Tattoo en flauwvallen. ?

20-01-2018 23:29 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik de goede categorie heb gekozen. Ik zit met een klein probleempje. Ik wil heel graag een tattoo laten zetten. Mijn moeder en zussen hebben nu dezelfde tattoo laten zetten , en ik zou deze ook laten zetten.
Alleen ik durfde het niet. Ik ben in het algemeen al bang om flauw te vallen en kan niet tegen bloed.

Ik raak best wel vaak in paniek , als ik ook maar een klein beetje duizelig ben. Dit gevoel had ik ook in de tattoo schop. De tatoeëerder plakte een sticker op mijn arm als voorbeeld, en zelfs daar raakte ik al helemaal in paniek van.

Ik ben me er bewust van dat t grotendeels tussen mijn oren zit. Ik vroeg me af of iemand hier misschien ervaring mee heeft en tips heeft ? Ik wil de tattoo namelijk heel graag maar kan me er met me stomme kop niet overheen zetten als angst om flauw te vallen.
Als het goed is ga je niet bloeden van een tattoo. Maar als je het eng vindt moet je het niet doen natuurlijk. Een tattoo is geen eerste levensbehoefte.
Kalmeer-tablet innemen voor je gaat?

Of gewoon je lijf ongemoeid laten.
Doe het pas als je er klaar voor bent.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
20-01-2018 23:31
Als het goed is ga je niet bloeden van een tattoo.
Jawel. Niet veel, maar wel duidelijk waarneembaar. (Ik vond het wel leuk om te zien. :proud: )

Het klinkt alsof je al bang bent voor je reactie zelf. Zolang je die angst blijft houden, denk ik dat het misschien niet voor je weggelegd is. Zoals Lady Voldemort ook al zegt, het is geen eerste levensbehoefte. Jammer, maar als het niet lukt, lukt het niet.

Heb je al gekeken naar tattoo-beelden op bijvoorbeeld YouTube? Close-up en in slow motion? En om flauwvallen tegen te gaan: eet een lolly als je er zit en zorg ervoor goed te hebben gegeten vooraf.
Alle reacties Link kopieren
Wachten tot je het graag genoeg wilt om over je angst heen te stappen.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Als je het echt zo eng vind, doe het dan vooral NIET! Ik vind het belachelijk om iets te doen wat jou kennelijk enorm tegen staat. En de kans dat je er spijt van krijgt is nogal groot: als die tattoo artist eenmaal is begonnen en jij bij het eerste stipje/streepje al denkt “nee, dit wil ik niet, dit is te pijnlijk” is het dus al te laat. Dan kan je niet meer terug.

Maar ik denk dat flauwvallen tijdens het zetten niet echt mogelijk is. Dit komt door de gevoeligheid. Je blijft daar wel bij met je hoofd. Van te voren flauwvallen van de stress/angst/paniek is natuurlijk wel goed mogelijk. Dat moet je er m.i. niet voor over hebben.

Een tattoo laten zetten voelt overigens totaal niet hetzelfde als bloed laten prikken bijvoorbeeld. Het is ten eerste veel oppervlakkiger. Het voelt ook niet alsof je prikjes krijgt (vind ik). Meer alsof iemand met iets scherps over je huid krast. Het voelt achteraf als een schaafwond(je).
Alle reacties Link kopieren
Een psycholoog/therapeut kan je helpen om van de angst af te komen.
Mensen denken vaak dat ze sneller flauwvallen dan dat het werkelijk gebeurd. Een therapeut kan je helpen mbv oefeningen.
(Bv. Bij mensen die denken dat ze flauwvallen als ze gaan hyperventileren. De therapeut kan diegene dan (onder toezicht) laten hyperventileren zodat de patient erachter komt dat hyperventileren eigenlijk toch niet per se leidt tot flauwvallen.)
Misschien dat je op zo'n manier wel van je angst af kan komen als het zo belangrijk voor je is.
dkb22 schreef:
20-01-2018 23:44
Jawel. Niet veel, maar wel duidelijk waarneembaar.
Oh ja? Is me niet opgevallen eerlijk gezegd :D

Maar het klinkt wel logisch. Ze maken toch een heleboel kleine gaatjes in je huid.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je deze vraag in 2 delen splitsen. Ten eerste je tattoo: een tattoo laten zetten is niet noodzakelijk en als je je daar niet goed bij voelt, doe je het niet.
Ten tweede: je angst voor bloed e.d. Dat is iets wat wél voor problemen kan zorgen, als je bijvoorbeeld ooit ziek wordt of zwanger, een kind krijgt etc. Als last hebt van een specifieke fobie (zo heet dat) zijn daar effectieve therapieën voor, dus ga eens met je huisarts praten.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
20-01-2018 23:57
Oh ja? Is me niet opgevallen eerlijk gezegd :D

Maar het klinkt wel logisch. Ze maken toch een heleboel kleine gaatjes in je huid.
Denk dat het ook aan mijzelf ligt, heb een gevoelige huid. Maar ik had wel duidelijk een rode letter "e" op mijn arm, terwijl er zwarte inkt gebruikt werd. :D Vriendin van me was daarna meteen aan de beurt, zelfde artiest en ook een tekst, maar had dit dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde. Ook angst en ervaring om flauw te vallen, bij bloedprikken bijvoorbeeld. Toch heb ik 3 tattoos en ben alle keren niet flauwgevallen.
Als je het echt graag wilt zou ik;
Vantevoren goed eten.
Geen alcohol vantevoren.
Mss wat kalmering vantevoren.
Neem iemand mee.
Geef het aan bij de tatoeëerder.
Ga liggen als het kan in de stoel, of met je hoofd naar beneden.
Neem een dextro energy en cola.
Goed blijven doorademen.
Even stoppen tussendoor als je te duizelig wordt.
Sta erna rustig op, want erna kun je ook nog flauwvallen. Of blijf ff rustig liggen.

Zo heb ik het althans gedaan.
Ik lag ook bijna flauw te vallen. Maar het is niet daadwerkelijk gebeurd(al was het wel op het randje.) Het is even doorbijten. Ik zou overigens geen close up en slow motion filmpjes gaan kijken, werd ik persoonlijk niet lekker van.
Ook niet kijken hoe ze bezig zijn.
Het kan wel een beetje bloeden maar zal er niet met stralen of druppels uitlopen. Dan gewoon niet kijken;).
Goed ademen in en uit, diepe zucht.
Iemands hand vasthouden mss als dat kan. En ff doorbijten.
En mss val je flauw, maar dan heb je wel een mooie tattoo. Bij mij bloedde het overigens niet.
Blijven ademen;) goed diep in en uit. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ohja mensen zeggen vaak dat je je moet ontspannen bij het zetten van een tattoo. Ik heb juist als tip dit niet te doen. Mij hielp het persoonlijk om ergens in mijn lijf juist wel spanning te zetten. Vantevoren enkele keren aanspannen en dan weer loslaten helpt ook. Voeten op de grond en dan hoofd lichtjes tussen je benen kan ook helpen.
Maar vooral goed blijven ademen en doorbijten.
Alle reacties Link kopieren
Ik val niet flauw bij de aanblik van tatouages ook al is het bewijs van wansmaak daardoor nog zo duidelijk. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg wel wat draaiing in mijn maag eerlijk gezegd maar dan eerder van het plaatje zelf dan van geluid.

Toch nog steeds bijna de helft die bijvoorkeur een tattoo-loze partner heeft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vanwege bestralingen heeft een verpleegkundige bij mij tattoo punten gezet.
Nou... dat wordt dus nooit een tattoo! Ik vond de pijn afschuwelijk.
Of je pijn gaan krijgen ligt eraan op welke plek je hem laat zetten.
Echt niet alle plekken doen zeer.

Als ik bloed moet laten prikken of wat dan ook ga ik meestal liggen omdat ik bang ben om flauw te vallen.
Dat is namelijk in het verleden meerdere keren gebeurd.

Bij een van mijn laatste tattoo s zat ik niet lekker in mijn vel en had ook last van angstaanvallen.
En ja, toen ze begon werd ik heel paniekerig.Had ook nog eens niet goed gegeten.
We hebben denk ik 2 a 3 uur extra over de tattoo gedaan omdat ik elke keer wou stoppen omdat ik alles zag draaien.
Vrouw was heel geduldig met me en zei dat ik gewoon mijn tijd moest nemen.
Nou hij staat er nu al een tijd en mooi Ook!
Dit was ook de eerste keer dat ik me zo voelde.
Bij elke tattoo bloedde het een beetje maar echt niet schrikwekkend.
Geen hele plassen bloed ;-D
Gewoon zo n klein beetje wat je ook heb bij een schaafwondje.

Ik probeer als afleiding op kauwgom te kauwen.
Als je wat rustgevende in huis heb zou ik dat nemen.

Als je die tattoo echt heel graag wilt, zou ik mezelf niet tegen laten houden door de angst.
Hoe groot wordt de tattoo? En waar komt hij?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!

Het is niet zo dat ik de tattoo als verplichting zie ! Ik wil het al heel lang.

Het gekke is dat ik nog nooit echt flauw gevallen hen. Wel een aantal keer Bijna, dat je alles wit ziet en piepen in je oor etc. En dat vond ik zo naar. Ik snap alleen niet zo goed waarom want dan zou ik juist blij moeten zijn en weg moeten rennen haha.

Wat ik nu vooral heb ook bij de tandarts en injecties etc, is dat ik ervoor echt intens stress , tijdens geen probleem en dan erna word ik helemaal dizzy.

Maar mag je kalmerende dingen innemen bij Tattoo? Omdat ik ergens las geen medicatie. Ik heb namelijk nog wel oxacepam liggen.

Het is een kleine tattoo op mn pols, iets daarboven. Een palmboompje.
Ja hoor je mag gewoon kalmerende middelen innemen.
Zou mezelf alleen niet helemaal plat gooien :-D
Gewoon niet doen een optie?
DEATH schreef:
20-01-2018 23:40
Doe het pas als je er klaar voor bent.
Dit
Het t.z.t. laten weghalen van je tattoo doet nog véél meer pijn .....

Bezint eer ge begint...
Ik vond het daarnaast beide keren totaal niet pijnlijk en ik heb er een op een heel gevoelige plek. Het stelde bijzonder weinig voor. Niet te vergelijken met een injectie, vond ik.

Je mag ook afleiding meenemen. Dus bijvoorbeeld een muziekje in je oren, boekje lezen (als dat lukt in een goede houding), WhatsAppen, whatever. Misschien helpt dat ook?
Beter.Laat schreef:
21-01-2018 19:24
Het t.z.t. laten weghalen van je tattoo doet nog véél meer pijn .....

Bezint eer ge begint...
Waarom zou ze haar tattoo laten weghalen? Omdat 'ie half af is, bedoel je? Of...?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven