Ik trek het niet

14-09-2018 16:53 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat al langer slecht, maar sinds vorige week echt heel slecht. Ik heb het aangegeven bij de psychiater, die mijn medicatie ophoogde. Ook bij mijn ‘behandelaar’ die me er niet bij hielp. Ik weet ook niet hoe anderen mij kunnen helpen.
Sinds gisteren ging het iets beter maar net gebeurde er iets waardoor ik me weer ZO slecht voel. En ik ben zo bang dat het weekend weer gaat zijn zoals vorig weekend, ik trek dat niet meer. De gedachte dat ik zo helemaal niemand meer kan bereiken maakt me nog angstiger.
Wat moet ik doen? Ik voel me zo rot en mijn hulp helpt me gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat voel je dan precies daar je je zo slecht voelt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat vervelend dat je je zo slecht voelt! Kun je toelichten wat je precies voelt, en waarom? En hoe ga je daar mee om?
Alle reacties Link kopieren
De gedachte dat ik zo helemaal niemand meer kan bereiken maakt me nog angstiger.
Maar niemand kan iets doen, zeg je net.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend! Je kunt sensoor dag en nacht bellen. 0900 0767

Gewoon om te kletsen, of als je je zorgen om jezelf maakt. Ze bieden een luisterend oor en denken met je mee.

Verder kun je als het niet goed gaat, ook altijd de huisarts bellen of de weekend huisarts.

Helpt dat misschien iets?
Je bent dus niet echt alleen, er zijn al 3 mogelijkheden die je kunt bellen als je in paniek raakt. Dat vinden die organisaties heeeel normaal :hug:
Alle reacties Link kopieren
Kun je vragen of een vriendin/kennis/buurvrouw/familielid morgen op de thee kan komen?

En voor zondag iemand anders regelen?
Alle reacties Link kopieren
crisis dienst is altijd bereikbaar
Alle reacties Link kopieren
Een 'herstellen doe je zelf' cursus lijkt mij iets voor jou.

Zo'n cursus is gratis. Google er eens op, of het in jou woonplaats ook gegeven word.
Alle reacties Link kopieren
Moeten ze je uit de put praten dan, terwijl je ze niet gelooft?

In feite is het zo dat je gewoon in leven blijft, ook als je helemaal niks doet, totdat je 90 bent. Hoe gelukkig of ongelukkig je jezelf gedurende al die jaren wil maken is aan jou. Je kan paniekerig worden, maar je kan ook een lekkere reep chocolade gaan halen en wat cola en gezellig voor de tv of achter de computer je kruipen. Of dansen. Precies wat je wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Misschien duurt het iets langer voor de aangeboden hulp daadwerkelijk iets met je doet?

Lijkt mij vreselijk om je zo te voelen. Heb je geen vrienden waar je even een bakkie kunt doen?
De crisisdienst is altijd bereikbaar, maar veel meer dan een kalmerend middel geven doen ze helaas niet.

Wil je echt even kletsen dan is sensoor misschien een idee of als het echt fout gaat 113 bellen.

Je zegt dat je medicatie hebt gekregen en van wat ik zo lees is dat pas een week van kracht (?) Het kan zijn dat je het nog niet merkt, dat het even duurt voordat de verhoging aanslaat.

Daarnaast ben je je verleden niet. Hoe vorig weekend is gegaan betekent niet dat dat dit weekend weer zo gaat worden. Heb je vrienden of familie die je kunt bellen om te praten of om even mee te gaan wandelen of serie kijken?

Heb je toevallig zelf een crisisplan opgesteld met je behandelaar dat je kan volgen?

Weet je waar je rustig van wordt? Een wandeling of bad of kleuren voor volwassenen? In hele slechte situaties leefde ik echt van uur naar uur. Verder kon en wilde ik niet vooruit kijken. Ik ging mijn hele lijstje met dingen waar ik rustig van werd afwerken hoe debiel en zinloos het ook voelde.
Het is heel lastig adviseren zonder verdere informatie maar op basis van je OP : is in je therapie het “leren verdragen” al aan de orde gekomen ? Het is niet fijn om je zo rot te voelen. Maar er tegen vechten of het weg wensen of op een andere manier onderdrukken of wegmaken gaat je niet helpen. Het is beter om te voelen wat je voelt, en te accepteren dat het er is. Het is er toch al en het gaat niet weg. Blijf intussen gewoon doorgaan waar je mee bezig was. Blijf sporten, TV kijken, een wandeling maken, een boek lezen, vrienden bezoeken. Alles in het besef dat je je nu gewoon rot voelt. Uiteindelijk komt er altijd weer een moment dat het beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
14-09-2018 17:23
Een 'herstellen doe je zelf' cursus lijkt mij iets voor jou.

Zo'n cursus is gratis. Google er eens op, of het in jou woonplaats ook gegeven word.
En zo niet, dan is een WRAP-training wellicht een goed alternatief. Doorgaans ook gratis.
Wat rot dat je je zo voelt.
Maak een lijstje van mensen die je kunt bellen, familie/ vrienden?, hap, sensoor, crisisdienst ect.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
14-09-2018 17:25
Moeten ze je uit de put praten dan, terwijl je ze niet gelooft?

In feite is het zo dat je gewoon in leven blijft, ook als je helemaal niks doet, totdat je 90 bent. Hoe gelukkig of ongelukkig je jezelf gedurende al die jaren wil maken is aan jou. Je kan paniekerig worden, maar je kan ook een lekkere reep chocolade gaan halen en wat cola en gezellig voor de tv of achter de computer je kruipen. Of dansen. Precies wat je wil.
Ooit te maken gehad met psychische problemen bij jezelf of anderen? Je klinkt namelijk alsof je er niks vanaf weet, waardoor dit advies erg hard over kan komen. Het lijkt zo voor mij alsof je zegt: "schouders eronder, niet zeuren en met wat chocolade komt het wel goed". Helaas werkt het zo niet als je er zó ver doorheen zit.....

To, heel veel sterkte en kracht gewenst om deze moeilijke tijd door te komen. Ik hoop voor je dat er lichtpuntjes verschijnen, in welke vorm dan ook.
Misschien een open deur, maar heb je al contact opgenomen met de psychiater?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met antidepressiva is dat het van kwaad tot erger gaat. Het is eigenlijk gewoon symptoombestrijding, waar ik inmiddels niet meer voor open sta. Je kunt allerlei bijwerkingen krijgen zoals gewichtstoename of juist verslechtering van je gemoedstoestand als je bijvoorbeeld bipolair bent. Zelfs suicide komt vaker voor bij het slikken van antidepressiva.

Slaapproblemen oplossen, voldoende sporten en buiten zijn en veel met mensen omgaan waar je je positief bij voelt, zijn de dingen die je misschien goed zullen doen. Ook dingen als massages en knuffelen hebben een enorm goede invloed.

Gezond eten en zorgen dat je van alles voldoende binnenkrijgt is ook heel belangrijk. Voornamelijk vitamine D, B12, magnesium, zink en omega 3 vetzuren zijn heel belangrijk als je een depressie hebt. Bijna iedereen in de westerse samenleving heeft een tekort aan die essentiele voedingsstoffen, zelfs als je multivitaminen inneemt. Deze voedingstoffen zijn essentieel voor de aanmaak van serotonine in de hersenen en serotonine is noodzakelijk voor de aanmaak van melatonine, het slaaphormoon. En slapen is natuurlijk super belangrijk. De psychiater doet wat anders: die schrijft antidepressiva en slaappillen voor.

Maar de psyche is natuurlijk het belangrijkste. Probeer overal lak aan te hebben. Als mensen kritiek hebben of pesten=> fuck hun (middelvinger en vooral keihard terug pesten etc.). Als mensen vervelend of gemeen zijn: fuck hun. Wees niet te hard voor jezelf, sterker nog, wees wat liever voor jezelf.
anoniem_375879 wijzigde dit bericht op 14-09-2018 21:09
0.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien is voor nu oxazepam wel fijn, kun je lekker liggen ergens? Morgen weer een dag.
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
14-09-2018 20:50
Misschien een open deur, maar heb je al contact opgenomen met de psychiater?
In heel veel regio's in NL kun je de psychiater niet rechtstreeks bereiken. Dit loopt via kantoortijden via een secretaresse of via de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Noorxx wie is die hulp die niet meer helpt?
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
14-09-2018 20:50
Misschien een open deur, maar heb je al contact opgenomen met de psychiater?
Ze is al bij de psychiater op gesprek geweest.
Bas1986 schreef:
14-09-2018 21:05
Mijn ervaring met antidepressiva is dat het van kwaad tot erger gaat. Het is eigenlijk gewoon symptoombestrijding, waar ik inmiddels niet meer voor open sta. Je kunt allerlei bijwerkingen krijgen zoals gewichtstoename of juist verslechtering van je gemoedstoestand als je bijvoorbeeld bipolair bent. Zelfs suicide komt vaker voor bij het slikken van antidepressiva.

Slaapproblemen oplossen, voldoende sporten en buiten zijn en veel met mensen omgaan waar je je positief bij voelt, zijn de dingen die je misschien goed zullen doen. Ook dingen als massages en knuffelen hebben een enorm goede invloed.

Gezond eten en zorgen dat je van alles voldoende binnenkrijgt is ook heel belangrijk. Voornamelijk vitamine D, B12, magnesium, zink en omega 3 vetzuren zijn heel belangrijk als je een depressie hebt. Bijna iedereen in de westerse samenleving heeft een tekort aan die essentiele voedingsstoffen, zelfs als je multivitaminen inneemt. Deze voedingstoffen zijn essentieel voor de aanmaak van serotonine in de hersenen en serotonine is noodzakelijk voor de aanmaak van melatonine, het slaaphormoon. En slapen is natuurlijk super belangrijk. De psychiater doet wat anders: die schrijft antidepressiva en slaappillen voor.

Maar de psyche is natuurlijk het belangrijkste. Probeer overal lak aan te hebben. Als mensen kritiek hebben of pesten=> fuck hun (middelvinger en vooral keihard terug pesten etc.). Als mensen vervelend of gemeen zijn: fuck hun. Wees niet te hard voor jezelf, sterker nog, wees wat liever voor jezelf.


Zet er dan even duidelijk bij dat dit jouw mening is over AD. Bij mij, en ik weet bij veel andere mensen hier, is het wel een steuntje in de rug.
Alle reacties Link kopieren
Ook fijn dat ze nog even reageert.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ik hoop dat het goed met je gaat
Gele_Suikerspin schreef:
14-09-2018 21:11
Ze is al bij de psychiater op gesprek geweest.
Niet vandaag toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven