Je werkdag afsluiten

21-06-2019 05:44 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal jaar werk gedaan wat mentaal weinig van mij vroeg. Na het werk fluitend naar huis.
Nu heb ik werk in de zorg en een functie die meer van me vraagt. Ik ben heel blij met m'n switch maar ik merk dat het loslaten in m'n vrije tijd echt moeilijker is. Ik maak me geen zorgen en pieker ook niet, maar hoe dingen zijn gelopen op m'n werkdag blijven zich steeds als een soort film in m'n hoofd afspelen. Dit zijn gelukkig géén negatieve gedachten, maar toch is het storend omdat ik thuis gewoon thuis wil zijn.
Het gaat voornamelijk ten koste van m'n nachtrust.
Ik probeer s avonds een wandeling om m'n hoofd leeg te krijgen, afleiding zoeken door te lezen(werkt niet...) , M'n dag even doorpraten door met m'n moeder te bellen etc.
Maar het gaat maar door.
Wie heeft tips?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt sporten in de sportschool goed. En dan vooral een leuke groepsles met muziek, iets waar ik enthousiast van wordt en waarin ik even alles 'eruit kan gooien' en mijn hoofd geen tijd heeft om over andere dingen na te denken. Ik schrijf soms ook weleens in een boekje; dingen waar ik veel over nadenken en die ik wil kunnen loslaten door ze op papier te zetten, ook schrijf ik zo nu en dan dingen op waar ik dankbaar voor ben of die fijn gingen die dag. En een warme douche voor het slapengaan en een grote mok thee willen ook nog weleens helpen.
Alle reacties Link kopieren
In de auto naar huis harde muziek op en meezingen.
Hoe komt het dat je thuis veel nadenkt over werk?
Alle reacties Link kopieren
waarom denk je dat het heel belangrijk is dat je thuis nog moet nadenken over je werk?

Het kan gewoon even wennen zijn aan een nieuwe situatie, dat kost altijd even tijd.

Het kan ook zijn dat deze functie toch niet zo geschikt is voor je.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Even bewegen na je werk? Ik weet niet of je naar huis kunt lopen of fietsen of zo?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad bewegen en dan intens bewegen zoals timetraveller al zei.
Sporten, in een team of zumba
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips,
Ik de
Ik denk dat het komt omdat ik een nieuw werkveld instap waarin voor mij dagelijks nieuwe dingen gebeuren, het is allemaal geen routine nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven