Bloosangst

29-10-2018 19:13 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien blozen mijn dagelijkse leven maar blijft beheersen heb ik besloten en nu echt wat aan te gaan doen.
Ik ben nu in behandeling bij een psycholoog, en hij dacht dat het zou helpen om dit
aan zoveel mogelijk mensen te vragen om mij te laten zien dat het erger lijkt dan het is ..
Bloos je zelf wel eens? Wanneer gebeurt dat ?
Als je dit bij een ander persoon ziet gebeuren, vind je die persoon dan raar? Of ga je die anders beoordelen?
En wat vind je van mensen die rood worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet erg. Geen idee waarom iemand bloost maar ik ga nooit zitten raden waarom. Iets in zijn/haar hoofd maar ik ben er niet mee bezig.

Je overdrijft dus om er zo'n issue van te maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind het mooi als mensen blozen. Het laat zien dat ze emoties ervaren.
Alle reacties Link kopieren
We haden een juf op school die bloosde bij het minste geringste. Ze werd dan niet alleen rood maar haast paars. Maar omdat ze dat zo vaak deed lette je er niet meer op. Ze had best goed gezag in de klas omdat ze kundig was in haar vak. Dus dat blozen hoorde zo'n beetje bij haar. Ze had geloof ik ook couperose dus ze was dubbel getroffen.

Maar voor haar geen reden om maar niks te doen :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
tsja, ik begrijp wel dat de ziektekostenverzekering steeds duurder wordt....
xoxo_ schreef:
29-10-2018 19:13
Hoi,

Aangezien blozen mijn dagelijkse leven maar blijft beheersen heb ik besloten en nu echt wat aan te gaan doen.
Ik ben nu in behandeling bij een psycholoog, en hij dacht dat het zou helpen om dit
aan zoveel mogelijk mensen te vragen om mij te laten zien dat het erger lijkt dan het is ..
Bloos je zelf wel eens? Wanneer gebeurt dat ?
Als je dit bij een ander persoon ziet gebeuren, vind je die persoon dan raar? Of ga je die anders beoordelen?
En wat vind je van mensen die rood worden?
Hoi,
Ik heb ook hele erge last van bloosangst wat echt Mn leven beïnvloed. Ik heb al vanalles geprobeerd therapieën etc. Het is deels iets geestelijks natuurlijk, je bent onzeker. Maar deels is ook mijn huid, die heel dun is en waar de bloedvaten dicht op liggen. Ik heb allerlei dingen geprobeerd al en ben nu bezig met een eventuele operatie wat ik heel spannend vind. Maar met deze angst leven elke dag en me zo voelen vind ik vreselijk. Dit is niet iets wat ik zo maar heb overwogen en was wel echt mijn laatste beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een tijdje wat meer gehad en kwam er al snel achter dat verzetten geen zin had, dat het een kwestie was van me er aan overgeven en tegelijkertijd gewaar zijn in de situatie wat er door me heen ging: schaamte - meer hitte - bedenken wat andere mensen nu zouden concluderen over mij - willen dat het weggaat - afname. Als je het op die manier volgt, van moment tot moment, fysieke sensaties plus je geest, gaat het het snelste voorbij en zal de bloos reactie ook steeds minder, en minder sterk worden. Kortom overgave, niet makkelijk maar out is through, je moet er doorheen in plaats van er bij weg. Nu bloos ik heel af en toe nog wel eens, niet per se prettig maar hoort bij het leven :)
Ik had het als tiener heel erg, rode vlekken op mijn wangen en in mijn nek. Wat mij hielp was af en toe onder de zonnebank zodat mijn huid wat bruiner was en de rode vlekken ook meteen minder opvielen. Dat gaf me meteen een stuk meer zelfvertrouwen en was minder bang omte blozen . En sindsdien ging de angst ook weg waardoor ik sowieso minder bloosde.

Nu ik ouder ben zal het me allemaal aan mijn reet roesten dus ga nooit meer onder de zonnebank.
Oh en, meestal interesseert het niemand wat als je bloost. Je maakt jezelf juist aan het blozen.
jo12345 schreef:
29-10-2018 21:56
tsja, ik begrijp wel dat de ziektekostenverzekering steeds duurder wordt....
Is dat alles wat je te zeggen hebt op iemands probleem?
Hier had ik als tiener ook last van, zooo vervelend. Dat mensen het letterlijk aan je kunnen zien als je je even ongemakkelijk voelt oid. Bij biologie ook nog geleerd dat vrouwen blijkbaar gaan blozen als ze seksueel opgewonden zijn. Jaaa dat was ook ingewikkeld. Kwam ik een leuke jongen tegen op de gang, ja hoor! Precies wat ik natuurlijk niet wilde laten blijken. Op een gegeven moment ontdekte ik dat mensen het juist wel aantrekkelijk vonden. Vond ik het zelf vervelend of raar als andere mensen blozen? Nee, het boeit me niet of ik denk, oh wat schattig of zoiets. Het maakt misschien wel dat mensen oprecht overkomen. Ik leerde mezelf beter kennen en kon beter voorspellen wanneer ik zou gaan blozen en schrok er niet meer zo van. Ik accepteerde dat het bij mij hoort. Ik ging ook wat rouge dragen, dat stond leuk en gezond en dan viel het blozen wat minder op. Ik heb er nu af en toe nog wel eens last van. Als ik onder de indruk ben van iemand, of iets spannends moet doen. Ik vind het niet erg meer, mensen mogen dat best van me weten, dat ik het spannend vind of onder de indruk ben. Het boeit me eigenlijk ook niet meer zo wat andere mensen ervan denken, dat is niet mijn probleem. Als zij mij raar vinden om het blozen, zegt dat meer over die mensen. Ik kan er niets aan doen, dat hoort nou eenmaal bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik bloos soms als ik me onzeker voel over iets wat ik heb gezegd. Heb wel eens gehoord dat het schattig is, maar heb ook wel eens snel daarna in de spiegel gekeken en die keren zag ik eigenlijk niks.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Punt is, mensen blozen vaak als ze zich een beetje opgelaten voelen. Maar ook al zou je niet blozen, dan hebben de meeste mensen wel door dat je je opgelaten voelt. Met andere woorden: het maakt dus niet uit, de emotie is toch wel zichtbaar voor anderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik_ben_ik12 schreef:
29-10-2018 22:42
Hoi,
Ik heb ook hele erge last van bloosangst wat echt Mn leven beïnvloed. Ik heb al vanalles geprobeerd therapieën etc. Het is deels iets geestelijks natuurlijk, je bent onzeker. Maar deels is ook mijn huid, die heel dun is en waar de bloedvaten dicht op liggen. Ik heb allerlei dingen geprobeerd al en ben nu bezig met een eventuele operatie wat ik heel spannend vind. Maar met deze angst leven elke dag en me zo voelen vind ik vreselijk. Dit is niet iets wat ik zo maar heb overwogen en was wel echt mijn laatste beslissing.
Dat zou ik denk ik niet durven, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen daarvoor kiezen!
Ben er wel echt benieuwd naar, ik kan niet echt veel ervaringen vinden op internet over de operatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik bloosde vroeger ook bij het minste of geringste. Toen ik een tijdje antidepressiva slikte vanwege een angststoornis merkte ik opeens op dat ik nooit meer bloosde. Ik ben al weer jaren medicijnvrij maar het blozen is sindsdien weggebleven
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je dat je in therapie zit! Dat is al de eerste stap.
Ik bloos al van kinds af aan.. DIt in combinatie met een sociale angststoornis.. althans het blozen is daar een onderdeel van.
Ik vind het vreselijk om te blozen. Je weet gewoon dat iedereen het kan zien en dat mensen dan weten dat je verlegen, angstig, beschaamd of weet ik wat bent.
Ik wil juist graag overkomen als een sterke vrouw.. Daar vind ik blozen niet bij horen. Wat natuurlijk helemaal niet waar is, maar je denken is zo lastig te veranderen he!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook. In groep 8 begon het ongeveer. Als ik dan de aandacht kreeg in de klas dan werd ik rood. Het is sindsdien ook nooit weggegaan. Ik had het gisteren nog. Toen zat ik bij een bespreking met twee anderen en toen moest ik iets over mezelf vertellen.. Dan word ik dus rood omdat ik dan de aandacht heb en ook niet goed wist wat ik moest zeggen.

Eén op één heb ik er veel minder last van. Ik krijg het vooral als er meerdere mensen zijn en ook als het ergens al vrij warm is binnen. Ook bij onverwachte situaties: als ik dus opeens onvoorbereid iets over mezelf moet vertellen of als ik iemand onverwachts tegenkom ergens en je met elkaar gaat praten.

Bij anderen zie ik het eigenlijk niet zo vaak. Ik ken niemand die het zo heeft als ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven