Geen idee of dat 80 wasbeurten is, ik heb ze nooit geteld. En het hangt natuurlijk ook af van hoe lang je haar is.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik er eentje van Lush, daar doe ik al eeuwen mee, vooral omdat ik hem alleen op reis gebruik.

Ik vind het een prima shampoo, maar doe hem niet in zo’n blikje, want dan krijg je hem er nooit meer uit.
Niet zo best. Tijdje natuurlijke shampoo gebruikt. Verschillende merken maar mijn haar deed het er dramatisch op. Met azijn naspoelen of niet, verschillende merken en soorten, mijn haar werd vettig en touwig en zag eruit alsof ik het al weken niet gewassen had. Dat stug een aantal weken volgehouden want dat schijnt te moeten, maar het werd niet beter.
Van andere merken werd mijn haar mega droog en pluizig.

Merken als lush heb ik niet geprobeerd omdat dat ook verre van natuurlijk en milieuvriendelijk is volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
11-03-2019 10:36
Ik gebruik er eentje van Lush, daar doe ik al eeuwen mee, vooral omdat ik hem alleen op reis gebruik.

Ik vind het een prima shampoo, maar doe hem niet in zo’n blikje, want dan krijg je hem er nooit meer uit.
Ik laat hem altijd eerst drogen en doe hem dan in het blikje, nooit problemen mee.
Ik heb ervaring met 2 Lush bars. Daar zit wel SLS in maar zonder is mijn haar echt niet schoon te krijgen.

De eerste was voor meer volume, met die bleef mijn haar ook vet. Nu heb ik er één voor vet haar, en ik heb na jaren eindelijk weer normaal haar. Ik ben tevreden. Hoe lang ik er precies mee doe weet ik niet, maar zeker wel een een tijdje. Ik zou nog wel conditioner kopen als je dat nu ook gebruikt. Shampoo bars zijn geen wonder middel. Het werkt naar mijn ervaring gewoon hetzelfde als normale shampoo. Je hebt bij Lush volgens mij conditioner in bakjes, die je daarna weer terug in kunt leveren. En je kunt ook testertjes kopen of krijgen? om eerst te kijken welke conditioner fijn is voor jouw haar.
anoniem_370133 wijzigde dit bericht op 11-03-2019 10:54
2.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bar shampoo en conditioner van Helemaalshea. Ik ben er redelijk tevreden over. Het ruikt erg lekker, dat is fijn. Na de shampoo is mijn haar wel heel stroef en heb ik zeker de conditioner nodig (en best veel). Ik weet niet of ik het opnieuw ga bestellen.

Normaal gesproken gebruik ik shampoo en conditioner van Davines (via kapper) en die vind ik toch fijner op mijn droge, krullende haar.
Thordis* schreef:
11-03-2019 10:37
Niet zo best. Tijdje natuurlijke shampoo gebruikt. Verschillende merken maar mijn haar deed het er dramatisch op. Met azijn naspoelen of niet, verschillende merken en soorten, mijn haar werd vettig en touwig en zag eruit alsof ik het al weken niet gewassen had. Dat stug een aantal weken volgehouden want dat schijnt te moeten, maar het werd niet beter.
Van andere merken werd mijn haar mega droog en pluizig.

Merken als lush heb ik niet geprobeerd omdat dat ook verre van natuurlijk en milieuvriendelijk is volgens mij.
Hier precies hetzelfde. Ik heb het jarenlang geprobeerd, ik dacht dat mijn haar eraan moest wennen. Maar na jaren nog steeds hetzelfde probleem. Nu dus weer over gestapt op een minder natuurlijke shampoo en weer normaal haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik was altijd heel blij met de shampoobars. Helaas heb ik psoriasis op mijn hoofdhuid en nooit een bar kunnen vinden die dit goed onder controle hield. Maar qua gebruik vond ik het een erg fijn product en je doet er inderdaad heel lang mee. Wel is het een wennen dat shampoobars vaak minder schuimen dan reguliere shampoo.

Lush heeft ook conditioners in vaste vorm, ik gebruikte altijd Jungle maar misschien is Big beter voor jouw haartype.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
11-03-2019 10:38
Ik laat hem altijd eerst drogen en doe hem dan in het blikje, nooit problemen mee.
Oh ja, maar dat is op kamp niet zo heel handig natuurlijk, of eigenlijk gewoon niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
11-03-2019 10:37
Niet zo best. Tijdje natuurlijke shampoo gebruikt. Verschillende merken maar mijn haar deed het er dramatisch op. Met azijn naspoelen of niet, verschillende merken en soorten, mijn haar werd vettig en touwig en zag eruit alsof ik het al weken niet gewassen had. Dat stug een aantal weken volgehouden want dat schijnt te moeten, maar het werd niet beter.
Van andere merken werd mijn haar mega droog en pluizig.
Dit is precies mijn ervaring met de haarzeep van HelemaalShea, dra-ma-tisch! Ik heb ook lang haar en wat ik ook aan adviezen opvolgde, niets werkte.

Daarna weer gauw terug op m'n oude vertrouwde Lush shampoobar.
Ik doe met deze zeep ruim een half jaar, ik gebruik hem 2 à 3 keer per week, dus die 80 wasbeurten haal ik er zeker uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook helemaal Sea, shampoo en conditioner (ook vast) voor droog haar. Echt heel fijn spul, ik heb eindelijk geen pluishaar meer.
Ik heb op aanraden van een eerder topic een shampoo bar van Zepig.nl besteld. Die bevalt best goed: Na het wassen is mijn haar wel wat stugger als het nog nat is, maar dat verdwijnt nadat het gedroogd is. Ik hoef het pas na een dag of 4 weer opnieuw te wassen.
Ik heb de Argan Rhassoul shampoo bar
Alle reacties Link kopieren
Oh, precies het tegenovergestelde van hierboven dus :facepalm: Ik heb echt erg droog haar, ik denk dat dat vettige bij mij zorgt dat ik eindelijk eens een normale bos heb :)
Mevrouw75 schreef:
11-03-2019 10:36
Ik gebruik er eentje van Lush, daar doe ik al eeuwen mee, vooral omdat ik hem alleen op reis gebruik.

Ik vind het een prima shampoo, maar doe hem niet in zo’n blikje, want dan krijg je hem er nooit meer uit.
Waar doe je 'm dan in? #nieuwsgierig
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
11-03-2019 10:51
Ik heb op aanraden van een eerder topic een shampoo bar van Zepig.nl besteld. Die bevalt best goed: Na het wassen is mijn haar wel wat stugger als het nog nat is, maar dat verdwijnt nadat het gedroogd is. Ik hoef het pas na een dag of 4 weer opnieuw te wassen.
Ik heb de Argan Rhassoul shampoo bar
Ik heb de Mono de Tahiti van HelemaalShea... Wellicht dat de Argan Rhassoul beter is voor mijn haar. Misschien toch nog een kans geven.
Pinda-Kaas schreef:
11-03-2019 10:45
Ik was altijd heel blij met de shampoobars. Helaas heb ik psoriasis op mijn hoofdhuid en nooit een bar kunnen vinden die dit goed onder controle hield. Maar qua gebruik vond ik het een erg fijn product en je doet er inderdaad heel lang mee. Wel is het een wennen dat shampoobars vaak minder schuimen dan reguliere shampoo.

.....

Ik maak mijn haar kletsnat en wrijf er met het stuk zeep aan alle kanten door. Krijg ik best veel schuim mee.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
11-03-2019 10:50
Ik heb ook helemaal Sea, shampoo en conditioner (ook vast) voor droog haar. Echt heel fijn spul, ik heb eindelijk geen pluishaar meer.
Welke gebruik jij, Pandax?
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
11-03-2019 10:53
Ik maak mijn haar kletsnat en wrijf er met het stuk zeep aan alle kanten door. Krijg ik best veel schuim mee.
ja eens, maar ten opzichte van reguliere shampoo waar allerlei spul in wordt gedaan om het éxtra te laten schuimen is het voor mensen die net overstappen op een bar wel even wennen (zo was het voor mij toen ik terugging naar shampoo uit een fles weer wennen hoe véél het schuimde)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Argan & Rhassoul en solid conditioner voor normaal tot droog haar.
MarvelousMrsMaisel schreef:
11-03-2019 10:53
Waar doe je 'm dan in? #nieuwsgierig

Ik bewaar de zeep gewoon in het papiertje dat er oorspronkelijk omheen zit. En dan leg ik hem buiten de doucheruimte.
Op vakantie zou ik hem bewaren in een droog washandje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb krullend en daardoor snel pluizig haar. Als kind logeerde ik een paar weken bij mijn tante, op een camping met een zwembad. Na een paar dagen was ze wanhopig omdat mijn haar rasta was geworden. Zoiets moet je bedenken bij mijn haar :@@: .

De duurste shampoos en conditioners gebruikt, kappersmerken enz. en sinds een paar jaar ben ik overgestapt op gewone zeep. Een zeepblokje.

Die overstap ging via een shampoobar van Lush naar ‘gewone’ zeep. Eerst van Lush (diverse soorten), later ook andere merken. Meest tevreden ben ik over Haci Sakir, daarvan blijft mijn haar wat vetter. Vlak na het wassen is het “ie-ie-ie” stoef/schoon maar als het eenmaal droog is, heerlijk zacht. Zonder conditioner.

Ik was mijn haar dagelijks omdat ik veel sport en vooral op mijn hoofd zweet. Sla ik een dagje over met haarwassen, dan wordt het zelfs wat vettig.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Moeilijk om te kiezen nog maar ik neem alle tips en ervaringen zeker mee en laat weten waar ik ga bestellen en hoe het bevalt na een tijdje uiteraard. Meer ervaringen en tips blijven welkom overigens ;-)
Alle reacties Link kopieren
Owlette schreef:
11-03-2019 10:41
Ik heb ervaring met 2 Lush bars. Daar zit wel SLS in maar zonder is mijn haar echt niet schoon te krijgen.

De eerste was voor meer volume, met die bleef mijn haar ook vet. Nu heb ik er één voor vet haar, en ik heb na jaren eindelijk weer normaal haar. Ik ben tevreden. Hoe lang ik er precies mee doe weet ik niet, maar zeker wel een een tijdje. Ik zou nog wel conditioner kopen als je dat nu ook gebruikt. Shampoo bars zijn geen wonder middel. Het werkt naar mijn ervaring gewoon hetzelfde als normale shampoo. Je hebt bij Lush volgens mij conditioner in bakjes, die je daarna weer terug in kunt leveren. En je kunt ook testertjes kopen of krijgen? om eerst te kijken welke conditioner fijn is voor jouw haar.
Welke heb jij tegen vet haar? Mijn dochter heeft dat namelijk heel erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven