Mijn dochter 'leent' spullen van mij zonder iets te vragen

08-07-2019 00:47 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb een probleem met mijn dochter waar ik mij rot onder voel. Heel rot, want ik was vanavond naar haar toe gegaan om haar te helpen met mijn kleindochter die net uit het ziekenhuis kwam met een gips beentje omdat zij met haar voet weer tussen de fiets spaken was gekomen.

Ik vind het behoorlijk naar want het is eerder gebeurt nog geen jaar geleden. Toen kwam ze aan midden in de nacht bij mij en zijn wij met een taxi naar het ziekenhuis gegaan. Gelukkig was er toen niets gebroken en gelukkig nu ook weer niet.

Daarna hebben ze bij mij gelogeerd want ze is te klein om alleen thuis te zijn ivm werk, school, opleiding, boodschappen doen en elkaar helpen ...

Ik heb haar toen aangeboden om een kinderzitje voor haar te kopen maar dat hoefde niet. Ik heb ook aangeboden om haar fiets voor haar weg te brengen naar de fietsenmaker zodat het meteen ook in orde gemaakt zou worden, maar dat hoefde ook niet want ze zou het wel zelf doen. Ik heb haar toen 80 euro gegeven ... en die veilige kinderzitje achterop is er niet van gekomen. Dat zat mij ook al niet lekker.

Maar vanavond dus kwam ik aanzetten met een tas vol lekkere dingen en een klein kadootje voor de troost. Maar toen zag ik weer allerlei dingen die zij uit mijn huis heeft gejat en ik vind het zo erg...

Ik voel mij dan zo gebruikt. Ik heb het wel eens vaker met haar er over gehad dat ze het gewoon moet vragen. Dan kan ik ja zeggen of nee. Grote kans dat ik ja zeg want ik vind het leuk om haar een plezier te doen maar op deze manier is het niet oké!

Het ging om een grote ingelijste poster in een lijst. Die ik heel erg mooi vind maar die ik niet aan mijn muur had hangen omdat ik geen boormachine heb of te lui ben ofzo.

Ik heb de sleutel van mijn huis weer terug gevraagd en ik ben weg gegaan want ik voelde een nervus breakdown opkomen bij die muur van onbegrip van haar.

En ik vind het erg voor mijn kleindochter die partij gaat trekken voor haar moeder. 'Ik geloof mamma' Als je klein bent dan is je moeder je wereld en ik wil niet ruzie maken waar ze bij is.

Wat moet ik doen en wat is wijsheid ?

Herkenning bij iemand? Ervaring / goede raad..graag :=))
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Dus je dochter steelt eigenlijk van je? Geen geld, maar zaken (al dan niet ongebruikt) uit je huis.

Je dochter is daarnaast roekeloos met de veiligheid van kleindochter (2x beentje tussen de spaken)

Ik zou een heel, heel pittig gesprek met dochter voeren maar nadrukkelijk NIET in aanwezigheid van kleindochter. Laat die er alsjeblieft buiten.

Heeft je dochter problemen? Financieel of anderszins?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kwam een klein kind midden in de nacht met een beentje tussen de spaken? En wat is dat voor onzin dat dat kind geen fietszitje heeft? En waarom zit ze in het gips als er niets gebroken is?

En moeder steelt dus, daar komt het eigenlijk op neer? Is je kleindochter daar wel veilig? Waar is de vader?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
08-07-2019 06:34
Hoe kwam een klein kind midden in de nacht met een beentje tussen de spaken? En wat is dat voor onzin dat dat kind geen fietszitje heeft? En waarom zit ze in het gips als er niets gebroken is?
En dat binnen een jaar 2x
Alle reacties Link kopieren
Een kind goed beschermd meenemen op de fiets is super belangrijk. Beentjes tussen de spaken komen door nog niet uitgedoofde reflexen. (Kind kijkt naar rechts, voetjes gaan mee naar rechts.) Als je kleinkind nog in de vroege kleuterleeftijd zit, geen probleem. Als ze al 6 of zo is, aanleiding voor een screening door een ergotherapeut.

Spullen ongevraagd mee uit je huis nemen is natuurlijk belachelijk. Een gebruiksvoorwerp zou nog per ongeluk kunnen. (Als ik zo bij mijn. Moeder ben, vraag de boormachine... Oh ze is niet thuis, pak ik m zelf.... ) Maar goed, dan zou ze dat kunnen appen en op die manier vragen en m de volgende keer weer teruggeven. Een poster of zo ongevraagd meenemen is raar, zo iets kan je gewoon vragen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is allemaal vrij bijzonder ja. Wat is er aan de hand met je dochter?
Alle reacties Link kopieren
Raar dat dit topic over het 'lenen' gaat en je tussendoor even uitlegt dat je kleinkind gewond is. Kinderzitjes zijn verplicht tot 8 jaar. Dat je dochter daar zo roekeloos mee omgaat is toch veel zorgelijker dan dat stelen?! Komen er straks nog meer heftige verhalen?
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
08-07-2019 06:34
Hoe kwam een klein kind midden in de nacht met een beentje tussen de spaken? En wat is dat voor onzin dat dat kind geen fietszitje heeft? En waarom zit ze in het gips als er niets gebroken is?

En moeder steelt dus, daar komt het eigenlijk op neer? Is je kleindochter daar wel veilig? Waar is de vader?
Het klinkt als een onzinverhaal
Jullie zijn allebei alleenstaande moeder en proberen een kind op te voeden? Ik mis de leeftijden, want als je dochter 18 is en een kind heeft is het een ander verhaal dan als ze 35 is en een kind heeft.
Er is in ieder geval geen twijfel mogelijk dat spullen ongevraagd meenemen niet akkoord is, en waarom probeert ze dat weg te wuiven? Wil ze niet terecht gewezen worden, of doet ze dat met andere dingen ook?
Het is eigenlijk een manier om de ander te overbluffen en de baas te spelen. En dat lukt haar nog ook, want je legt het notabene nog aan die kleine voor ook, in een poging medestanders te vinden. Jouw dochter doet wat ze wil, en blijkbaar óók 8n jouw huis.
Sleutel terugvragen is een goede, maar als dat tot gevolg heeft dat de communicatie stopt en dochter wegblijft, natuurlijk niet!
Want hoe ga je nú met haar om?
anoniem_114563 wijzigde dit bericht op 08-07-2019 07:46
Reden: Woordje vergeten
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie hier nou echt serieus op in? Het is vakantie dames.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt spullen zijn die bewijsbaar van jou zijn en geeft ze dat toe dan zou ik ze gewoon mee terugnemen. Mocht het nog eens gebeuren dan de politie erop af.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
08-07-2019 07:48
Gaan jullie hier nou echt serieus op in? Het is vakantie dames.
De dames hebben wellicht ook vakantie en zin om hun gedachten (of het nou waar is of niet) er eens over te laten gaan?
Alle reacties Link kopieren
Heeft je dochter een of andere beperking? En maak je nu wel of niet ruzie waar het kind bij is? Waarom zegt het kind anders mama te geloven?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar toen aangeboden om een kinderzitje voor haar te kopen maar dat hoefde niet. Ik heb ook aangeboden om haar fiets voor haar weg te brengen naar de fietsenmaker zodat het meteen ook in orde gemaakt zou worden, maar dat hoefde ook niet want ze zou het wel zelf doen. Ik heb haar toen 80 euro gegeven ... en die veilige kinderzitje achterop is er niet van gekomen. Dat zat mij ook al niet lekker.
Ze had al nee gezegd hè. Dan moet je niet met geld gaan wapperen want je weet al dat ze niet wou.

Iets zegt me overigens dat jullie relatie niet erg goed is. Als mijn moeder mij van alles ging opdringen (omdat zij alles zo goed weet en ze me wil laten voelen dat ik het weer eens verkeerd heb gedaan volgens haar) dan zou ik ook nee zeggen. Maar ik zou dan ook geen geld accepteren. Misschien dacht ze: die heeft geld over dus ik pak het gewoon. Ze wil het immers zo graag kwijt.

Ik weet overigens niet of ze een wetsovertreding heeft begaan door het kind op een onveilige manier te vervoeren. Als dat zo is kan je stappen ondernemen (politie, kinderbescherming).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
een nervous breakdown krijgen vanwege een poster die je niet eens had opgehangen is ook geen normaal gedrag
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjerosso schreef:
08-07-2019 07:45
Het klinkt als een onzinverhaal
Ik heb wel raardere verhalen gehoord. Helaas.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjerosso schreef:
08-07-2019 07:45
Het klinkt als een onzinverhaal
Ik heb wel raardere verhalen gehoord. Helaas.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
S-Meds schreef:
08-07-2019 08:46
een nervous breakdown krijgen vanwege een poster die je niet eens had opgehangen is ook geen normaal gedrag
Oprechte vraag, geen verwijt. Sinds wanneer schrijf jij zo brak? Geen interpunctie, geen hoofdletters. Ben ik niet van je gewend. Gaat alles goed?
Manta schreef:
08-07-2019 08:57
Oprechte vraag, geen verwijt. Sinds wanneer schrijf jij zo brak? Geen interpunctie, geen hoofdletters. Ben ik niet van je gewend. Gaat alles goed?
Ze schrijft al heeeeel lang zonder hoofdletters.
Manta schreef:
08-07-2019 08:57
Oprechte vraag, geen verwijt. Sinds wanneer schrijf jij zo brak? Geen interpunctie, geen hoofdletters. Ben ik niet van je gewend. Gaat alles goed?
ben jij wel goed? ik heb nog nooit aan hoofdletters of interpunctie gedaan. uit principe. al zeker 20 jaar
Bijzonder verhaal inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-07-2019 08:46
een nervous breakdown krijgen vanwege een poster die je niet eens had opgehangen is ook geen normaal gedrag
Gaat vast om het principe.
Persoonlijk zou ik -in de denkbeeldige situatie- dat mijn kind iig tot twee maal toe zó suf/dronken/incapabel is dat hij/zij mijn kleinkind verwondt, compleet uit mijn dak gaan. Blijkbaar houdt TO er andere prioriteiten op na.
Wat een bijzonder verhaal :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
08-07-2019 09:20
Gaat vast om het principe.
Persoonlijk zou ik -in de denkbeeldige situatie- dat mijn kind iig tot twee maal toe zó suf/dronken/incapabel is dat hij/zij mijn kleinkind verwondt, compleet uit mijn dak gaan. Blijkbaar houdt TO er andere prioriteiten op na.
Ik kan me voorstellen dat to bang is dat ze het contact met kleinkind dan helemaal verliest.
Ik zou je spullen gewoon weer mee naar huis nemen als je dat ziet. Het zijn jouw spullen, kom nou. Wat zegt je dochter als je haar erop aanspreekt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven