Angststoornis en werkloos

16-08-2018 22:27 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi viva leden,

Al 4 weken ga ik naar de huisarts om gesprek aan te gaan me poh-ggz. Maanden lang ben ik werkloos en ben laatste tijd depressie geweest(niet diagnositeerd door mijn psychiater), omdat ik werkloos ben. Gister vroeg ik wat voor diagnose ik heb na zoveelste keer gesprek voeren met mijn psychiater. Zij zei dat ik angststoornis heb. Ik zit zo na te denken en ik denk dat ik dit al veel langer heb. Kan angststoornis aanleiding hebben tot werkloosheid?

Alvast bedankt vivatjes
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel, maar nog heel veel andere factoren zijn natuurlijk ook van belang, dus dat kunnen wij zonder achtergrond informatie niet zeggen.

Ben je ontslagen bij een vorige baan- waarom? Heb je flink gesolliciteerd? Solliciteer je op functies die bij je passen? Etc.
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Ja dit kan. Ik heb het namelijk zelf meegemaakt. Ik heb geen contractverlenging gekregen, doordat ik door mijn angststoornis allerlei klachten ervoer waardoor ik mij een aantal keer moest ziekmelden.
Hierdoor had ik ook een lichte depressie.
everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
sanjunipero schreef:
16-08-2018 23:33
Misschien wel, maar nog heel veel andere factoren zijn natuurlijk ook van belang, dus dat kunnen wij zonder achtergrond informatie niet zeggen.

Ben je ontslagen bij een vorige baan- waarom? Heb je flink gesolliciteerd? Solliciteer je op functies die bij je passen? Etc.
Ik solliciteer veel en ik heb meer dan 30 gesprekken gehad zonder succes.
Alle reacties Link kopieren
puntjeeee schreef:
16-08-2018 23:48
Ja dit kan. Ik heb het namelijk zelf meegemaakt. Ik heb geen contractverlenging gekregen, doordat ik door mijn angststoornis allerlei klachten ervoer waardoor ik mij een aantal keer moest ziekmelden.
Hierdoor had ik ook een lichte depressie.
Jij hebt volgens mij een extreme vorm van angststoornis. Ik heb niet de lichte maar meer daar tussen in. Ook denk ik dat ik depressie heb. Wel erg wat je hebt meegemaakt. Ik leef met je mee :hug:
Alle reacties Link kopieren
Uit nieuwsgierigheid een vraagje: waarom ga je naar de POH als je al naar de psychiater gaat?
Alle reacties Link kopieren
anonymiss schreef:
17-08-2018 14:18
Uit nieuwsgierigheid een vraagje: waarom ga je naar de POH als je al naar de psychiater gaat?
Ow ja ik heb POH verward met psychiater. Het is gewoon praktijkondersteuner huisarts (POH)
Grtn40 schreef:
17-08-2018 14:54
Ow ja ik heb POH verward met psychiater. Het is gewoon praktijkondersteuner huisarts (POH)
Wordt het dan geen tijd om je door de praktijkondersteuner te laten doorverwijzen naar een psycholoog/ psychiater/ GGZ?
Alle reacties Link kopieren
strontvlieg schreef:
17-08-2018 19:13
Wordt het dan geen tijd om je door de praktijkondersteuner te laten doorverwijzen naar een psycholoog/ psychiater/ GGZ?
Ik heb geen idee. Ik heb al 4 gesprekken gehad. Dat vraag ik me dus ook af.
Grtn40 schreef:
17-08-2018 19:27
Ik heb geen idee. Ik heb al 4 gesprekken gehad. Dat vraag ik me dus ook af.
4 is nog niet zoveel, zo snel kunnen dingen niet veranderen. Vraag de POH eens wat hij ervan vindt, hij kan vast inschatten of hij je voldoende kan helpen of dat je toch ergens anders beter op je plek zit.
Alle reacties Link kopieren
strontvlieg schreef:
17-08-2018 20:14
4 is nog niet zoveel, zo snel kunnen dingen niet veranderen. Vraag de POH eens wat hij ervan vindt, hij kan vast inschatten of hij je voldoende kan helpen of dat je toch ergens anders beter op je plek zit.
Pas woensdag had ik gevraagd wat mijn diagnose is en volgende week vraag ik dan specifiek hoe zij mij hiermee kunnen helpen en of ik inderdaad wel naar psycholoog/ggz moet.
Een POH mag geen diagnoses stellen maar het kan zijn dat hij inderdaad in een bepaalde richting denkt. Goed dat je het er volgende week over gaat hebben.
Alle reacties Link kopieren
strontvlieg schreef:
17-08-2018 21:46
Een POH mag geen diagnoses stellen maar het kan zijn dat hij inderdaad in een bepaalde richting denkt. Goed dat je het er volgende week over gaat hebben.
Mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Een POH mag geen diagnoses stellen. Ik zou inderdaad eens vragen of je doorverwezen mag worden naar de ggz.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
18-08-2018 01:05
Een POH mag geen diagnoses stellen. Ik zou inderdaad eens vragen of je doorverwezen mag worden naar de ggz.
GGZ kost geld en moet meer betalen dan de verzekeringspakket, daarom wacht ik af tot POH zal gaan helpen. :biggrin:
Poh GGZ krijgt je een max aantal gesprekken. Als die onvoldoende zijn word je sowieso doorverwezen
Alle reacties Link kopieren
Vivalamor schreef:
18-08-2018 07:36
Poh GGZ krijgt je een max aantal gesprekken. Als die onvoldoende zijn word je sowieso doorverwezen
Nu is het me duidelijk. Bedankt voor je info!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven