Mode & Beauty alle pijlers

Getuige, waar kan ik mooie kleding kopen?

07-08-2019 00:13 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar betaalbare winkels die mooie jurken verkopen die mooi af kleden, maar niet truttig zijn. Dat is de verkorte versie van mijn vraag ;-)

Eigenlijk ben ik al een tijdje zoekende wat mij leuk staat. Ik droeg vroeger graag jeans met leuke shirts, casual jurkjes van dunnere stof en meestal daaronder sneakers. Vaak in een wat stoere stijl, ik hou van metal muziek en heb dus ook een kast vol zwart gekleurde (band-) shirts. Wel altijd vrouwelijk, mooie halslijn en getailleerd. Nu ik tegen de 50 loop, vind ik het lastiger geschikte kleding te vinden. Wat past nog bij mij en wat kleedt leuk af nu ik toch iets zwaarder ben dan vroeger.....Geen zin in het gedoe "hotter than my daughter" toestanden, zeg maar.

Mijn beste vriendin die trouwens een stuk jonger is, heeft me nu gevraagd als getuige. En ik wil er leuk uit zien die dag! Online bestellen vind ik niks, ik wil graag passen in een winkel en eventueel wat advies krijgen. Stoffen voelen. En de deur uit gaan met iets wat wel modern is, maar niet mega synthetisch ( ivm opvliegers :-P ) en ook niet teveel "opgeprikt". En liefst niet met een compleet lege beurs.
Daarnaast heb ik natuurlijk ook goede schoenen nodig, sneakers lijken me niet heel geschikt ;-)

Wie heeft de gouden tip? Welke winkel is een aanrader?
Al op Asos.com gekeken?
O, je wil niet online. Dan heb ik geen tip anders dan de winkels om je heen bezoeken. Lijkt me hel, maar veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Mocht je in die buurt wonen: de oude liefde in Emmen.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
07-08-2019 00:15
O, je wil niet online. Dan heb ik geen tip anders dan de winkels om je heen bezoeken. Lijkt me hel, maar veel plezier!
Klopt. Ben bang dat ik dan van alles ga bestellen en niks geschikts ga vinden en dan alles weer terug moet sturen. Plus dat ik graag wat advies wil, wie weet heeft een verkoopster nog een goede suggestie waar ik zelf helemaal niet op kom. Zit een beetje vast in wat mij altijd leuk stond.
Alle reacties Link kopieren
Dreamchild schreef:
07-08-2019 00:17
Mocht je in die buurt wonen: de oude liefde in Emmen.
Totaal niet in de buurt, maar mocht ik echt niks anders vinden, ben ik bereid dat stuk te rijden.
Dankjewel!
Venusss schreef:
07-08-2019 00:20
Klopt. Ben bang dat ik dan van alles ga bestellen en niks geschikts ga vinden en dan alles weer terug moet sturen. Plus dat ik graag wat advies wil, wie weet heeft een verkoopster nog een goede suggestie waar ik zelf helemaal niet op kom. Zit een beetje vast in wat mij altijd leuk stond.
Wat is er erg aan van alles bestellen en terug sturen wat je niet wil?
Pejeka weet wel een winkel en is ook tegen bestellen en terugsturen. :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
07-08-2019 00:21
Wat is er erg aan van alles bestellen en terug sturen wat je niet wil?
Niet zoveel, soms zijn er wel kosten aan verbonden. En een beetje advies is welkom. Van iemand die er echt verstand van heeft ;-)
Venusss schreef:
07-08-2019 00:24
Niet zoveel, soms zijn er wel kosten aan verbonden. En een beetje advies is welkom. Van iemand die er echt verstand van heeft ;-)
Ik weet nou niet of ze allemaal verstand hebben. Op Asos hebben ze modellen in verschillende vormen en maten en verzendkosten zijn gratis. Ze hebben veel feestkleding.
Misschien wat verschillende modellen bestellen en je vriendin bij het passen laten kijken wat leuk staat :)
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
07-08-2019 00:23
Pejeka weet wel een winkel en is ook tegen bestellen en terugsturen. :-D :-D
Pejeka is toch een man? :-P
Maar kom maar door hoor!
Alle reacties Link kopieren
Mango heeft mooie dameskleding. Varieert wel in kwaliteit (de helft is van die 'zweterige' synthetische stof) maar ze hebben ook prachtige jurken en kostuums voor dames met fijn prijsje. Ook in linnen of katoen! Tot maat 40/42 dat moet ik er wel bij zeggen. Ik heb geen idee welke maat je draagt.
Esprit is ook betaalbaar en heeft feestelijke jurkjes al vind ik ze wel eens wat ouwelijk (ben bijna 40 ;-). Wellicht even online inspiratie op doen. Ik ben ook wel eens goed geslaagd bij peek en kloppenburg voor een feestelijke jurk.

Succes en als laatste tip. Kies iets wat je nog eens kunt dragen. Bijv voor de bruiloft met bolero of sjaal en casual met een vestje of jasje. Voelt ook fijner voor de portemonnee :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Venusss schreef:
07-08-2019 00:24
Niet zoveel, soms zijn er wel kosten aan verbonden. En een beetje advies is welkom. Van iemand die er echt verstand van heeft ;-)
Heb je geen vriendin met een goede smaak die jou wil adviseren?
Alle reacties Link kopieren
Van Tilburg is misschien een optie?
De verkoopsters daar adviseren heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Topvintage! Wel online, maar binnenkort krijgen ze een winkel in Kerkrade meen ik. Al weet ik dat niet zeker.

Ik herken mezelf wel een beetje in jouw beschrijving en ben gek op vintage inspired jurken. Netjes, gekleed en toch een beetje alternatief. Met een paar mooie klassieke pumps.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alternatief is het toch allang niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
07-08-2019 00:48
Alternatief is het toch allang niet meer?
Ze hebben nog wel een aantal alternatieve merken. Maar grotendeels inderdaad niet meer. Ook maar net hoe je het draagt qua schoeisel.

Maar ik bedoelde alternatief niet als 'goth' of whatever. Maar gewoon anders dan wat in de 'normale/gangbare' kledingwinkels hangt.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Dat bedoelde ik ook. Ik vind het inmiddels wel een King Louis segment geworden.
Kijk eens op de site van Succubus.Als je iets ziet wat je aanstaat : ze hebben tegenwoordig ook twee fysieke winkels.
King Louie. Heeft totaal niks met metal te maken, maar apart en netjes, mooie snit, vaak viscose, katoen, of ook Tencel, verantwoord geproduceerd en zowel online als in fysieke winkels te koop.

Ze hebben ook effen kleding en zwart (online kun je filteren).
Andere optie: bestel een Zalon box ter inspiratie.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil toch nog even pleiten voor online shoppen.
Ik bestel al jaren mijn kleding bij Zalando en dat bevalt me enorm goed. Wat het makkelijke eraan is, is dat je precies kan selecteren op je maat, kleuren, print, lengte van de jurk en prijs, en dan zit er altijd iets tussen. Verzenden en retourneren is gratis en zo gepiept, dus je kan makkelijk tien jurken bestellen en er negen weer terugsturen.
Alle reacties Link kopieren
Woon je in de buurt van Zaandam? Dan kan ik je nl Ans. aanraden. Mooie grote winkel met een breed assortiment. Ik ben daar al een aantal keren perfect geadviseerd voor de gelegenheid door een van de eigenaressen: Petra en met leuke kleding weggegaan.
Waarschijnlijk dan ook totaal niet in je buurt, maar ze hebben beide een webshop: 38dresses (Leeuwarden) of Looks Like Vintage (Drachten).
Alle reacties Link kopieren
Andersons heeft op de 3e verdieping, feestelijke mode in Rotterdam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven