Daten, wanneer vertel je wat

13-12-2017 23:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond iedereen,

Ik heb laatst tijdens het uitgaan een leuke jongen ontmoet. Nu hebben we leuk contact via de app, maar hij wil graag in het echt afspreken. Op dit moment loopt mijn leven niet heel lekker en heb ik meerdere psychische problemen, hierdoor werk ik bijvoorbeeld niet, maar als ik vertel dat ik geen baan heb dan kan ik mij voorstellen dat hij zich dan afvraagt waarom. En zo met meerdere dingen eigenlijk bijvoorbeeld met wie en waarom ik steeds afspraken heb etc. Ik vind het niet fijn om aan iemand die ik net ken al mijn persoonlijke dingen te vertellen eigenlijk, maar ik wil ook niet liegen..

Hebben jullie misschien tips of ervaringsverhalen over hoe ik hiermee kan omgaan?
Ik zeg het niet vaak, maar stel je kwetsbaar op en trek een leuk jurkje aan. Dat kan nooit kwaad.

Echt. Dat werkt het beste.
Alle reacties Link kopieren
En wat wil jij?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Probeer te doen wat goed voelt voor jou op dat moment. Ik herken het heel erg, en soms wil je niet alles in een keer vertellen omdat het té persoonlijk is.

Wat ik vaak zeg tegen mensen wanneer ze naar zoiets vragen is: " dat is een lang verhaal, dat vertel ik je graag wanneer we elkaar beter kennen" of " dat vertel ik je een andere keer, we hebben nog tijd genoeg"
Ik vind het verschrikkelijk als dit in de eerste dates al besproken wordt. Hou het lekker luchtig. Praat over films, de natuur, lekker eten of ik weet ik wat.
Wat kan iemand die je misschien nooit meer ziet met problemen van een ander. Daar heb je andere mensen voor om het daarmee over te hebben. Je hoeft niet te liegen maar je hoeft ook niet meteen alles op tafel te gooien. Maar dat is mijn mening.🙂
Je hebt gewoon geen werk, dat kan. Vertel dan over wat je wil gaan doen of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
14-12-2017 00:41
Ik vind het verschrikkelijk als dit in de eerste dates al besproken wordt. Hou het lekker luchtig. Praat over films, de natuur, lekker eten of ik weet ik wat.
Wat kan iemand die je misschien nooit meer ziet met problemen van een ander. Daar heb je andere mensen voor om het daarmee over te hebben. Je hoeft niet te liegen maar je hoeft ook niet meteen alles op tafel te gooien. Maar dat is mijn mening.🙂
Je hebt gewoon geen werk, dat kan. Vertel dan over wat je wil gaan doen of zoiets.
Maar het gaat er ook niet om dat ze het persé wil vertellen, maar dat ze niet weet hoe ze met eventuele vragen om moet gaan.
Zonnebloem1996 schreef:
14-12-2017 00:45
Maar het gaat er ook niet om dat ze het persé wil vertellen, maar dat ze niet weet hoe ze met eventuele vragen om moet gaan.

Iemand gaat dat vaak echt niet letterlijk vragen. Er zijn toch genoeg andere dingen om over te praten? Maar misschien is dat lastig. Wat ga je morgen doen? Oh lekker tv kijken of wandelen of ik heb een afspraak. Je hoeft dan toch niet te zeggen dat je naar een psycholoog gaat of wat dan ook. Of je zegt het wel en houdt het luchtig. Vaak loopt een gesprek vanzelf.
Een gesprek is vaak geen analyse van je weekindeling.
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
14-12-2017 00:50
Iemand gaat dat vaak echt niet letterlijk vragen. Er zijn toch genoeg andere dingen om over te praten? Maar misschien is dat lastig. Wat ga je morgen doen? Oh lekker tv kijken of wandelen of ik heb een afspraak. Je hoeft dan toch niet te zeggen dat je naar een psycholoog gaat of wat dan ook. Of je zegt het wel en houdt het luchtig. Vaak loopt een gesprek vanzelf.
Een gesprek is vaak geen analyse van je weekindeling.
Nee dat begrijp ik ook wel. Maar het is best normaal als iemand vraagt " wat doe je voor werk" en als je dan zegt "niks", dan is het niet raar als iemand daar op doorvraagt, vanuit interesse gewoon. En nee dat hoef je niks over je psycholoog te vertellen uiteraard maar je moet wel even bedenken wat je dan wél wil zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Als mensen vragen waarom ik niet werk, zeg ik dat ik tijd heb gekregen om aan mezelf te mogen werken. Vaak is dat voldoende.
Als een date dan doorvraagt is het aan jou wat je daarover nog meer kwijt wilt. Als je er nu (nog) niks over kwijt wilt is dat ook helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Als dit soort onderwerpen 'te zwaar' zijn voor degene waarmee ik date is het gelijk duidelijk dat het verder niks kan worden.
Ik zou het dus juist benoemen bij een eerste date, weet ik daarna meteen wat voor vlees ik in de kuip heb.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
2de, 3de date of wanneer het ter sprake komt. Ik zou een beetje oppassen met direct eerlijk en open zijn. Je kent hem namelijk ook niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Amant schreef:
13-12-2017 23:56
Ik zeg het niet vaak, maar stel je kwetsbaar op en trek een leuk jurkje aan. Dat kan nooit kwaad.

Echt. Dat werkt het beste.
Dat leuke jurkje ga ik toch en x proberen Amant... (ik vind momenteel weer een ingewikkeld iemand leuk... dit zou DE truuk kunnen zijn.. ;-D )
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een date alleen dát vertellen wat hem vermoedelijk interesseert en wat ik kwijtwil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je nu eventjes geen werk hebt kun je inderdaad zeggen wat Leyla zegt. Als er de komende jaren geen uitzicht is op werk dan is je verhaal weer wat anders. En als hij zelf ingewikkeld is dan gooit hij misschien zelf eerst wel dingen open. Komt dus goed. Appen doen jullie toch ook al even en dat is leuk begrijp ik🙂
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-12-2017 06:19
2de, 3de date of wanneer het ter sprake komt. Ik zou een beetje oppassen met direct eerlijk en open zijn. Je kent hem namelijk ook niet.
Dit snap ik nou nooit? Wat zou er dan gebeuren als ze wel direct open en eerlijk is op de eerste date?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet te veel over na denken. Het ligt ook aan de persoon met wie je date, en je voelt zelf heel goed aan wanneer je wat wel of niet wil zeggen. Mijn vriend en ik zijn vanaf date 1 en de gesprekken ervoor al direct de diepte in gegaan. Dit kan natuurlijk niet met iedereen, maar je hoeft het echt niet altijd oppervlakkig te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven