Ervaring met hypnose?

03-07-2016 14:52 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt misschien voor sommigen als een zweverige of ver-van-mn-bed-show vraag.

En om eerlijk te zijn: ik ben misschien ook wel te nuchter hiervoor, maar inmiddels ben ik door mijn ideeën heen.



Ik heb sinds zo'n 2 jaar een depressie. Of nee, het begon met een burn out en door omstandigheden ging het van kwaad tot erger, ging mijn relatie over en belandde ik uiteindelijk in een zware depressie waarvoor ik in therapie ben gegaan.

Dit was een intense therapie, in combinatie met medicatie.



Nu, ruim 1,5 jaar later, zijn de ergste scherpe kantjes er wel af, maar blijf ik ondanks de therapie die ik volg, mezelf enorm rot voelen.

Mijn omgeving lijkt het niet te merken, ik hoor vaak dat ik er weer goed uit zie, vrolijk en open en dat ze blij zijn om te zien dat het weer beter met me gaat.

Dit komt door het masker wat ik mezelf heb aangemeten. Er zijn maar 2 personen in mijn privéleven die weten dat het nog niet beter gaat en dat zijn mijn beste vriendin en mijn ex.

Die ex is denk ik daarintegen wel het grootste deel waar mijn enorme ongelukkige gevoel vandaan komt.

Hij is de vader van mijn kinderen en om die reden zien we elkaar regelmatig. En ondanks dat dat gewoon is om de overdracht van de kinderen te doen, doet het me keer op keer weer enorm uit het veld slaan.

Hij had al vrij snel een nieuwe relatie en dit is iets wat ik niet los kan laten.

Zij vormen (in mijn ogen) een gezin met onze kinderen en ik ben heel erg alleen (wederom in mijn ogen, want ik heb vrienden en familie om me heen).

Dat gevoel van vervangen zijn, mijn gezin "kwijt zijn" zit zo diep en kort gezegd: het moet eens afgelopen zijn!



Met mijn psycholoog en psychiater hebben we al flink gezocht naar andere manieren en andere vormen van therapie, deze ook geprobeerd en tóch kom ik niet af van dat pijnlijke, eenzame, ik ben niks waard gevoel.



Omdat ik laatst per toeval in gesprek kwam met een vrouw die met hetzelfde te kampen had, hoorde ik over hypnose. Zij wist daar zelf overigens net zo weinig over als ik. Iemand had ook haar dat "getipt".



Ik ben hier gewoon eens op zoek naar mensen die hier wellicht meer over weten of misschien iemand kennen die dat heeft geprobeerd.

Ik heb uiteraard al een hoop gegoogled en daar ook wel de nodige info al gelezen.

Maar het lijkt me prettig hier wellicht ook wat ideeën op te kunnen doen of te wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom probeer je het niet gewoon dan??



Ik gebruik het zelf om wat kilo´s kwijt te raken. Of beter (want zo erg is mijn overgewicht nou ook weer niet) om wat meer grip te krijgen op mijn chocolade- en suikerverslaving. Ik was ook behoorlijk sceptisch hoor, vooral toen ik tijdens de eerste sessies echt het gevoel had dat er niks gebeurde. Maar tot mijn eigen stomme verbazing zijn er snoepjes die ik eerst heerlijk vond, die ik nu uitspuug, echt te smerig voor woorden. Chocolade trekt me ook niet echt meer en koekjes vind ik wel nog lekker maar ik heb net een cakeje op en nu ben ik een beetje misselijk.



De ultieme test? Mijn dochter mocht een paar sessies mee en zelfs zij eet nu nog maar een tiende deel van de chocolade die ze voorheen wegwerkte.



Baat het niet, schaden doet het ook niet
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je dat je je zo voelt



Ik heb geen ervaring met hypnose, dus geen tips. Heb een tijdje terug in de stad waar ik woon een massage gehad van een vrouw die ook hypnose doet. Ik heb last van allerlei angsten en zo kwamen we op het onderwerp hypnose. Ik was / ben daar best een beetje huiverig voor maar moet eerlijk zeggen dat toen zij uitlegde hoe het werkt, wat ze precies doet en welk effect het kan hebben, ik toch wel geïnteresseerd raakte. Of in elk geval; mijn weerstand er tegen (zweverig, onzin, oplichting) verdween.



Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, maar zeg nooit nooit. Laat je eens informeren over iemand in jouw buurt die met hypnose werkt. Wat kan het in jouw situatie opbrengen? Dan kan je altijd de knoop doorhakken of je het wel of niet wil. En baat het niet, dan schaadt het niet. (Dat was trouwens ook 1 van mijn angsten, dat je half kan blijven hangen of zo haha maar dat heeft ze echt uit mijn hoofd gepraat).



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 03 juli 2016 @ 15:03:

Waarom probeer je het niet gewoon dan??



Ik gebruik het zelf om wat kilo´s kwijt te raken. Of beter (want zo erg is mijn overgewicht nou ook weer niet) om wat meer grip te krijgen op mijn chocolade- en suikerverslaving. Ik was ook behoorlijk sceptisch hoor, vooral toen ik tijdens de eerste sessies echt het gevoel had dat er niks gebeurde. Maar tot mijn eigen stomme verbazing zijn er snoepjes die ik eerst heerlijk vond, die ik nu uitspuug, echt te smerig voor woorden. Chocolade trekt me ook niet echt meer en koekjes vind ik wel nog lekker maar ik heb net een cakeje op en nu ben ik een beetje misselijk.



De ultieme test? Mijn dochter mocht een paar sessies mee en zelfs zij eet nu nog maar een tiende deel van de chocolade die ze voorheen wegwerkte.



Baat het niet, schaden doet het ook niet



Dat heb ik vaker gehoord idd dat mensen het doen om een beetje van hun soort van eetverslaving af te komen.

Ik vind het fijn om te lezen dat jij er baadt bij hebt.

De reden dat ik het nog niet geprobeerd heb is eigenlijk: schaadt het inderdaad niet als het niet baadt? (Haha kan dat zo gezegd worden?)

Ik ben dus vooral bang dat er misschien wat "misgaat" ofzo, als dat uberhaupt al kan.



Maar zoals ik van jullie lees, is dat eigenlijk niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging dat dan bij jou in zijn werk, Ceylon?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Waar ik ook een beetje mee zit is van: hoe weet je dat je geen "neppe kwakzalver" treft.

Snap je mn punt?

Ik ben natuurlijk al een hoop aan het googlen geweest, maar de meeste sites die over hypnose gaan zijn vaak van die onbeduidende sites (vind ik dan).

Van die sites met vage teksten en geen duidelijk te vinden adres ofzo.

Ik krijg daar vaak argwaan bij dan.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ´mijn´ sessies hebben een naam, namelijk ´virtuele maagband´. Waarbij je ook een audioprogramma krijgt. Dat staat op een mp3 speler en die speel ik ´s nachts af.



De eerste week luisterde ik dagelijks anderhalf uur naar zo´n zweverig type. Die vertelt je dat je veel water moet drinken, zoetigheid niet meer lekker vindt, fruit en groente juist wel, dat je van je eten gaat genieten en meer van dat soort dingen. Eigenlijk vertelt ie anderhalf uur lang steeds hetzelfde in een ander jasje. En je hoort gewoon de kat miauwen, de deurbel, de grasmaaier van de buren... Dat las ik ook op internet, dat de meeste mensen gewoon alles meekrijgen en dat je daardoor het gevoel hebt dat er niets gebeurt.



De tweede week ook, maar met een kleine verandering, die ik maar één keer gehoord heb. Die man lult je in slaap hoor. Maar hij maakt je wijs dat je die maagverkleining ondergaat, met ziekenhuisgeluiden op de achtergrond.



Vanaf de derde week een compleet nachtprogramma dat in totaal acht uur duurt maar waar je dus niet echt naar luistert. Soms kom ik niet verder dan twee zinnen en als ik wel eens wakker wordt omdat ik moet plassen krijg ik er wel wat van mee maar meestal ook niet veel meer dan twee of drie zinnen. Een bijkomend voordeel is dat ik ook niet meer wakker lig van het gesnurk van mijn man .



Inmiddels vijf kilo afgevallen (in totaal vijf weken bezig nu).



Ow. Van wat ik van dat nachtprogramma wel meekrijg; hij vertelt je dat je negatieve dingen in een afvalbak gooit, je minder aantrekt van anderen en meer van dat soort dingen, de achterliggende gedachte is dat mensen met overgewicht meestal emotieeters zijn. Ik heb dit programma via marktplaats van iemand overgenomen voor 15 euro. Hoewel het bij jou niet om je gewicht gaat kun je er misschien toch wel wat aan hebben? Voor dat geld zou je het kunnen proberen. Ik doe hem dus zonder hypnotiseur en dat werkt prima. Dus mét zou waarschijnlijk nog beter helpen (maar kost meteen ook rond de 750 euro en voor die tien kilo was me dat wat te gortig).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wat bijzonder, klinkt veelbelovend!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed.

Heb ik nog nooit van gehoord dat dat ook voor thuis te doen is. Ik heb overigens wel gelezen over die virtuele maagband. Ook bij een hypnotiseur.



Ik zoek het inderdaad specifiek om van mijn angsten/verdriet/eenzaam gevoel/jaloezie/gemis af te kunnen komen. Om mijn leven weer op te kunnen pakken.

Ik wil verder, maar het lukt me na alle hulp nog steeds niet.



Ik zag er op Google een. Dat zou 80 euro per sessie kosten. En zou met 2 sessies al een eind geholpen moeten hebben.

160 euro is (voor mij dan) best wel wat geld. Dus ik hoop wel dat zoiets kan werken.

Maar ceylon als ik jou berichtje lees, heeft het dus zeker wel effect.
Alle reacties Link kopieren
Ik las erover in... ehm... volgens mij een oude libelle, maar ik lees alles wat ik in mijn handen krijg, dus het kan ook een ander tijdschrift geweest zijn. En ik dacht ook; nou... moeilijk te geloven dat zo´n audiobestand zoveel effect kan hebben. Maar toen ik die ene vond voor 15 euro wilde ik het wel graag testen. Voor een echte maagband zou ik trouwens ook helemaal niet in aanmerking komen, met maat 44 heb je bepaald geen gezondheidsbedreigend overgewicht.



Maar ja, het werkt dus écht. En die van de eerste week heeft mijn puberella ook getest. En sindsdien eet ze groente, dat is echt een mega stap voor haar geweest. Niet dat ze staat te juichen maar het eeuwige gezeur is ook afgelopen.



Koop wel een goede mp3. Ik heb er eentje van diffrence (25 euro). Want een andere, voor 15 euro, haalt nog geen drie uur, dat schiet dus niet op. Beter een tientje extra, die ik nu heb draait 7.5 uur. Of, als je toch alleen bent, zet de laptop naast je bed en het programma op een usb. Dat werkt ook prima.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al emdr geprobeerd to?
niks moet en alles mag
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hypnose gedaan. Behalve dat het me op dat moment wel een heel fijn moment gaf, ik was over het algemeen ontspannen in mijn zelf gecreeerde droomwereld en wilde daar niet meer uit komen eigenlijk, heeft het me verder weinig gebracht..

Ik ben daar ook geweest omdat ik last had van depressie, ptss en angst..

Mijn idee erover is; probeer het eens! Dan kan je het zelf ervaren
Ceylon hoe heet t programma. Er zijn verschillende op Google.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gekeken op het voorblad van het werkboek, Roy & Joy Martina staat daarop. De advertentie op marktplaats is verwijderd, zag ik ook.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel zeggen; op een gegeven moment komt ie aan met de vijf belangrijkste regels. Eentje daarvan is; als je geen honger hebt, eet dan niet. Honderd deskundigen zeggen dat ontbijt belangrijk is, hij zegt dat je dat rustig kunt overslaan. Een klein beetje gezond verstand is dus wel verstandig, in de ochtend een kleinigheidje eten is wel degelijk belangrijk.



En vijftien glazen water krijg ik echt niet weg, blegh, laat staan meer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Allesmag schreef op 03 juli 2016 @ 16:24:

Heb je al emdr geprobeerd to?



Dat heb ik inderdaad al geprobeerd. Maar toch zou ik het zomaar nog eens willen proberen. Misschien eerst die tussenstap nog nemen.



Fijn dat iedereen zo serieus reageert, vind ik erg prettig.
Alle reacties Link kopieren
quote:leya1987 schreef op 03 juli 2016 @ 16:40:

Ik heb hypnose gedaan. Behalve dat het me op dat moment wel een heel fijn moment gaf, ik was over het algemeen ontspannen in mijn zelf gecreeerde droomwereld en wilde daar niet meer uit komen eigenlijk, heeft het me verder weinig gebracht..

Ik ben daar ook geweest omdat ik last had van depressie, ptss en angst..

Mijn idee erover is; probeer het eens! Dan kan je het zelf ervaren



Hoeveel sessies heb je gehad leya? Of ben je er 1x geweest?

Ik denk dat ik eerst nogmaals de emdr wil proberen en daarna toch de hypnose wanneer dat niet werkt.

Ik las op google wel wat ervaringen over dat er een knop bij ze om is gegaan door die hypnose.

Bij jou was die dus maar tijdelijk als ik het goed begrijp.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook eerst de optie emdr nog een keer met je huidige behandelaren bespreken. Wie weet helpt het je nu wel.
niks moet en alles mag
Alle reacties Link kopieren
Ja precies.

Ik ga het van de week meteen weer voorstellen.

Ik had nooit achter mezelf gezocht dat ik zo "zwak" zou zijn dat ik mezelf niet zonder hulp zou kunnen redden. Maarja. Het heeft er allemaal toch veel dieper ingehakt dan ik gedacht had.
Ik hev hypnotherapie gehad om enorme boosheid naar een persoon kwijt te raken. Het heeft mij zeker geholpen.

Ik heb dit gedaan bij een psychotherapeute.
Alle reacties Link kopieren
tvp
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 03 juli 2016 @ 20:28:

Ik hev hypnotherapie gehad om enorme boosheid naar een persoon kwijt te raken. Het heeft mij zeker geholpen.

Ik heb dit gedaan bij een psychotherapeute.



Is een psychotherapeute iets anders als een psycholoog denk ik?

Hoe zou ik hier mee in contact kunnen komen? Loopt dat middels de huisarts?

Dat klinkt namelijk ook wel erg als een van mijn klachten.
Alle reacties Link kopieren
Een psycholoog kan ook psychotherapeut zijn, maar dat hoeft niet. Ligt aan de opleiding. Zo kan een psycholoog ook klinisch psycholoog zijn en is deze ook automatisch psychotherapeut, maar een psychotherapeut weer niet automatisch klinisch psycholoog. Dus misschien is jouw psycholoog wel psychotherapeut. Je psychiater is dat sowieso! Zit bij de opleiding tot psychiater in, naast het medische gedeelte.
niks moet en alles mag
Alle reacties Link kopieren
quote:Allesmag schreef op 03 juli 2016 @ 22:39:

Een psycholoog kan ook psychotherapeut zijn, maar dat hoeft niet. Ligt aan de opleiding. Zo kan een psycholoog ook klinisch psycholoog zijn en is deze ook automatisch psychotherapeut, maar een psychotherapeut weer niet automatisch klinisch psycholoog. Dus misschien is jouw psycholoog wel psychotherapeut. Je psychiater is dat sowieso! Zit bij de opleiding tot psychiater in, naast het medische gedeelte.



Dankjewel! Ik ga er zeker naar informeren.

Bedankt voor je heldere reactie!
Ik heb haar gewoon opgebeld. Gevonden via internet. Therapeut kan je wel helpen hoe je het vergoed moet krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven