Onzekere tandartsassistente

17-01-2018 00:18 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen!

Ik zal even mijn situatie uitleggen. 2 jaar geleden ben ik begonnen aan de opleiding tandartsassistent. Ik moest 2 keer in de week stage lopen voor het hele jaar lang en het was verschrikkelijk! Ik verveelde mij vaak en omdat mijn stage begeleidster erg streng was en verwachtte dat ik alles al kon werd ik heel erg onzeker. Ik was in die tijd zo ongelukkig door mijn stage! Ik dacht er elke dag aan en zat er echt mee. Nu ben ik opnieuw begonnen met de opleiding en moet weer een stage plek zoeken. Ik durf niet meer! Ik ben zo bang dat ik alles verkeerd doe of traag van begrip ben.. dat gevoel kreeg ik namelijk bij mijn andere stage.. ook ben ik bang dat ik mij alleen maar ga vervelen. Iemand hetzelfde meegemaakt met deze opleiding? Of iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
17-01-2018 00:22
Is het wel altijd lente in je ogen? (Sorry, flauw :hamer: )


Heb je op je opleiding geen decaan, begeleider of studentenpsycholiog die je hiermee kan helpen?
Hahaha :lol: ik heb al een gesprek gehad met mijn mentor, maar dat heeft ook niet echt geholpen :(
Alle reacties Link kopieren
Heb je in de tussentijd geen psychologische hulp gezocht om aan je probleem te werken? Nu ga je waarschijnlijk weer de fout in.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen stageplan waar in staat wat je al kunt en wat je leerdoelen zijn?

Plan bij je stageplek iedere week een kwartiertje ofzo in met je begeleider en bespreek wat je hebt gedaan en wat je volgende week wilt/moet gaan doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een soortgelijke ervaring met die opleiding. Ook heel onzeker. Alleen mijn 1e stage ging goed en was leuk, een solopraktijk. Een rustige tandarts en nog lievere assistente die mijn begeleidde. De volgende 2 stages waren groepspraktijken. Ik kon niet van elke tandarts en assistente onthouden hoe zij of zij het wilde. Het kon om kleine dingen gaan hoe b.v. een servet op de tray moest liggen. De ene wilde hem languit en een ander gevouwen. Ze deden moeilijk als je het verkeerd deed. Vooral mijn laatste stage was vreselijk. De assistentes liepen ook constant gestrest. Ik had net de bitch van het stel die mij moest begeleiden. De tandarts mocht niet horen wat de assistentes onderling zeiden dus werkten ze daar veel met seintjes. Ik begreep die seintjes slecht en kreeg dan een boze blik. Op alles had ze wel iets aan te merken en ik durfde steeds minder. Als ik aangaf daar onzeker van te worden, grijnsde ze een beetje. Net of ze daar lol in had. Ik heb die stage niet afgemaakt, raakte overspannen. Er werd meer van me verwacht dan ik aan kon. Het verkeerde beroep gekozen. Je moest stressbestendig zijn, dat ben ik niet. De theorie heb ik wel allemaal behaald, maar de praktijk lukte niet Mijn werktempo is traag, moeite met praktische vaardigheden aanleren, vergeetachtig zijn, introvert karakter. Toen wist ik ook nog niet dat ik Autisme had. Maar ik heb dus geen diploma en alleen certificaten. Een paar jaar later heb ik het nog eens opnieuw geprobeerd via een job-coach. Deze keer lieve mensen, maar liep weer tegen dezelfde dingen aan. Ik was er niet geschikt voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit wel van jaren geleden ik zit nu wel in een gezellige praktijk en daarnaast school ik me om tot iets anders op hbo niveau. Ik vind tandartsassistente te makkelijk en te saai werk maar voor nu is het goed.

TO ik weet niet hoe oud je bent maar laat je niet uit het veld slaan 1 je je tanden laten zien is genoeg soms en idd wat andere zeggen niet alle praktijken zijn zo wel veel. Kijk of je bij een kleine praktijk kan stage lopen. En bespreek het met je mentor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven