Slaapproblemen... te vroeg wakker

31-12-2018 15:00 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik weet even niet meer wat ik moet. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met hetgeen ik doormaak. Wellicht heeft iemand tips... dat zou heel fijn zijn.

Ik ben moeder van een zoontje. Hij is bijna 1.5 jaar. Ik zit momenteel in mijn afstudeerjaar van een HBO studie. Ik heb geen vertraging opgelopen. In de zomervakantie was ik van mijn zoontje bevallen. Enige tijd nadat mijn zoontje begon door te slapen kreeg ik problemen met inslapen. Dit is weer overgegaan... nu begint het liedje weer opnieuw sinds mijn zoontje weer opnieuw is gaan doorslapen (Hij werd weer vaak wakker snachts). Deze keer met te vroeg wakker worden. Elke dag rond half 5. Ik voel me helemaal brak en begin me er depressief van te voelen. Ik trek het niet meer zo. Naar school gaan, huiswerk maken en voor mijn zoontje zorgen voelt soms onmogelijk. Mijn zoontje slaapt bij mij op de kamer.

De POH heeft me verteld dat ik mijn zoontje wat vaker aan mijn vriend moest meegegeven (we wonen nog apart). Zodat ik meer tijd voor mezelf zou hebben. Dat ik geprobeerd, maar zonder succes.

Ik wil gewoon weer slapen, normaal, me uitgerust voelen. Dan kan ik de wereld weer aan
Alle reacties Link kopieren
Is er een mogelijkheid dat je je zoontje een paar nachten per week bij je ouders laat logeren?
Of bij een oma, als die het aan zou kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde... Ik kan niet inslapen, niet doorslapen en word vroeg wakker. Gekmakend. Ik probeer nu mijn slaapritme te resetten met promethazine hoestdrank via de huisarts. Promethazine maakt slaperig en ik heb maar een beetje nodig omdat ik heel gevoelig ben. Volwassendosering is veel te hoog voor mij. Ik neem de kleuterdosering. Kun je wat langer gebruiken dan oxazepam enzo. Wel zorg ik s nachts niet voor mijn dochtertje. Je weet nooit of je er te suf van wordt. Ik zie dat jij die optie ook hebt.

Andere tip; leg je telefoon / wekker / klok weg. Niet kijken totdat de wekker gaat.. lukt mij ook niet... Had tot 9 kunnen slapen en zit hier met mijn telefoon. Maar de keren dat het me nu gelukt is en ik dacht de wekker is nog niet gegaan... heerlijk verder geslapen. Zo gek.
Alle reacties Link kopieren
Waarom was je zoon bij vriend laten slapen geen succes?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meestal ook rond die tijd wakker en ga dus vroeg naar bed.
21 uur erin, 21.30 slapen, tot 4.30. Dan maak ik 7 uur, dat is prima.
En heel af en toe een slaappil, om een iets betere nacht te hebben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Verbinder schreef:
01-01-2019 07:04
Is er een mogelijkheid dat je je zoontje een paar nachten per week bij je ouders laat logeren?
Of bij een oma, als die het aan zou kunnen?


Waarom de hele familie inschakelen als het kind ook gewoon wat vaker naar de vader zou kunnen (TO's vriend, die elders woont)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven