Na 7 jaar weer angst, vooraf aan beginnen

18-03-2018 11:15 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
In 2011 angst gekregen. Een tijd niet naar buiten geweest. Was bang om flauw te vallen. Constant bloeddruk meten, hele dag erop letten wat ik in mijn lichaam voel etc.
Uiteindelijk therapie en van alles gehad en daarna ging het beter. Wel soms met een terugval maar wist er mee om te gaan. Soms nog periodes van angst maar duurde nooit lang.

Nu zo 7 jaar geleden lijkt het alsof alles weer terug komt. Vorig jaar een hectisch jaar gehad, ruzie en bedreigingen van buurman, verhuizing, paar maanden zonder werk, toen 3 baantjes gehad. En nu eindelijk 1 mooie baan en je zou zeggen, ik heb alles goed voor elkaar..
In die tijd soms wel last van stress, maar wist er mee om te gaan. Zovaak naar huisarts geweest, bloed laten prikken etc. Alles was goed.

Maar nu begint het weer van voor af aan. Hele dag angstig, bang voor alles, raar gevoel in hoofd, onrustig, en weg willen vluchten, bang voor flauw vallen, en daardoor weer Hele dag bloeddruk meten met zo app op telefoon en maar googlen, ik wordt er zo gek van... Hele dag op mijn lichaam letten etc

Deze week ga ik weer naar een therapeut die mij destijds goed heeft geholpen. ik hoop gewoon dat ik hier ooit vanaf kom.

Kortom: ik woon alleen, heb wel een vriend en gelukkig wel werk en dat probeer ik wel te blijven doen.

Maar vindt dit zo frustrerend, dat ik het gevoel heb dat ik weer van voor af aan moet beginnen. Ik maak mezelf zo bang door mijn gedachten. Voel mij zo onrustig en weet niet eens wat ik moet doen.

Iemand tips om toch de dag door te komen? Ervaringen etc. Geruststellende woorden...
Alle reacties Link kopieren
Weet je nog wat je toendertijd met je therapeut hebt gedaan om van die angst/gedachten af te komen? Misschien kan je proberen je daar een beetje op te focussen en bedenken dat het toen ook goed gekomen is.

Heb je mensen om je heen, die weten hoe het nu met je gaat? Kan je daarheen of kunnen ze bij jou komen? Bel ze!

Lukt het je om bijvoorbeeld muziek te luisteren? Drink een kopje rustgevende thee, neem een douche of een bad. Probeer een rondje om het huis te lopen. Heb je iets kalmerends in huis?

Als het echt niet gaat, je gedachten worden erger of je raakt in paniek. Bel dan de HAP alsjeblieft!

Sterkte!
Hee klote voor je. Onthou dat het allemaal in je hoofd zit, dus je kunt op je lichaam vertrouwen. Waarschijnlijk ben je overbelast, doe geen dingen die je spanning geven. En stop je angst niet weg, dat maakt het groter. Voel het gewoon.
Op youtube staan ook veel filmpjes van therapeuten die je vertellen hoe het werkt, dat kan heel kalmerend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu to?
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
18-03-2018 18:42
Hoe gaat het nu to?
Het gaat nu wel iets beter. Voor mijzelf een gedachte schema ingevuld. En proberen afleiding te zoeken.
Alleen heb constant een soort duizelig gevoel in mijn hoofd waardoor ik meer angst krijg.

Gelukkig kan ik met mijn vriend er wel over praten. Merk ook dat ik opeens weer angstiger wordt na t drinken van koffie. Dat had ik destijds ook, en toen ik redelijk van mijn angst af was, dronk ik weer meer en had ik er geen last van.

Maar hele dag doe gespannen gevoel in mijn lichaam en dan ook al een paar weken lang elke ochtend zo vroeg wakker.... gevoel dat ik nu minder goed kam genieten.

Maar weet ook, ooit komt dit goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je reageert en ook fijn om te lezen dat je niet alleen bent. Althans dat maak ik eruit op, omdat je zegt dat je met je vriend goed kan praten.

Blijf in je achterhoofd houden dat je er niet alleen voor staat en dit niet alleen hoeft te doen. Het voelt nu heel zwaar en moeilijk, maar jij kan dit! Logisch dat al die gevoelens en gedachten (weer) naar boven komen. Dat is niet erg, laat het toe. Deze week ga je naar je therapeut en die helpt jou verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven