Is dit het nou?

04-07-2019 21:37 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn leven is nooit stabiel geweest. Ik heb altijd problemen gehad en veel drama. Maar nu is mijn leven stabiel en burgerlijk. Alles loopt op rolletjes. Het is vooral heel rustig, ik voel me kalm. Ergens mis ik de problemen (niet letterlijk) maar is dit het nou?
Jup. Rechtstreeks vd bank naar de urn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een kwestie van wennen?

Ik heb ook een nogal chaotisch leven gehad. Onlangs kreeg ik de vraag: wat doen je partner en jij om de relatie spannend te houden? Man en ik vulde die vraag apart van elkaar in en beide schreven we dat we juist totaal geen behoefte hadden aan spanning.
Regelmaat, liefde, voorspelbaarheid en rust vinden we beide juist erg prettig. Natuurlijk gaan we dagjes weg, vieren we dingen, gaan we op vakantie, regelen een verrassing voor elkaar maar spanning? Nuh dat hebben we genoeg al gehad in ons leven.
Laat ons maar lekker door gaan zoals het nu is.

Wat maakt het dat je het gevoel hebt dat je eventuele problemen mist?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ja Doe Maar heeft het prima weer gegeven. Is dit alles wat er is..
Het leven is wat je er zelf van maakt en maak je er niks van, dan wordt het ook niks.
Zo simpel is dat.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap TO wel een beetje, een beetje actie maakt het leven interessanter en dan kun je je in ieder geval ergens druk over maken. We hoeven ons over het algemeen geen zorgen te maken over of we vanavond wel wat te eten krijgen.

Kun je de spanning zoeken in iets onschuldigs? Ik pas bijvoorbeeld op huizen - heb zelf geen vaste woonruimte - en dat is een beetje een onzeker bestaan omdat ik dus steeds op zoek moet naar de volgende plek.

Buiten dat loopt mij werk momenteel over van de drama, erg interessant allemaal.
hellofromtheotherside wijzigde dit bericht op 04-07-2019 21:51
8.62% gewijzigd
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Niks mis mee zelf afentoe n beetje de reuring opzoeken of een spannende date
Cateautje schreef:
04-07-2019 21:49
Het leven is wat je er zelf van maakt en maak je er niks van, dan wordt het ook niks.
Zo simpel is dat.
Hele rare uitspraak
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
04-07-2019 21:45
Misschien een kwestie van wennen?

Ik heb ook een nogal chaotisch leven gehad. Onlangs kreeg ik de vraag: wat doen je partner en jij om de relatie spannend te houden? Man en ik vulde die vraag apart van elkaar in en beide schreven we dat we juist totaal geen behoefte hadden aan spanning.
Regelmaat, liefde, voorspelbaarheid en rust vinden we beide juist erg prettig. Natuurlijk gaan we dagjes weg, vieren we dingen, gaan we op vakantie, regelen een verrassing voor elkaar maar spanning? Nuh dat hebben we genoeg al gehad in ons leven.
Laat ons maar lekker door gaan zoals het nu is.

Wat maakt het dat je het gevoel hebt dat je eventuele problemen mist?
Ja, wij ook weekendjes weg, met vrienden, sporten en werken. Het is allemaal zo voorspelbaar.


Ik denk dat ik aan dit gevoel moet wennen.
Ik vind het heel knap, hoe snel jij je vele problemen hebt weten op te lossen en een stabiel leven hebt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
HelloFromTheOtherSide schreef:
04-07-2019 21:50
Ja ik snap TO wel een beetje, een beetje actie maakt het leven interessanteren dan kun je je in ieder geval ergens druk over maken. We hoeven ons over het algemeen geen zorgen te maken over of we vanavond wel wat te eten krijgen.

Kun je de spanning zoeken in iets onschuldigs? Ik pas bijvoorbeeld op huizen - heb zelf geen vaste woonruimte - en dat is een beetje een onzeker bestaan omdat ik dus steeds op zoek moet naar de volgende plek.

Buiten dat loopt mij werk momenteel over van de drama, erg interessant allemaal.
Vooral dat.
Cateautje schreef:
04-07-2019 21:49
Het leven is wat je er zelf van maakt en maak je er niks van, dan wordt het ook niks.
Zo simpel is dat.

Zo is het helaas niet altijd. Het leven loopt niet altijd zoals je wil of het wil maken.
Zo simpel is dat dus niet. Niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Heerlijk. Ik hou van sleur. Lekker alles voorspelbaar.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
04-07-2019 21:58
Zo is het helaas niet altijd. Het leven loopt niet altijd zoals je wil of het wil maken.
Zo simpel is dat dus niet. Niet altijd.
Dat is waar.
LAgirl82 schreef:
04-07-2019 21:58
Zo is het helaas niet altijd. Het leven loopt niet altijd zoals je wil of het wil maken.
Zo simpel is dat dus niet. Niet altijd.
Ik weet er alles van, meer dan genoeg drama in mijn leven, maar dat is niet wat ik er zelf van maak, integendeel, ik laat me door al dat drama ook niet meeslepen, want ik ben wel de laatste die daar behoefte aan heeft. Ik doe een moord voor een jaartje sleur en voorspelbaarheid.
Madeliefjees schreef:
04-07-2019 21:58
Ja. Heerlijk. Ik hou van sleur. Lekker alles voorspelbaar.
Ja, dit. Graag.
Alle reacties Link kopieren
Als het hier stil en rustig is vind ik dat ik in een sleur zit. Als ik in een periode zit van drukte/stress/gedoe dan verlang ik weer naar die rust. Bij mij gaat dat dus een beetje op en af.
Ik herken deels in wat je zegt... Ik heb ook periodes gehad waar er eigenlijk 'niks gebeurde', alles was stabiel en had niks te klagen. Met bepaalde periodes waarin ik niet anders kende, is stabiliteit erg onwennig geweest voor me. Echter, die stabiliteit, die onstuimigheid in periodes van kalmte was in mijn geval erg te verklaren.

Ik was namelijk zo gewend aan problemen en 'gezeik' (psychisch of situationeel) dat ik nooit oprecht de kans heb genomen om mijzelf te laten groeien, te ontplooien, te leven. Daarvoor was ik meer bezig met enkel overleven zonder daadwerkelijk mijn problemen "te kiezen". Op het moment kan ik "kiezen" wat mijn problemen zijn. Zoals "Ik ben niet sociaal genoeg" of "ik ben ontevreden met aspect X uit mijn leven" om het maar even algemeen te stellen, nu kan ik ervoor kiezen dát aan te pakken. Ik kies er nu voor om bepaalde dingen als problemen te zien omdat ik met een bepaalde mindset het weten te kneden, wat ik een paar jaar geleden echt nooit voor elkaar heb weten te knokken... Het heeft erg, érg veel energie gekost om dat voor elkaar te krijgen, en vooral om dat nu zo te houden, maar het is mij erg veel waard nu.

Ik heb geen idee of je er wat aan hebt OP, maar misschien ook wel. Het komt niet vanzelf, maar het is mogelijk, durf te groeien en meer hooi op je vork te nemen op gebieden waar je dat wilt. :D Waar ben je ontevreden mee? Wat houdt je tegen dit te veranderen? (ik verwijt je verder niks hoor, zijn enkel vragen om misschien iets op gang te brengen)
Ik heb jaren een kabbelend leven gehad en ‘miste’ ook wel eens het drama van vroeger.
Nu weer genoeg drama in mijn leven en ik raak er bekaf van. Doe mij de sleur maar weer ;-D
Alle reacties Link kopieren
ik heb niet het gevoel dat ik iets moet doen omdat ik het anders ga missen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik begrijp je wel. Maar ja... Dit is het, voor nu. Tot er wellicht weer ergens op je weg een kink in de kabel komt en je jezelf waarschijnlijk voor je kop slaat dat je je dit ooit heb afgevraagd.
Maar nogmaals, ik herken je gevoel...
Alle reacties Link kopieren
Is that all there is?
Is that all there is?
If that's all there is, my friends
Then let's keep dancing
Let's break out the booze and have a ball
If that's all there is
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ga zitten want ik wil eens met je praten
Ik ben allang niet meer zo blij als toen
Nee schrik maar niet ik wil je niet verlaten
Er is iets en ik kan er niets aan doen

We komen niets te kort we hebben alles
'N kind 'n huis 'n auto en elkaar
Maar weet je lieve schat wat het geval is
Ik zoek iets meer ik weet alleen niet waar

Is dit alles oehoehoeh
is dit alles oehoehoeh
is dit alles wat er is (2x)

We zijn nu net een stuk in dertien delen
Aan het einde zijn we allemaal de klos
We leven trouw het leven van zo velen
Ik wil iets meer ik wil 'n beetje los

is dit alles oehoehoeh
is dit alles oehoehoeh
is dit alles wat er is (2x)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
04-07-2019 22:09
Ik weet er alles van, meer dan genoeg drama in mijn leven, maar dat is niet wat ik er zelf van maak, integendeel, ik laat me door al dat drama ook niet meeslepen, want ik ben wel de laatste die daar behoefte aan heeft. Ik doe een moord voor een jaartje sleur en voorspelbaarheid.
Daar krijg je meestal wel wat langer sleur en voorspelbaarheid voor.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
04-07-2019 22:09
Ik weet er alles van, meer dan genoeg drama in mijn leven, maar dat is niet wat ik er zelf van maak, integendeel, ik laat me door al dat drama ook niet meeslepen, want ik ben wel de laatste die daar behoefte aan heeft. Ik doe een moord voor een jaartje sleur en voorspelbaarheid.
Ik ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven