Crisis situatie

24-04-2019 12:51 36 berichten
K
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-04-2019 14:59
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Politie bellen!!!
Alle reacties Link kopieren
Je brengt haar daarmee niet verder in de problemen, je helpt haar juist (en jezelf).
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk geef je je telefoon niet af. Je zus zit in een psychose. Nogmaals: politie bellen. Misschien moet ze worden opgenomen om tegen zichzelf te worden beschermd en zodat anderen geen gevaar lopen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftige situatie hee.

Diagnoses stellen is hier natuurlijk niet de bedoeling maar er zijn inderdaad best wat overeenkomsten met het hebben van een psychose, voornamelijk dat zij denkt dat jullie samenzweren tegen haar.

Waarom wilt ze zo graag jouw telefoon?

Je zou ook de crisisdienst van een GGZ instelling kunnen bellen, alleen kunnen zij niet heel veel voor jou doen omdat jouw zus volwassen is. Daarnaast zou je ook nog naar VeiligThuis kunnen bellen voor advies. Zij geven jou gratis en vrijblijvend advies.

Heel veel sterkte en succes!
Alle reacties Link kopieren
Politie bellen. Die kunnen dan een crisisdienst inschakelen. Dan help je haar zoals Lila zegt.

Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ze hierdoor een strafblad krijgt maar de hulp krijgt die ze nu nodig heeft
Ja ik zit in een tweestrijd. Was heel erg bang dat door de gekkenhuis ze nog meer gek gaat worden. Ik weet het ook niet meer. De vriendin probeert iig nu haar rustig te krijgen en mee te nemen. Weet niet of dat gaat lukken.
Mijn vriendin die nu bij me zit zegt door de politie te bellen de situatie vererg en beter kan wachten tot ze het zelf zat raakt.
Op laten pakken en haar aan klagen voor de kosten van de vernielingen die ze heeft aangebracht. Zeker niets geven laat staan je telefoon vol met jouw persoonlijke gegevens!
randomgirl schreef:
24-04-2019 13:01
Mijn vriendin die nu bij me zit zegt door de politie te bellen de situatie vererg en beter kan wachten tot ze het zelf zat raakt.
De situatie verergert juist als je haar niet laat opsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Je zus heeft hulp nodig. Bel de politie voor het straks echt uit de hand loopt.
Alle reacties Link kopieren
randomgirl schreef:
24-04-2019 13:01
Ja ik zit in een tweestrijd. Was heel erg bang dat door de gekkenhuis ze nog meer gek gaat worden. Ik weet het ook niet meer. De vriendin probeert iig nu haar rustig te krijgen en mee te nemen. Weet niet of dat gaat lukken.
Mijn vriendin die nu bij me zit zegt door de politie te bellen de situatie vererg en beter kan wachten tot ze het zelf zat raakt.
Jouw vriendin verdient een lintje!
Alle reacties Link kopieren
randomgirl schreef:
24-04-2019 13:01
Ja ik zit in een tweestrijd. Was heel erg bang dat door de gekkenhuis ze nog meer gek gaat worden. Ik weet het ook niet meer. De vriendin probeert iig nu haar rustig te krijgen en mee te nemen. Weet niet of dat gaat lukken.
Mijn vriendin die nu bij me zit zegt door de politie te bellen de situatie vererg en beter kan wachten tot ze het zelf zat raakt.
Je vriendin heeft duidelijk geen enkel benul. Als ze een psychose heeft moet ze dringend geholpen worden en dat kan nu door de politie te bellen.
Het is bullshit dat je het daarmee alleen maar erger zou maken, hoe kómt ze erop :wtf:

En gekkenhuis? :sarcastic:

Alle reacties Link kopieren
randomgirl schreef:
24-04-2019 13:01

Mijn vriendin die nu bij me zit zegt door de politie te bellen de situatie vererg en beter kan wachten tot ze het zelf zat raakt.
Dom.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed, dat nu je zus voor de deur zit, met keiharde muziek en dreigingen, vandalisme, een gevaar voor zichzelf én anderen ..... jij hier een topic opent.

Wellicht belt straks iemand anders de politie.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
24-04-2019 13:06
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed, dat nu je zus voor de deur zit, met keiharde muziek en dreigingen, vandalisme, een gevaar voor zichzelf én anderen ..... jij hier een topic opent.

Wellicht belt straks iemand anders de politie.
Waar is buurtpreventie als je ze nodig hebt?
Ik durf de politie niet te bellen en was bang dat ik daarmee de situatie escaleer. Maar de situatie is al zodanig geëscaleerd. Ze ging net het hoekje om, dacht dat ze weg was zodat ik ook weg kon. Maar ze kwam terug en ging keihard toeteren. En nu zit ze haar eigen auto kapot te maken. Ik ga mijn andere zus bellen of ze de politie zelf wil bellen voor mij. Ik kan dit niet aan
Alle reacties Link kopieren
En dan bel je nu niet de politie en krijgt die vriendin je zus gekalmeerd, je snapt hopelijk wel dat dit niet vanzelf overgaat he? Dus dat het zéker nog een keer gaat gebeuren. En dan ? Laten gebeuren? Want je wilt niet dat ze een strafblad krijgt? Ze is een gevaar en ze heeft hulp nodig. Door niet de politie te bellen en je hoofd in het zand te steken, help je haar echt niet. En is misschien iemand anders (die verkeerd naar haar kijkt) de sjaak.

En 'gekkenhuis'? Really?
Tuurlijk moet je de politie bellen en dan kan ze daar gezien worden door de crisisdienst.
Alle reacties Link kopieren
Vraag me af waarom je hier zit te tokkelen op een forum. Dit is een crisis-situatie die je nu dient aan te pakken, en met een beetje gezond verstand lijkt me nu het contacteren van de politie de meest voor de hand liggende optie.

Verder: 'gekkenhuis' als benaming gebruiken voor een instelling geestelijke gezondheidszorg getuigt van bijzonder weinig empathie...
Alle reacties Link kopieren
Politie bellen, dom om niet te doen. Politie kan tijdelijk hulp bieden. Wellicht kan je zus tijdelijk worden opgenomen.

Verder grenzen stellen aan gedrag van je zus. Zolang ze verslaafd is heb je nauwelijks tot geen invloed op haar. Zorg daarom vooral goed voor jezelf.

Gekkenhuis is heel negatief omschreven. Zo heet dat gelukkig ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Als ze in een psychose zit, krijgt ze geen strafblad voor wat ze nu doet. Wel (al dan niet gedwongen) hulp.

Bel de politie nou maar. Echt, je helpt haar ermee.
Alle reacties Link kopieren
randomgirl schreef:
24-04-2019 13:16
Ik durf de politie niet te bellen en was bang dat ik daarmee de situatie escaleer. Maar de situatie is al zodanig geëscaleerd. Ze ging net het hoekje om, dacht dat ze weg was zodat ik ook weg kon. Maar ze kwam terug en ging keihard toeteren. En nu zit ze haar eigen auto kapot te maken. Ik ga mijn andere zus bellen of ze de politie zelf wil bellen voor mij. Ik kan dit niet aan
Help je zus en bel nu zelf!!!
Alle reacties Link kopieren
Bel de politie, zij schakelen de crisisdienst in. Je zus heeft dringend hulp nodig!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Je zus krijgt echt niet gelijk een strafblad hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven