Negatieve spiraal

06-01-2019 22:03 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel zit ik in zo’n negatieve, ongelukkige spiraal dat ik wil opschrijven waar ik blij van wordt. Zodat ik dit aankomend jaar meer kan gaan doen! Meer aan mijzelf denken. Nu weet ik echt niet waar ik blij van wordt. En of dit hele opschrijven wel zo’n goed idee is?
Zou het echt werken voor m’n zelf, zo’n lijstje?
Alle reacties Link kopieren
Het helpt misschien iets maar waarschijnlijk is het niet de oplossing en moet daar wel wat meer voor gebeuren.

Dingen die je op je lijstje wil gaan zetten hoeven ook niet allemaal super spectaculair te zijn.
De kleine dagelijkse dingetjes kunnen vaak juist het verschil maken.
Ik ken het helaas, op dit moment.
Wat bij mij soms helpt zijn de kleine dingen inderdaad.
Ik heb gisteren wat boodschappen gedaan en een tijdschrift gekocht. Die koop ik niet zo vaak omdat het een duur tijdschrift is, maar ik wilde mezelf wat gunnen.
Gisterenavond op de bank geïnstalleerd met dat tijdschrift. Heerlijk vond ik het.
Alle reacties Link kopieren
heb ook niks wat me opvrolijkt momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Maak gewoon dat lijstje!
En blij worden van dingen, het kan heeeel simpel.

Een hond zien rennen die achter de bal aangaat en waarbij zijn poten hem bijna inhalen,
Een kindje die gefascineerd is door een steentje op de grond of lichtjes in een boom.
Bladeren aan de bomen die allemaal dezelfde kant ophangen bij harde wind.....

Begin jouw lijstje.......maakt niet uit hoe lang je erover doet.
Alle reacties Link kopieren
Verbinder schreef:
08-01-2019 03:16
Maak gewoon dat lijstje!
En blij worden van dingen, het kan heeeel simpel.

Een hond zien rennen die achter de bal aangaat en waarbij zijn poten hem bijna inhalen,
Een kindje die gefascineerd is door een steentje op de grond of lichtjes in een boom.
Bladeren aan de bomen die allemaal dezelfde kant ophangen bij harde wind.....

Begin jouw lijstje.......maakt niet uit hoe lang je erover doet.
Precies! Je kunt bijvoorbeeld elke dag 1 regel opschrijven. Zelfs al is het een rotdag, kun je opschrijven dat je wel lekker hebt gekookt ofzo, het hoeven echt geen grote happenings te zijn! Wat mij ook erg helpt is opschrijven wat voor leuke dingen je gaat doen, en dan aftellen. Bijvoorbeeld als je bezoek krijgt, of naar de bios gaat. Een boodschap doen bij je favo winkel kan ook iets zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven