Ik voel me erg eenzaam

09-12-2017 16:00 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Slotje
anoniem_360334 wijzigde dit bericht op 30-01-2018 08:03
99.59% gewijzigd
Wat ik jou een paar keer zie schrijven is 'ik voel me belangrijk voor ze'.

Dat geeft mij de indruk dat jij je eigenwaarde voor (voor een deel) haalt uit de waarde die jij voor een ander hebt. Mijn tip is dan ook om te zorgen dat jij je eigenwaarde haalt uit jezelf, en niet uit wat voor functie of waarde jij voor de ander hebt.
Alle reacties Link kopieren
:)
anoniem_360334 wijzigde dit bericht op 30-01-2018 08:04
98.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zoek je niet een nieuwe (single) vriend/vriendin op, die wel tijd heeft in het weekend dan?
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen interesses of hobby's?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben ook niet gelukkig zonder tenminste 1 goede vriend of vriendin.
Hoe veel leuke hobby's of geld ik ook heb, een sociaal leven is voor gewoon een voorwaarde voor tevredenheid en geluk.
Liever veel vrienden en geen geld dan andersom.
In elke periode met een leuk stel mensen om mij heen was ik aanzienlijk veel happyer dan zonder.

Ik kan wel alleem zijn, maar niet te lang achter elkaar zonder uitzicht op gezelschap van 1 of meer mensen waar ik mee in nauw contact sta.

Dus als ik dat niet heb, moet ik er naar op zoek gaan en in de tussentijd is het dan echt "hanging in there ".
anoniem_197806 wijzigde dit bericht op 09-12-2017 16:40
Reden: Autocorrect
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nodig je je vrienden weleens uit om in het weekend iets leuks te gaan doen? 1 op 1 of met meerdere mensen?
Of ga je er eigenlijk al vanuit dat iedereen liever bij zijn partner is?
Dat wordt me namelijk niet duidelijk in je post.
Alle reacties Link kopieren
:)
anoniem_360334 wijzigde dit bericht op 30-01-2018 08:04
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
9donkey9 schreef:
09-12-2017 16:59
Nodig je je vrienden weleens uit om in het weekend iets leuks te gaan doen? 1 op 1 of met meerdere mensen?
Of ga je er eigenlijk al vanuit dat iedereen liever bij zijn partner is?
Dat wordt me namelijk niet duidelijk in je post.
Nee, daar ga ik niet direct van uit, haha. Maar ik probeer vaak wat af te spreken met vrienden, soms lukt dat ook. Maar meestal heeft iedereen al plannen, moet werken of zijn inderdaad bij hun partner. Wat ook niet meehelpt is dat we allemaal in verschillende steden wonen, met redelijk wat afstand. Doordeweeks afspreken is dan vaker wat makkelijker betreft afstand.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur je even een pb !
TO ik herken mij wel in wat je schrijft, ik ken dat gevoel.
Echter, net wat jij schrijft, ik wil niet afhankelijk zijn van anderen om mij goed te voelen. Daarin train ik mezelf dus, nogmaals ik herken het gevoel wel maar ik heb er de laatste tijd niet erg veel last meer van.

Ik kan overigens wel goed alleen zijn, maar soms vind ik er geen klap aan.
Dat is omgekeerd ook zo, dan ben je ergens in een drukke omgeving en dan wilnik soms ook alleen zijn.

Ik ben overigens ook single, al dik 3 jaar (min 3 maanden maar dat mag zich i.m.o geen relatie noemen). Om eerlijk te zijn, ik ben alleen gelukkiger dan met mn ex, ik vind een groot voordeel van alleen zijn dat je i.m.o meer kans hebt om je te eehj.. ontplooien en te ontwikkelen :geek:
blueeyes*3 schreef:
09-12-2017 16:06
Wat ik jou een paar keer zie schrijven is 'ik voel me belangrijk voor ze'.

Dat geeft mij de indruk dat jij je eigenwaarde voor (voor een deel) haalt uit de waarde die jij voor een ander hebt. Mijn tip is dan ook om te zorgen dat jij je eigenwaarde haalt uit jezelf, en niet uit wat voor functie of waarde jij voor de ander hebt.
Dit vind ik een goede...
We zijn overigens i.m.o wel gewend eraan, aan eigenwaarde halen uit anderen, daardoor beseffen we denk ik niet dat we daar idd niet afhankelijk van zijn. (Al zegt ons ego (identiteit) van wel.
Ok ik zal stoppen want dit wordt echt te zweverig.. :$ :$
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt alsof het in deze (levens)fase allemaal wat vluchtige contacten geweest zijn. Leuk 'for the time being' en voor het stappen maar geen vriendschappen voor het leven.
Denk dat iedereen wel eens een vriendschap heeft die past bij een bepaalde fase, maar ook weer over gaat.

Het is alleen jammer als er na een tijdje niks meer overblijft. Niet 1 of 2 vrienden die voor langer zijn, zeg maar.

Ik vind het zelf leuk om af en toe iets met NMLK te doen. Het kan zomaar zijn dat er een vriendschap uit rolt die wel blijft plakken. Je hoet iig echt niet elk weekend eenzaam te zijn, dat is zonde!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Ook fijn dat ik niet de enige ben die hier mee zit.
Mag ik vragen hoe je jezelf daar precies in kunt trainen?

Ik besefte me vandaag inderdaad ook wel dat ik mezelf beter moet leren vermaken. En iets zoeken wat ik echt leuk vind om te doen, zonder vrienden (die dingen zijn er al wel, maar ik moet daar meer uit gaan halen)

En ik besefte een tijdje geleden inderdaad ook dat de vriendschappen misschien wat vluchtig zijn geweest. Toen besefte ik dat niet direct omdat ik allang superblij was dat ik weer vrienden had.

Wat wel zo is, is dat de vrienden die ik allemaal heb, daar nog wel steeds contact mee heb en ik wel aan hun merk dat ze het nog steeds gezellig vinden. Het scheelt denk ik ook of je vrienden los ontmoet of in een groep, dat laatste was bij mij het geval. Een op een vriendschap zal een stuk hechter zijn dan in een groepsverband.

In ieder geval al super bedankt voor alle reacties!
Regenboogje22 schreef:
09-12-2017 17:46
Bedankt voor alle reacties. Ook fijn dat ik niet de enige ben die hier mee zit.
Mag ik vragen hoe je jezelf daar precies in kunt trainen?
Ik wil je graag vertellen hoe ik dat 'train', maar wel via pb ok?
Het is namelijk een beetje lastig uit te leggen, en ook wel persoonlijk..
Regenboogje22 schreef:
09-12-2017 17:02
Dit is inderdaad precies zoals ik me voel.
Om ook even te reageren op de andere reacties. Ik heb wel hobby's en bezigheden. Ik kan prima alleen zijn, alleen een heel weekend met nauwlijks sociaal contact, daar word ik niet echt vrolijk van.

En nieuwe vrienden vinden, dat zou natuurlijk een goede oplossing zijn. Alleen die vallen ook niet ineens uit de lucht vallen natuurlijk. Ik sta wel open voor vriendschappen ofcourse. Het scheelt wel dat ik volgend jaar met een nieuwe opleiding begin, dus dan zal ik en drukker zijn en waarschijnlijk nieuwe vrienden maken.
Gooi nou niet al je hoop op een nieuwe opleiding. Dat heb je al een paar keer gedaan, en leverde je steeds frustratie op.

Neem het heft in eigen hand. Ga op een transport, bij een club of een vereniging waar mensen met dezelfde interesses als jij zitten. Plaats een oproepje op een Facebookpagina van jouw buurt/stad/wijk voor een hobbyavond/spelletjesavond. Doe zelf iets!
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_360347 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 09:14
99.76% gewijzigd
Dit gevoel is heel normaal wat je nu voelt.
Ik lees het hier vaker en ik heb er ook weleens last van.
Vriendinnen gaan settelen en zelf heb je geen partner meer, heel herkenbaar.

Relaties zijn echt funest voor vriendschappen.
Door relaties gaan eigenlijk heel veel dingen kapot, zelf een broer- of zussenband verandert er vaak door.

Probeer je niet meer te vergelijken met hen en hun levens.
Ren niet meer achter hen aan, dan zit je maar een weekeind alleen.
Probeer ergens een oproepje te plaatsen, dat je nieuwe contacten zoekt.
Meer mensen van jouw leeftijd hebben dit probleem.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-12-2017 20:08
Reden: Verwijderd ivm onderzoekje
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zeer vervelende situatie en het is voor velen ook herkenbaar hier. Het enige wat je toch het beste kan doen is nieuwe contacten zoeken, of een hobby gaan doen waar je ook weer nieuwe mensen treft,in ieder geval mensen waarmee je in het weekend leuke dingen kan doen. Tijdens jouw nieuwe studie kom je vanzelf wel weer leuke nieuwe mensen tegen. Anders kun je ook kijken bij fellas of nmlk ofzo of een oproepje ergens plaatsen, dan kun je in ieder geval direct leuke dingen doen om deze periode goed te kunnen overbruggen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor deze reacties! Voelen erg warm aan. En heb ook veel aan de tips gehad :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven