ADD met impulsiviteit?

20-08-2017 17:55 9 berichten
Ik heb de diagnose ASS/ADD gekregen maar toch ben ik extreem impulsief. Nu lees ik overal dat ADD alleen concentratieproblemen is en ADHD concentratie, hyperactiviteit en impulsiviteit is.
Ik heb dus en concentratieproblemen en impulsiviteit maar ben niet hyper.
Valt dit nu onder ADHD of onder ADD?
Mijn ervaring met add-ers is dat ze enorm impulsief kunnen zijn. Ofwel moeite hebben met vooruitkijken of de gevolgen van bepaalde acties niet kunnen overzien. Ik heb 10 jaar samengewoond met een add-er én mijn beste vriendin heeft add en ze hadden hier allebei "last" van.
Kijk ook eens naar ADHD type ring of fire. Daarbij zit de hyperactiviteit in je hoofd en kun je geen emoties reguleren.
Poerelie schreef:
20-08-2017 18:08
Mijn ervaring met add-ers is dat ze enorm impulsief kunnen zijn. Ofwel moeite hebben met vooruitkijken of de gevolgen van bepaalde acties niet kunnen overzien. Ik heb 10 jaar samengewoond met een add-er én mijn beste vriendin heeft add en ze hadden hier allebei "last" van.
Vreemd dat het bij de diagnoses nergens vermeld staat als kenmerk dan.
Overal waar ik lees hebben ze het over ADD met kenmerk concentratieprobleem
ADHD met kenmerk concentratieprobleem, hyperactiviteit en impulsitivitet

Maar de vorm concentratieprobleem met impulsiviteit staat nergens erbij.
Als jij ADDers kent die ook impulsief zijn zal het er dus vast ook bij horen maar waarom vermelden ze dat dan niet als kenmerk erbij?
fluttershy schreef:
20-08-2017 18:22
Kijk ook eens naar ADHD type ring of fire. Daarbij zit de hyperactiviteit in je hoofd en kun je geen emoties reguleren.
Dat kan wel want in m'n hoofd ben ik constant onrustig ik ben alleen weinig actief lichamelijk en praat ook niet veel. Alleen als een onderwerp me erg boeit dan kan ik vaak wel hyper praten en heb ook moeite mensen laten uitspreken omdat het me teveel moeite kost lang op hun te concentreren wat ze zeggen en ik bang ben dat wat ik wil zeggen vergeet.
Stel dit soort vragen bij de instantie waar je je diagnose hebt gekregen.
@misstwix
Ik vind concentratieproblemen als enige kenmerk wel heel beperkt hoor. Over het algemeen kun je zeggen dat add en adhd dezelfde kenmerken heeft. Alleen bij adhd is de H van hyperactief toegevoegd. Add daarentegen heeft ook nog hyperfocus als kenmerk. Dus juist bij zaken waarin je geïnteresseerd bent heel erg (soms té) kunnen focussen. Heb je bij de diagnose niet een uitgebreid verslag gekregen van de onderzoeken?
Alle reacties Link kopieren
ADD is zeker niet alleen een concentratieprobleem!

De term ADD is eigenlijk al een hele tijd afgeschaft, ookal word het nog overal gebruikt.

Er wordt nu gesproken over drie typen ADHD:
1. ADHD overwegend onoplettend (in de volksmond ADD)
2. ADHD hyperactief/impulsief ("klassiek" ADHD)
3. Het gecombineerde type

Bij het eerste type is er ook sprake van hyperactiviteit, maar dit uit zich vaak niet lichamelijk, het is vooral mentaal.

Ik heb zelf 10 jaar geleden ook de diagnose ADD gekregen. ADHD type 1 dus. Niet alle kenmerken zijn op mij van toepassing, net zoals bij jou (waarschijnlijk).
Alle reacties Link kopieren
ADD is dat je heel erg druk bent in je hoofd. Met ADHD ben je ook druk met je lichaam om het zo maar te zeggen.

Ik heb zelf ook ADD en ben ook enorm impulsief, en mij is verteld dat dat er bij hoort helaas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven