Borderline persoonlijkheidsstoornis - mijn nieuwe diagnose.

15-01-2018 11:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een HBO-student van 22 jaar en ben een week geleden gediagnosticeerd met een borderline persoonlijkheidsstoornis. Mijn leven is altijd erg bewogen geweest op het gebied van relaties en emoties en sinds 1.5 jaar was ik opzoek naar de oorzaak hiervan. Uiteindelijk ben ik via de crisisdienst terecht gekomen bij de GGZ en hebben zij mij, na een uitgebreid onderzoek, deze diagnose gegeven.

Ondanks dat ik erop was voorbereid komt het nog hard aan, het is echt even schrikken. Maar wisten jullie dat deze stoornis verholpen kan worden? Met de juiste therapie kun je aan je symptomen gaan werken. Dus dat ga ik nu ook doen. Over 1,5 week heb ik weer een afspraak bij de GGZ en gaan ze mij vertellen welke therapie zij van plan zijn om te gaan uitvoeren met mij. Spannend...

Zijn er hier mensen die hier uit ervaring over kunnen meepraten?
Kan me voorstellen dat het hard aankomt, er is toch wel een stigma rond borderline... Maar opzich heb je ze in alle soorten en maten en verbetering is vaak mogelijk. Zelf ben ik ook eens gediagnostiseerd met een vermoeden van 'trekken van borderline', maar dat is er na de adolescentie, met wat meer levenswijsheid en stabiele relaties, gewoon uit geslopen. Ik was vooral gewoon een erg wilde en onzekere puber, denk ik eigenlijk. Mijn schoonvader heeft ook borderline, en dat is echt een fantastische man- bij hem is het met de jaren, en met medicatie, goed hanteerbaar geworden. Hij blijft wel gevoelig en intens, maar dat is ook mooi natuurlijk.

Jezelf en je eigen handleiding leren kennen is wel heel belangrijk, goed dat je therapie gaat doen!
Alle reacties Link kopieren
Er zit een heel groot verschil tussen een stoornis verhelpen en tussen symptoombestrijding dan wel er mee om leren gaan volgens mij ;)
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren