Mode & Beauty alle pijlers

Pet/hoed voor op fiets

02-09-2019 16:34 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik fiets dagelijks een uur i.v.m. het werk. Dat is helemaal prima, maar ik krijg heel erg last van pigmentvlekken door de zon. Nu gebruik ik naast mijn dagcrème al dagelijks een zonnebrandcrème met SPF 50 (al jaren), maar toch krijg ik deze vlekken. Ik denk daarom dat het een goed idee is om een pet of ander hoofddeksel te dragen om te zorgen dat ik niet nog meer vlekken krijg. Veel forummers hebben altijd leuke ideeën qua kleding etc., dus vandaar de vraag: Waar kan ik leuke petten krijgen? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Baretten??
helpt niet tegen vlekken, investeer je geld in een echt goede spf
Alle reacties Link kopieren
zo'n euhh 'postman' pet? hoe heet zo'n ding

waren vorig jaar overal te koop. nu hier; https://www.thelittlegreenbag.nl/dames/ ... -hat/51382 maar beslist ook bij Primark voor een tiende van die (sales)prijs

ik vind ze ook fijn als het regent, dan spettert het niet zo in je wimpers
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
02-09-2019 16:39
zo'n euhh 'postman' pet? hoe heet zo'n ding

waren vorig jaar overal te koop. nu hier; https://www.thelittlegreenbag.nl/dames/ ... -hat/51382 maar beslist ook bij Primark voor een tiende van die (sales)prijs

ik vind ze ook fijn als het regent, dan spettert het niet zo in je wimpers
dat lijkt me iets voor de verkleedkist
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
02-09-2019 16:38
helpt niet tegen vlekken, investeer je geld in een echt goede spf
Ok, heb je dan een tip voor een echt goeie SPF? Ik heb er nu wel eentje besteld van Eucerin.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
02-09-2019 16:44
dat lijkt me iets voor de verkleedkist
Op zich wel leuk, maar ik weet niet of het zo praktisch is op de fiets. Maar toch bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Smeer je ‘s middags opnieuw, voor de terugreis?
Mermedina schreef:
02-09-2019 16:50
Smeer je ‘s middags opnieuw, voor de terugreis?
dit ja,
om de 2 uur smeren

biodermal is goed
die van jetske ultee ook (uncover heet die geloof ik)
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
02-09-2019 16:44
dat lijkt me iets voor de verkleedkist
een masker is pas iets voor de verkleedkist :P
Lorem Ipsum
Ik zit wel eens over deze te denken. De kleur vind ik niks in de zon (zwart...), en de keelstrap is jammer maar wel logisch, maar het idee, een helm die er niet uitziet als een helm, die veel beter de zon uit mijn ogen houdt dan een helm en ook de regen uit mijn ogen kan houden, lijkt me ideaal:

https://newatlas.com/park-diamond-colla ... met/56506/
Alle reacties Link kopieren
Vroeger smeerde ik altijd met een komkommer, maar die staat er hier niet bij: https://nl.wikihow.com/Op-natuurlijke-w ... id-krijgen

Toch kreeg ik altijd lichtere strepen daarvan. Dat leek echt zo.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf word altijd bruiner met anti-zonnebrandcreme dan zonder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ZO SKIN HEALTH
Daily Sheer Broad Spectrum Sunscreen SPF 50
gebruik deze nu 2 jaar, echt goed.

Paula Begoun heeft ook goede SPF50
turquasi schreef:
02-09-2019 16:52
een masker is pas iets voor de verkleedkist :P
ja maar dat werkt wel tegen zonnebrand
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
02-09-2019 17:13
Ikzelf word altijd bruiner met anti-zonnebrandcreme dan zonder.
Het gaat niet om bruin worden, maar om de schadelijke invloed en (schadelijke) vlekken. Gelukkig krijg je ook met SFF50 nog wel een gezond blosje ;-)
Alle reacties Link kopieren
Paula’s choice, Uncover van Jetske Ultee, La Roche Posay, Australian Gold, allen in variant SPF 50.

Ik vind de Australian Gold de fijnste, die is ook nog waterproof (en omgerekend naar ml ook de goedkoopste). Niet dat ik ‘m zou smeren en dan een hele dag ga zwemmen zonder bij te smeren maar voor op de fiets met enige transpiratie...

En echt 15 minuten voor vertrek insmeren en laten intrekken. Ook voor de terugweg. Ik heb er geen plekken en vlekken meer bijgekregen sinds ik dat doe.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Koop gewoon een baseballpet
xx
Alle reacties Link kopieren
Ik draag op de fiets een zonneklep. Gezicht in de schaduw. Zit mijn haar na de tijd ook nog een beetje goed.
Een sombrero fietst wat lastig denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat voor kapsel je hebt (ivm hoedhaar) maar anders zou ik gaan voor iets met een vrij grote voorkant zodat dat wat licht tegenhoud. Bijvoorbeeld een leuke pet.
Onder een vissershoedje wordt je haar wat minder plat gedrukt dan een pet.
Bij de zomer past ook wel een cowboyhoed.
Als je je kapsel niet wil verpesten zou ik voor een zonneklep gaan.

Qua zonnebrand gebruik ik Paula's Choice. Maar iedere spf 50 is goed, zolang deze wel tegen zowel uva als uvb werkt.Dat is namelijk niet altijd zo, moet op de verpakking staan.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
02-09-2019 16:51
dit ja,
om de 2 uur smeren

biodermal is goed
die van jetske ultee ook (uncover heet die geloof ik)
Ja, ik smeer 's middags weer en gebruik die van Biodermal. Nu een andere besteld dus.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
02-09-2019 17:34
Paula’s choice, Uncover van Jetske Ultee, La Roche Posay, Australian Gold, allen in variant SPF 50.

Ik vind de Australian Gold de fijnste, die is ook nog waterproof (en omgerekend naar ml ook de goedkoopste). Niet dat ik ‘m zou smeren en dan een hele dag ga zwemmen zonder bij te smeren maar voor op de fiets met enige transpiratie...

En echt 15 minuten voor vertrek insmeren en laten intrekken. Ook voor de terugweg. Ik heb er geen plekken en vlekken meer bijgekregen sinds ik dat doe.
Bedankt voor de tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven