Sertraline, nu al effect?

14-07-2018 17:18 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve mensen,

Eindelijk heb ik mijn angsten overwonnen en ben ik 3 dagen geleden begonnen met Sertraline (25mg).

De eerste dag waren de angsten 10x erger, panikeren, niet uit mijn woorden geraken, beetje dizzy.
S’avonds was het ergst.

Dag 2, opgestaan voor 1x met een goed gevoel! En niet met zo’n zwaar kutgevoel als ik anders ervaar. En heb me de hele dag best fijn gevoeld.

Dag 3 (vandaag), ik voel me gewoon lekker. Alsof alle stress van mij is gegleden. Mijn gedachten zijn weer wat zonniger, alles voelt relaxed aan. Heb wel beetje een stoned gevoel. Precies of ik een joint heb gerookt..
Enige bijwerkingen die ik tot nu toe ervaar: geen hongergevoel, droge mond, af en toe misselijk en heel moe.

Kan het zijn dat je na 3(!) dagen je gewoon al beter begint te voelen?
Lekker relaxed..

Ik hoor het graag van jullie!

Liefs
anoniem_371973 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 17:20
0.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoofdvolmetgedachten schreef:
14-07-2018 17:18
Hoi lieve mensen,

Eindelijk heb ik mijn angsten overwonnen en ben ik 3 dagen geleden begonnen met Sertraline (25mg).

De eerste dag waren de angsten 10x erger, panikeren, niet uit mijn woorden geraken, beetje dizzy.
S’avonds was het ergst.

Dag 2, opgestaan voor 1x met een goed gevoel! En niet met zo’n zwaar kutgevoel als ik anders ervaar. En heb me de hele dag best fijn gevoeld.

Dag 3 (vandaag), ik voel me gewoon lekker. Alsof alle stress van mij is gegleden. Mijn gedachten zijn weer wat zonniger, alles voelt relaxed aan. Heb wel beetje een stoned gevoel. Precies of ik een joint heb gerookt..
Enige bijwerkingen die ik tot nu toe ervaar: geen hongergevoel, droge mond, af en toe misselijk en heel moe.

Kan het zijn dat je na 3(!) dagen je gewoon al beter begint te voelen?
Lekker relaxed..

Ik hoor het graag van jullie!

Liefs
Dit zijn eigenlijk vragen voor je arts, dus vraag het aan de professional.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon van genieten! Fijn toch? Of het nou wel of niet kan van de Sertraline maakt dan helemaal niet uit. Misschien geeft het idee dat je ze neemt je al heel veel rust. Zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit? Jij voelt je beter.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
sparkandshine schreef:
14-07-2018 17:59
Gewoon van genieten! Fijn toch? Of het nou wel of niet kan van de Sertraline maakt dan helemaal niet uit. Misschien geeft het idee dat je ze neemt je al heel veel rust. Zet 'm op!
Dat is waar!
Dankje voor je lieve reactie. Hopelijk is deze AD een uitkomst voor mij. X
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ja kan zeker!
Lijkt wel mijn verhaal.
Ik ben een paar maanden geleden begonnen met Sertraline.
Ook eerst 25 ,mg.
Inmiddels opgebouwd tot 200 mg.
bananen groeien niet alleen
Alle reacties Link kopieren
stonehenge schreef:
14-07-2018 18:09
Hoi, ja kan zeker!
Lijkt wel mijn verhaal.
Ik ben een paar maanden geleden begonnen met Sertraline.
Ook eerst 25 ,mg.
Inmiddels opgebouwd tot 200 mg.
Fijn om te horen!
Hoe voel je je nu met de sertraline?
Alle reacties Link kopieren
De eerste weken echt super goed ! In jaren niet meer zo gevoeld.
Met opbouwen ( 25,50,75,100,150,200) had ik steeds wel een paar dagen last van bijwerkingen. Zoals trillen, wazig zien,moeite met praten, soort ongecontroleerde "spastische" bewegingen en inderdaad een soort stoned gevoel :biggrin:
De eerste 2 maanden voelde ik mij echt super, waarvan de eerste week het beste.
Nu gaat het met upps en downs....
Huisarts zegt dat het normaal is en dat het binnenkort het gevoel moet stabiliseren .
Ik hoop het, want soms stond ik op het punt te stoppen vanwege de bijwerkingen.
Maar gelukkig niet gedaan.

Ik hoop dat jij je zo goed blijft voelen, want het werkt echt!
bananen groeien niet alleen
Alle reacties Link kopieren
stonehenge schreef:
14-07-2018 20:16
De eerste weken echt super goed ! In jaren niet meer zo gevoeld.
Met opbouwen ( 25,50,75,100,150,200) had ik steeds wel een paar dagen last van bijwerkingen. Zoals trillen, wazig zien,moeite met praten, soort ongecontroleerde "spastische" bewegingen en inderdaad een soort stoned gevoel :biggrin:
De eerste 2 maanden voelde ik mij echt super, waarvan de eerste week het beste.
Nu gaat het met upps en downs....
Huisarts zegt dat het normaal is en dat het binnenkort het gevoel moet stabiliseren .
Ik hoop het, want soms stond ik op het punt te stoppen vanwege de bijwerkingen.
Maar gelukkig niet gedaan.

Ik hoop dat jij je zo goed blijft voelen, want het werkt echt!
Inderdaad! Ik vind het zo vreemd, want in het verleden had ik Escitalopram gebruikt, en ik was ZO ziek van de bijwerkingen. Die duurden 3 weken.

Doordat ik slechte ervaringen had met escitalopram, was ik heel bang om te beginnen met Sertraline.
Uiteindelijk valt het super goed mee, en voel ik me echt beter. Voor het eerst kan ik terug genieten van de kleine dingen, echt vreemd.

En wat stom voor jou.. ik hoop dat je snel stabiliseert. Het is niet fijn om je zo te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en voor de misselijkheid hielp het bij mij om het niet op een lege maag in te nemen.
Moe werd ik er ook van, dus i.p.v s'ochtends, neem ik ze nu s'avonds.
Slaap er heerlijk door
bananen groeien niet alleen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met andere ad.
Maar hoop dat deze voor jou wel beter werken!
Een kennis heeft ze ook, maar geen last van bijwerkingen. Dus zo verschillend.
bananen groeien niet alleen
Alle reacties Link kopieren
stonehenge schreef:
14-07-2018 20:44
Oh, en voor de misselijkheid hielp het bij mij om het niet op een lege maag in te nemen.
Moe werd ik er ook van, dus i.p.v s'ochtends, neem ik ze nu s'avonds.
Slaap er heerlijk door
Hoi!
Wat fijn dat je er goed door slaapt. Ik heb nog steeds nachtmerries en wordt snachts nog vaak wakker.

Vandaag heb ik een hele nare bijwerking!
Het is alsof mijn keel toegesnoerd zit. Moet ontzettend veel geeuwen, althans die beweging maken.
En voel me vandaag toch wel behoorlijk slecht en angstig. En vooral ook erg gespannen.

Het is van korte duur geweest, de positieve werking die ik gisteren ervoer, haha.

Nog steeds maaglast, geen honger & misselijk worden van eten. Het “niet op aarde” gevoel heb ik ook nog steeds.

Het nare is wel, ik werd gisteren gebeten door een Daas. Op mijn achterwerk. Nu begint die plek heel erg rood te zitten, en zwelt op.
Ik las op internet dat als je keel toe zit, meteen medische hulp moet inschakelen.

(Paniek is dus erg groot haha)

Ik zal nog even afwachten en morgen kijken of ik naar de huisarts moet al dan niet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven