Adhd rariteiten topic.

20-04-2019 13:47 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk naar aanleiding van de show van Jochem Myjer en voorvallen in mn eigen dagelijkse bestaan.
Wie wil er haar (zijn) maffe voorvallen en chaotische momenten delen?

Van mobiele telefoons in de koelkast tot je fiets zoeken terwijl je met de auto bent.
Been there, done that, got the T-shirt.
Voor zulke acties hoef je toch geen ADHD te hebben...
Ik heb een tijd terug aangifte gedaan van de diefstal van mijn fiets. Die stond niet meer bij het station. Woedend aangifte gedaan, naar huis met de bus, chagrijnig naar bed gegaan. Om de volgende ochtend mijn fiets voor de deur aan te treffen. Ik was gewoon vergeten dat ik niet met de fiets was vertrokken, de dag ervoor. De politie-agent aan de telefoon, die ik het uitlegde, kreeg de slappe lach.

Ik heb geen ADHD.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf niet raar, maar anderen zijn wel altijd anders.
Little minds have little worries, big minds have no time for worries.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
20-04-2019 13:58
Ik heb een tijd terug aangifte gedaan van de diefstal van mijn fiets. Die stond niet meer bij het station. Woedend aangifte gedaan, naar huis met de bus, chagrijnig naar bed gegaan. Om de volgende ochtend mijn fiets voor de deur aan te treffen. Ik was gewoon vergeten dat ik niet met de fiets was vertrokken, de dag ervoor. De politie-agent aan de telefoon, die ik het uitlegde, kreeg de slappe lach.

Ik heb geen ADHD.
😂😂😂

Die agent heeft een fantastisch verhaal voor de eerst volgende verjaardag
Mijn ex had adhd en ging naar de berging om een fles drinken te halen. Daar zag hij dat het een rommel was dus helm de berging leeg en in de voortuin. Daar vond hij weer iets want naar de achtertuin moest. Daar begon hij met de hogedrukspuit de tuin schoon te spuiten. Gevolgens zag hij een zaak hoor in de schuur Asscher eb zette de tuinhaard aan om vervolgens met een biertje uit de koelkast binnen bij het vuur te gaan zitten. Berging voor een achter leeg en voor een achtertuin vol met spullen.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
20-04-2019 15:11
Mijn ex had adhd en ging naar de berging om een fles drinken te halen. Daar zag hij dat het een rommel was dus helm de berging leeg en in de voortuin. Daar vond hij weer iets want naar de achtertuin moest. Daar begon hij met de hogedrukspuit de tuin schoon te spuiten. Gevolgens zag hij een zaak hoor in de schuur Asscher eb zette de tuinhaard aan om vervolgens met een biertje uit de koelkast binnen bij het vuur te gaan zitten. Berging voor een achter leeg en voor een achtertuin vol met spullen.

Oh zo gaat opruimen/ schoonmaken bij mij ook als ik niet een plan maak en mezelf de hele tijd terugfluit.
Geen ADHD. (En ook niks grappigs aan, gewoon bloedirritant).
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar boven om de een was te draaien, ik zie schoenen op de trap. Schoenen opruimen en dan vind ik de kledingkast een puinhoop. Eerst even opruimen, tijdens het opruimen heb ik plasticzakken nodig omdat ik vind dat een boel kleren weg kunnen. Achter in de kast vind ik nog wat babykleertjes van mijn zoon. Ah, wanneer had hij die ook weer aan? Fotoboek erbij.
Resultaat: geen was gedraaid, de kledingkast compleet overhoop, maar wel uren naar allerlei foto's gekeken. ( die trouwens niet netjes geplakt in een boek zijn, maar in 2 oude schoenendozen)
Toen was de dag weer om.
Geen ADHD.
We waren op een verjaardag, man ging even bier halen bij de super om de hoek, bleef vervolgens erg lang weg en nadat hij terug kwam bleek dat hij een bekende tegen was gekomen en ergens op een terras was gaan zitten + de tijd vergeten was. Wel ADHD.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
20-04-2019 15:15
Oh zo gaat opruimen/ schoonmaken bij mij ook als ik niet een plan maak en mezelf de hele tijd terugfluit.
Geen ADHD. (En ook niks grappigs aan, gewoon bloedirritant).
Jij kan de tekst wél volgen, dat lukt mij echt niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Onlangs een chaotisch moment, op zoek naar mijn bril, wist zeker dat ik het voor het laatst in de woonkamer zag liggen, de tijd drukte vanwege afspraak op mijn werk. Overal gekeken maar geen bril, toch maar in de auto kijken. De voordeur achter mij dicht getrokken, shit geen huissleutel.... Op zoek naar een bril en ook een trap om op het balkon te klimmen, het raam stond open. Bij een buurman een trap gevonden, het balkon op geklommen, shit.... pas niet door het raam. Een andere buurman met een boormachine gezocht, het raam uit moeten schroeven. Na een uur weer binnen. Te laat voor mijn afspraak en mijn bril hing al die tijd aan mijn blouse

Nog een anekdote van onlangs, in de waan dat ik mij verslapen had. Met veel haast mij klaar gemaakt om naar het werk te gaan. Uiteindelijk aangekomen op mijn werk locatie, dacht nog toen ik aan kwam rijden wat is het rustig, geen auto's. Was het zondag en geen maandag.
Geen AD(H)D wel een chaoot
koko67 schreef:
20-04-2019 15:44
Ik ga naar boven om de een was te draaien, ik zie schoenen op de trap. Schoenen opruimen en dan vind ik de kledingkast een puinhoop. Eerst even opruimen, tijdens het opruimen heb ik plasticzakken nodig omdat ik vind dat een boel kleren weg kunnen. Achter in de kast vind ik nog wat babykleertjes van mijn zoon. Ah, wanneer had hij die ook weer aan? Fotoboek erbij.
Resultaat: geen was gedraaid, de kledingkast compleet overhoop, maar wel uren naar allerlei foto's gekeken. ( die trouwens niet netjes geplakt in een boek zijn, maar in 2 oude schoenendozen)
Toen was de dag weer om.
Geen ADHD.

Super herkenbaar. Ik heb geen diagnose, maar wel het vermoeden van ADD. Meerdere artsen hebben dit vermoeden geuit over mijn zoon en toen ben ik me er over gaan inlezen. Toen herkende ik ook heel veel bij mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
20-04-2019 15:11
Mijn ex had adhd en ging naar de berging om een fles drinken te halen. Daar zag hij dat het een rommel was dus helm de berging leeg en in de voortuin. Daar vond hij weer iets want naar de achtertuin moest. Daar begon hij met de hogedrukspuit de tuin schoon te spuiten. Gevolgens zag hij een zaak hoor in de schuur Asscher eb zette de tuinhaard aan om vervolgens met een biertje uit de koelkast binnen bij het vuur te gaan zitten. Berging voor een achter leeg en voor een achtertuin vol met spullen.
Dat doet iedereen.
Daarnaast nemen de meeste mensen de moeite hun tekst na te lezen op eventuele fouten en dan pas op verzenden te drukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een keer teruggelopen naar de zaak waar ik had geluncht omdat ik mijn autosleutel daar was vergeten. Halverwege herinnerde ik me dat ik met het OV was gekomen..

Geen ADHD wel zwanger toen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
SjaanRoeispaan schreef:
20-04-2019 18:23
Dat doet iedereen.
Daarnaast nemen de meeste mensen de moeite hun tekst na te lezen op eventuele fouten en dan pas op verzenden te drukken.
Nou echt niet zo extreem dat er zoveel meer rommel was dan dat er ervoor was een hij bij het haardvuur met niet zat en zowel de voor als achtertuin vol stonden met spullen en hij lekker aan het relaxen was..... nouja ik ken in mijn omgeving niemand in ieder geval.

En ja ik had het idd even moeten nalezen. Mijn telefoon heeft af en toe kuren waardoor het zelf woorden maakt een autocorrect verre van werkt maar ach....t is maar waar je een probleem van kan maken.
Alle reacties Link kopieren
En dan al die mensen die het zo nodig vinden om even te laten weten dat zij ook wel eens iets 'adhd's' hebben....
:facepalm: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me al een stuk normaler. Hier ook t vermoeden van ADD.

Voor dat ik dit topic opende was ik het oortje van mn telefoon kwijt. Klein draadloos ding.
Ik moest weg en verwachtte een telefoontje tijdens t rijden. Ik had hem op tafel zien liggen maar daar lag hij niet meer. Ook niet onder de bult handoeken die ik er net opgegooid had. Niet in de wasmand in de spijkerbroek die ik aangehad had. Keuken, schuur, hal, wc. Na n half uur zoeken moed opgegeven. Pak mn tas van tafel ......
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
20-04-2019 18:54
En dan al die mensen die het zo nodig vinden om even te laten weten dat zij ook wel eens iets 'adhd's' hebben....
:facepalm: :facepalm:

Nou nee, eerder mensen die aangeven dat iets wat snel toegeschreven wordt aan ADHD, ook een gewone eigenschap kan zijn. Helemaal niet typisch ADHD dus.
.
Alle reacties Link kopieren
De mate waarin je last heb van dit soort dingen bepaald o.a. of je adhd hebt. (Volgens de testen dan)
Of je er 3x per dag een half uur van je tijd mee verknoeid of dat je 2x per maand zo'n actie heb.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
20-04-2019 20:05
De mate waarin je last heb van dit soort dingen bepaald o.a. of je adhd hebt. (Volgens de testen dan)
Of je er 3x per dag een half uur van je tijd mee verknoeid of dat je 2x per maand zo'n actie heb.

Dat is wel een beetje heel kort door de bocht hoor.
.
Het heeft natuurlijk wel met de drukte in je hoofd te maken dat je dit soort acties uithaalt, dus het gebeurt ook mensen zonder AD(H)D. Want die hebben natuurlijk ook wel eens last van chaos in hun hoofd of zijn dat van nature zonder AD(H)D te hebben.

Ik heb het wel, maar moet zeggen dat het na mijn diagnose veel beter gaat omdat ik nu geleerd heb dat alles een vast plekje heeft en daar leg ik het ook zo trouw mogelijk neer. Mijn portemonnee pak ik nu standaard onder mijn arm tijdens het tanken, want ooit stond ik te tanken en legde mijn portemonnee op het dak van de auto. Ik had die ochtend aan de paal betaald en reed dus daarna vrolijk weg. Op het werk ontdekte ik dat ik mijn portemonnee dus kwijt was. Overal gezocht, tas, bureau en auto, nergens te vinden. Man dus gebeld op zijn vrije dag en die is naar het tankstation gegaan. Heeft hij met de eigenaar de beelden teruggekeken en hebben ze samen zich bescheurd om mijn actie. :-| Helaas was de portemonnee nergens meer te vinden, dus man gezegd dat ik later thuis zou zijn om alles te regelen. Belde mijn moeder op: je portemonnee is gevonden. Ik vroeg me nog af hoe mijn moeder nu écht alles leek te weten. Bleek dus dat de vinder haar moeder had opgebeld om te vragen of ze een *achternaam* uit *woonplaats* kende en had ze aan mijn moeder gedacht.

:worship: Stomme actie kreeg een goed einde gelukkig.

Wat me nu nog wel eens voorkomt: peperbus in de koelkast zetten, sleutels moeten zoeken 5 minuten voor vertrek, beginnen aan opruimen en iets tegenkomen waardoor ik het niet meer afmaak of getroffen worden door hyperfocus en op zoek gaan naar dat ene perfecte item voor op de kinderkamer. Daar kan ik met tijden eens mee lachen, maar het is eigenlijk vaak geen lolletje. Zeker niet als het 5x op een dag gebeurd en ik in tijdnood kom. :bonk:

Ik ben dan ook heel dankbaar voor mijn man die het me niet kwalijk neemt en me helpt alles op zijn plekje terug te leggen als hij wat tegenkomt.
Redballoon schreef:
20-04-2019 18:54
En dan al die mensen die het zo nodig vinden om even te laten weten dat zij ook wel eens iets 'adhd's' hebben....
:facepalm: :facepalm:
Je begrijpt echt niet waarom mensen zo reageren?
Jammer, jammer.
Alle reacties Link kopieren
Man heeft adhd(+).. zie dit soort ook wel bij hem, maar eigenlijk zie ik het bij hem meer in de kleine dagelijkse dingen zoals elke dag portemonnee kwijt en sleutels kwijt zijn en dan vloekend door het huis rennen zonder echt goed te zoeken :facepalm: Vanuit mijn werk heb ik gezien dat adhd in veeel verschillende vormen komt, maar moeite planning en organisatie is toch wel een ding ja :biggrin:
anoniem_374045 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 20:34
Reden: Verkeerde smiley
1.89% gewijzigd
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Asteraceae schreef:
20-04-2019 13:54
Voor zulke acties hoef je toch geen ADHD te hebben...

Nee maar het helpt wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijk een rasechte adhder, maar ben altijd zeer gestructureerd geweest. Waarschijnlijk mezelf aangeleerd om de wanorde in mijn hoofd niet door te laten slaan in mijn omgeving. Altijd overal te vroeg, nooit afspraken vergeten, maar vanaf t moment van t maken van die afspraak tot het moment dat de afspraak ook echt plaatsvind daar in mijn hoofd ZO mee bezig zijn dat ik al 3 weken van tevoren had bedacht wat ik die dag aan wilde, of ik met de auto of fiets zou gaan, welke route ik zou nemen, hoe laat ik dan weer richting huis wilde en wat ik dan opweg naar huis zou halen bij welke supermarkt. En dat dan niet alleen bij afspraken, maar bij elke gebeurtenis, handeling en taak. Doodvermoeiend.Een constante, niet te stoppen gedachtenstorm in mijn hoofd . Lach er maar om, maar het is geen pretje..

Inmiddels al een tijdje aan de medicatie en nu kan ik godzijdank eindelijk genieten van zijn waar ik ben, genieten van het hier en nu in plaats van altijd bezig zijn met de 7466688 dingen die nog komen gaan. Ik kan beter omgaan met prikkels van licht en geluiden en kan zelfs functioneren binnen de chaos van anderen. Nadeel is wel dat als ik te laat ben met mijn medicatie ik last krijg van rebound-verschijnselen, dan ben ik ineens adhd x2 en huppel ik op het werk door de gang terwijl ik dierengeluiden maak, zwaai naar gras-sprietjes en ruimtes binnen loop waarvan ik compleet vergeten ben wat ik er in godsnaam ging doen. Voor mij niet zo lastig, maar minder leuk voor mijn omgeving ;).

1000x je spullen zoeken of niets afmaken maar aan 6 dingen tegelijk beginnen is niet specifiek adhd, dat heeft meer te maken met je omgeving structureren en doelgericht handelen.
Verdeel en heers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven