Cognitief gedrags therapie + EMDR

16-07-2018 00:47 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hoi!
Even in het kort. Ben 24 jaar en woon 3jaar samen met mijn vriend

5.5 geleden burn out gehad..
Dacht hier na een jaartje weer iets boven op te zijn.. maar helaas zijn mijn ogen wijd open gaan staan een half jaar terug..
Ik vermijd feesten, Drukke ruimtes, etentjes, openbaar vervoer + emetofobie erbij. Ook heb ik faalangst, geen zelfvertrouwen, enorm snel jaloers en altijd denken minder te zijn dan een ander.
Naar huisarts gegaan na flinke paniek en angstaanvallen, doorverwezen naar ggz waar ik in contact met psychiater ben gekomen en zij vond het niet nodig om AD voor te schrijven aangezien ik zelf wist dat mijn angsten nergens nodig voor waren en hier zelf ook geen voorstander van was. Kreeg wel zonodig oxazepam mee, deze 2 x 5mg gehad.

Na 2 maanden te hebben gewacht begint 25 juli a.s. eindelijk mijn cognitief gedrags therapie in combinatie met EMDR. Ik kijk er echt naar uit in de hoop de oude of desnoods compleet nieuwe 'ik' te gaan ontdekken. Ben 24 jaar en gun mezelf meer plezier in het leven dan al deze dingen..

Nu is mijn vraag of er meer zijn die deze combinatie van therapie hebben gehad?
Of desnoods mijn verhaal herkennen en bruikbare tips hebben.

Ik weet dat er meer topics over emdr zijn maar geen combinatie met andere therapie.

Bedankt voor de tijd om het te lezen.
Liefs,
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beide therapieën gehad, maar voor twee verschillende dingen. Cognitieve gedragstherapie voor mijn burn out. Dat deed ik, ondanks hard werken (maar dat is een therapie altijd), met twee vingers in mijn neus, vond ik heel prettig en verhelderend (moet er wel bij zeggen dat ik vrij makkelijk kan reflecteren op mezelf). Veel aan gehad. Voor een traumatische ervaring (PTSS opgelopen) 8 sessies EMDR gehad. Met voorgaande ervaring in mijn achterhoofd dacht ik “doen we even”. Viel heel vies tegen. Vond het onwijs zwaar om terug te gaan naar traumatische ervaring en was na elke sessie echt compleet gesloopt. Heeft wel effect gehad: de paniek die ik had is grotendeels verdwenen en de meeste nachten slaap ik weer goed (vandaag dan weer even niet, haha).

Heb je een traumatische ervaring gehad dat je EMDR krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit mij aan bij de reactie van pergamon. Beide hebben mij goed gedaan, maar emdr was pittig. Echt ziek na iedere sessie. Het was het wel waard! De zware emotionele geladenheid is van mijn herinneringen. Zou het gesprek bij GGZ afwachten. Hulpverlener heeft een reden waarom ze dit voorstellen.
Always believe that something wonderful is about to happen.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon;
Oke denk dat door de burnout al mijn klachten zijn gekomen en er langzaam steeds meer zijn ingeslopen en hiervoor cognitief gedrags therapie krijg, emdr krijg ik vanwege tijdens de burn out traumatische ervaring opgelopen waar door ik ook emetofobie heb gekregen. Iemand die teveel had gedronken en stikte bijna in zijn eigen braaksel. Hieroor ook hekel aan alcohol.

Vienna29;
Er was mij inderdaad vertelt dat emdr zwaar kan vallen op emotioneel en lichamelijk gebied.. wel kijk ik er enorm naar uit. Ben benieuwd hoe de 25e mij gaat bevallen.

Bedankt voor jullie reacties

Liefs,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven