Mode & Beauty alle pijlers

gezicht scheren?

20-04-2019 19:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik zag online Jenna Marbles haar gezicht scheren en ben toen meer mensen gaan kijken die het doen en ik twijfel of ik er misschien ook mee wil beginnen. ik ben 16 en heb wel acne maar heb het redelijk goed onder controle behalve hier en daar een grote plek. ik denk dat mn huid er beter uit zal zien maar ik lees online dat sommige mensen zeggen dat je haar wel iets donkerder eruit gaat zien (net als bij je benen, omdat je t afsnijdt) en andere dat dat niet echt gebeurt op je gezicht en ook veel onduidelijkheid of het wel/niet een goed idee is om te doen met acne (sommige zeggen zelfs dat t goed is voor je acne om het te doen?) kortom, ik ben heel erg in de war erover. misschien zijn er hier mensen die ervaringen/kennis erover hebben? bedankt! :)
Omdat je de haren op het dikste punt afscheert krijg je stoppels wil je dat ? Zou eerder harsen dan verdwijnt het met wortel en al of laten laseren.
Nooit aan beginnen. Zeker niet als je nog zo jong bent.
Overigens mag je hier wel iets posten als je 16 bent?
Mandy81 schreef:
20-04-2019 20:03
Nooit aan beginnen. Zeker niet als je nog zo jong bent.
Overigens mag je hier wel iets posten als je 16 bent?
Ja hoor, dat mag.
Alle reacties Link kopieren
Waxen! Doe ik altijd. Ik wil alle donshaartjes van mijn gezicht omdat foundation dan mooier zit. Scheren waar acne zit lijkt me ook wel litteken risicootje.
Lady*Voldemort schreef:
20-04-2019 20:05
Ja hoor, dat mag.
Oké, dacht dat de grens 18 jaar was.
Als je last hebt van overbeharing kan het zijn dat je verzekering behandeling vergoedt om er vanaf te komen.

Zelf haal ik alle haartjes weg met een pincet, maar ik overweeg IPL te laten doen bij een salon.
nachtvlinder1977 schreef:
20-04-2019 20:36
maar ik overweeg IPL te laten doen bij een salon.
Vind ik geen aanrader.. meerdere behandelingen gehad, wat een pijnlijk gevoel.
En als het dan ook echt weg zou blijven, maar nee jammer genoeg niet.
Libra86 schreef:
20-04-2019 20:49
Vind ik geen aanrader.. meerdere behandelingen gehad, wat een pijnlijk gevoel.
En als het dan ook echt weg zou blijven, maar nee jammer genoeg niet.
:(
Alle reacties Link kopieren
Ik laat de haren in mijn gezicht weglaseren. Ik kan het je zeker aanraden en heb wel hele goede resultaten! Mijn zorgverzekeraar vergoedt het ook nog eens dus ik ben blij.
Alle reacties Link kopieren
Met acne moet je niet gaan scheren. De kans dat er een puistje open gaat en je de bacteriën vervolgens met het scheermes over je gezicht verspreidt (en dus nog meer acne krijgt) is erg groot. Ik zou de haartjes dus gewoon lekker laten zitten, en anders kiezen voor epileren (veel werk!) of harsen. Het nadeel van harsen vind ik dat de huid daar op den duur sneller door verouderd.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
20-04-2019 21:02
Met acne moet je niet gaan scheren. De kans dat er een puistje open gaat en je de bacteriën vervolgens met het scheermes over je gezicht verspreidt (en dus nog meer acne krijgt) is erg groot. Ik zou de haartjes dus gewoon lekker laten zitten, en anders kiezen voor epileren (veel werk!) of harsen. Het nadeel van harsen vind ik dat de huid daar op den duur sneller door verouderd.
Je hebt zachte ‘rol’ wax waarmee je dus een soort van epileert.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
20-04-2019 20:06
Waxen! Doe ik altijd. Ik wil alle donshaartjes van mijn gezicht omdat foundation dan mooier zit. Scheren waar acne zit lijkt me ook wel litteken risicootje.
Dit, to. Zelf vind ik ook dat mijn foundation mooier zit zonder haartjes, maar bij mij zijn het echt maar heel dunne, lichte, korte donshaartjes. Daar haal ik uit gemakzucht ook wel eens een scheermesje overheen, geen probleem. Gewoon even snel zeg maar tussen jukbeen en begin kaaklijn. Bij donshaartjes krijg je echt geen stoppels. Waxen is desondanks wel iets efficiënter.
Maar: ik zou dit zeker niet aanraden bij 'gewone' dus dikkere haren. Dan kun je wel degelijk stoppels krijgen, omdat het dikste deel van de haar weer naar boven groeit.
En inderdaad, scheren waar acné zit zou ik sowieso niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Een voordeel van scheren zou kunnen zijn dat je huid er dikker door wordt. Dat zou ook rimpels kunnen voorkomen op termijn. Je kunt ook combineren: dikke haren epileren en de rest scheren.

Maar met acne zou ik ook voorzichtig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
20-04-2019 21:04
Je hebt zachte ‘rol’ wax waarmee je dus een soort van epileert.
Doe je dat zelf?
Áls je gaat scheren moet je wel zo’n speciaal gezichtsscheermesje gebruiken. De meeste bloggers zijn fan van deze: https://www.myxlshop.nl/j-s-tinkle-wenk ... stuks.html Afbeelding

Maar ik zou er niet aan beginnen. Het is toch weer een extra ding dat je bij moet houden. Mijn bovenlip wax ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Ben net over de 50 en moet mij elke dag scheren. Ik haat haar op mijn kin en bovenlip. Je bent nog maar 16 ik zou er nog mee wachten tot je echt haar krijgt :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven