Stel ik mij aan?

16-02-2019 17:54 20 berichten
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-02-2019 19:12
Reden: Maatregelen genomen ivm OP verwijderen
0.00% gewijzigd
Ik vind dat je je enorm aanstelt.


Zo helpt dat, ben je nu lekker relaxed?
Luister naar je lichaam en probeer je.minder aan te trekken van wat anderen zouden vinden. Het halve land ligt ziek met griep op bed, jij hebt nu dit.
Als je nu preventief je daagjes rust pakt voorkom je een veel groter probleem.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je werkgever betalen voor jouw problemen? Je hebt geen bovenmatige inspanning op je werk (begrijp ik), gewoon de baan waar je voor aangenomen bent, en je hebt geen zorgen die je wakker hoeven te houden logischerwijze. Ik zou zeker aanbieden in elk geval halve dagen te gaan werken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Altijd dat gezeik over betalende werkgevers alsof werknemers niks anders zijn dan werkpaarden waar de zweep over moet.

Neem lekker even je rust, to. Misschien kom je erachter wat er precies schort en wat een goede oplossing is.
Alle reacties Link kopieren
Zeeepje schreef:
16-02-2019 18:07
Altijd dat gezeik over betalende werkgevers alsof werknemers niks anders zijn dan werkpaarden waar de zweep over moet.

Neem lekker even je rust, to. Misschien kom je erachter wat er precies schort en wat een goede oplossing is.
Natuurlijk zijn werknemers geen slaven. Maar in dit geval ligt er geen enkele aanwijsbare oorzaak bij de werkgever. Waarom is het dan redelijk dat de werkgever betaalt? Ziek is ziek, helemaal eens, maar je hebt ook een verantwoordelijkheid als werknemer om uitval zo veel mogelijk te beperken. Bij TO gaat het om slaap/rustproblemen, dus wellicht kan ze wel halve dagen werken en de rest van de dag rusten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Waarom ben je niet eerder naar de huisarts gegaan? Door slaaptekort ga je nu alleen maar hard naar beneden. Je zal je vast stukken beter voelen als je een paar nachten goede rust hebt gehad. Ik ben niet zo'n fan van slaapmedicatie maar om zo tijdelijk je slaap in te halen kan het best een uitkomst zijn.

Ben het werk eens met bovenstaande, de klachten komen niet van je werk maar werken als je zo moe bent gaat waarschijnlijk ook niet zo goed. Probeer daar een middenweg in te vinden. Wellicht tijdelijk met slaapmedicatie slapen en dan wat later beginnen. Zou in ieder geval zorgen dat je snel bij de bedrijfsarts gerucht kunt om hier goede afspraken over te maken die voor jou ook goed voelen.
pejeka schreef:
16-02-2019 18:12
Natuurlijk zijn werknemers geen slaven. Maar in dit geval ligt er geen enkele aanwijsbare oorzaak bij de werkgever. Waarom is het dan redelijk dat de werkgever betaalt? Ziek is ziek, helemaal eens, maar je hebt ook een verantwoordelijkheid als werknemer om uitval zo veel mogelijk te beperken. Bij TO gaat het om slaap/rustproblemen, dus wellicht kan ze wel halve dagen werken en de rest van de dag rusten.
Als ik griep heb kan de werkgever er ook niks aan doen.
Maar toch betaalt hij dan.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-02-2019 18:12
Natuurlijk zijn werknemers geen slaven. Maar in dit geval ligt er geen enkele aanwijsbare oorzaak bij de werkgever. Waarom is het dan redelijk dat de werkgever betaalt? Ziek is ziek, helemaal eens, maar je hebt ook een verantwoordelijkheid als werknemer om uitval zo veel mogelijk te beperken. Bij TO gaat het om slaap/rustproblemen, dus wellicht kan ze wel halve dagen werken en de rest van de dag rusten.
1. TO heeft niet gezegd wat de grote veranderingen in haar leven inhielden, dus je weet niet of er een link met werk is.
2. Ze noemt daarnaast stress door werk, wat wel degelijk met werk te maken heeft.
3. Bij TO gaat het om slaapproblemen door stress, jouw advies om halve dagen te werken en verder te rusten lost dus hoogstwaarschijnlijk niets op.

Maar goed, misschien moet je je sowieso nog even verdiepen in het concept 'maatschappij'. De onze houdt in dat we als samenleving soms betalen voor dingen die onze schuld niet zijn, werkgevers inclusief. Mogen mensen ook niet meer op ski-vakantie omdat ze dan misschien iets breken en tijdelijk thuiszitten? Heeft niks met werk te maken he, verantwoordelijkheid van de werknemer dus.
Alle reacties Link kopieren
Sjonge, TO. Als je toch je topic na een halfuur weer ging verwijderen, had er dan gewoon geen geopend.
En voor de tweede keer verwijderd
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-02-2019 18:04
Waarom moet je werkgever betalen voor jouw problemen? Je hebt geen bovenmatige inspanning op je werk (begrijp ik), gewoon de baan waar je voor aangenomen bent, en je hebt geen zorgen die je wakker hoeven te houden logischerwijze. Ik zou zeker aanbieden in elk geval halve dagen te gaan werken.
Tja toen ik kanker had, heb ik mijn werkgever ook lekker laten betalen voor mijn problemen. Nou ja 91% laten betalen dan en ik kwam wel af en toe een halve dag werken.
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
16-02-2019 18:20
Als ik griep heb kan de werkgever er ook niks aan doen.
Maar toch betaalt hij dan.
Griep of zware verkoudheid is iets dat normaliter niet meer dam 2 of 3 dagen verzuim kost. Van die vage klachten ben je misschien maanden lang minder of helemaal niet inzetbaar. Lijkt me nogal een verschil.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-02-2019 19:12
Griep of zware verkoudheid is iets dat normaliter niet meer dam 2 of 3 dagen verzuim kost. Van die vage klachten ben je misschien maanden lang minder of helemaal niet inzetbaar. Lijkt me nogal een verschil.
Als dit je redenatie is, gooi ik hem er nog een keer in:

Tja toen ik kanker had, heb ik mijn werkgever ook lekker laten betalen voor mijn problemen. Nou ja 91% laten betalen dan en ik kwam wel af en toe een halve dag werken.

An-der-half-jaar heb ik ze laten betalen voor iets waar mijn werkgever geen schuld aan had. Een schande!
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
16-02-2019 19:15
Als dit je redenatie is, gooi ik hem er nog een keer in:

Tja toen ik kanker had, heb ik mijn werkgever ook lekker laten betalen voor mijn problemen. Nou ja 91% laten betalen dan en ik kwam wel af en toe een halve dag werken.

An-der-half-jaar heb ik ze laten betalen voor iets waar mijn werkgever geen schuld aan had. Een schande!
Nee, geen schande. Maar kanker vind ik iets anders dan vage klachten. Ik ken genoeg mensen die regelmatig een dagje of twee daagjes ziekmelden, want verkouden en want moe en want spierpijn, en noem maar op. Neem zelf soms die telefoontjes aan, en tuurlijk zeg je dan "sterkte joh, en hoop dat je je snel beter voelt"... maar weet je, spierpijn of een verkoudheid wordt echt niet minder als je thuis op de bank gaat zitten, die heb je gewoon. Ik had vorig jaar door een ongeluk een gebroken arm. Tuurlijk had ik toen twee weken met mijn arm in het gips thuis op de bank gaan zitten bijkomen, maar ik heb de arm laten zetten en gipsen en de volgende dag was ik op het werk. Het gaat soms ook gewoon om instelling.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
16-02-2019 19:21
Nee, geen schande. Maar kanker vind ik iets anders dan vage klachten. Ik ken genoeg mensen die regelmatig een dagje of twee daagjes ziekmelden, want verkouden en want moe en want spierpijn, en noem maar op. Neem zelf soms die telefoontjes aan, en tuurlijk zeg je dan "sterkte joh, en hoop dat je je snel beter voelt"... maar weet je, spierpijn of een verkoudheid wordt echt niet minder als je thuis op de bank gaat zitten, die heb je gewoon. Ik had vorig jaar door een ongeluk een gebroken arm. Tuurlijk had ik toen twee weken met mijn arm in het gips thuis op de bank gaan zitten bijkomen, maar ik heb de arm laten zetten en gipsen en de volgende dag was ik op het werk. Het gaat soms ook gewoon om instelling.
Ow?
Waarom zeg je dan niet hetzelfde als wat je hier zegt?
pejeka schreef:
16-02-2019 19:12
Griep of zware verkoudheid is iets dat normaliter niet meer dam 2 of 3 dagen verzuim kost. Van die vage klachten ben je misschien maanden lang minder of helemaal niet inzetbaar. Lijkt me nogal een verschil.
Echte griep zit je soms wel even mee, maar goed.
Het voorbeeld dan wat eerder werd gezegd. Ik moet zonodig gaan skiën en breek mijn been.
Dan betaalt de werkgever ook. En nee, vervangend werk is niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
16-02-2019 19:31
Ow?
Waarom zeg je dan niet hetzelfde als wat je hier zegt?
Uiteraard moet je als werkgever gewoon aannemen wat de ziekmeldende persoon zegt, dus dat doe je dan maar. Maar bij bepaalde mensen, zeker de mensen die zich regelmatig één of twee daagjes ziekmelden met dergelijke "klachten", denk ik er heus het mijne wel eens van. Zo van "Nee, gaat vandaag echt niet, zó'n spierpijn en misselijk en koppijn, ik kan écht niet komen..." En dan de volgende dag of de dag erna lopen ze weer vrolijk rond te huppelen op naaldhakken, zonder spierpijn, hebben een afspraak met een vriendin in de kroeg na het werk, enz... tja... zeg het maar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de OP verwijderen iig wel vaak een geval van aanstellen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-02-2019 19:21
Nee, geen schande. Maar kanker vind ik iets anders dan vage klachten. Ik ken genoeg mensen die regelmatig een dagje of twee daagjes ziekmelden, want verkouden en want moe en want spierpijn, en noem maar op. Neem zelf soms die telefoontjes aan, en tuurlijk zeg je dan "sterkte joh, en hoop dat je je snel beter voelt"... maar weet je, spierpijn of een verkoudheid wordt echt niet minder als je thuis op de bank gaat zitten, die heb je gewoon. Ik had vorig jaar door een ongeluk een gebroken arm. Tuurlijk had ik toen twee weken met mijn arm in het gips thuis op de bank gaan zitten bijkomen, maar ik heb de arm laten zetten en gipsen en de volgende dag was ik op het werk. Het gaat soms ook gewoon om instelling.
En dat is niet aan jou. Daar is de bedrijfsarts voor.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
17-02-2019 19:29
En dat is niet aan jou. Daar is de bedrijfsarts voor.
Zou het ook helemaal OK vinden als mensen, net zoals in Duitsland bijv., een attest van de arts moeten overleggen bij verzuim...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven