Ik voel me zo rot

15-08-2019 14:50 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt. Ik voel me zo ontzettend rot. Ik heb me in jaren niet zo gevoeld. Door ; terminale vader, nieuwe relatie, en stress op het werk zo keihard weer teruggevallen in een... tjah wat is het; angstperiode, slapeloosheid, angst voor slapeloosheid, depressieve gevoelens.

Voor de derde keer in mijn leven weer aan de antidepressiva gegaan (de afgelopen 10 jaar 2x een jaar er aan gezeten.) Voor de controlefreak en perfectionist in mij voelt het als falen.
Ik heb 5 jaar nergens last van gehad. Geen enkele angst of depressieve gevoelens. Nu alles in 1x. Zit nu op dag 3 van de antidepressiva en kan over 5 weken terecht bij mijn psycholoog.

Ik kan alleen maar janken nu. Ene moment angst, spanning en dan weer somber. En zo bewust van elk gevoel in mij. Voel me tegelijk zo’n aansteller ook. Ik weet ook niet waarom ik dit hier schrijf. Misschien werkt het therapeutisch 😅

Zijn er meer mensen die voor de derde keer zo’n periode meemaken en toch weer vertrouwen kregen in zichzelf? Ik heb al veel therapie en mindfulness gevolgd en het helpt wel, maar toch weer terug bij af nu.
anoniem_184233 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 11:09
0.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dit al eerder gehad en je weet nu, dat je er ook weer uitkomt t.z.t.
Lijkt me een hele troost voor je!
Ik vind het knap dat je zo snel de situatie herkent en erkent, antidepressiva bent gaan slikken en een afspraak bij de psycholoog hebt geregeld.
:thumbsup:

Het is een hele nare periode om doorheen te gaan, maar je zet nu alweer de eerste stapjes richting genezing!

Sterkte voor jou en jouw vader.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reactie. 🤗 Soms geeft het idee dat ik er inderdaad eerder uit ben gekomen ook een soort berusting. Maar vaker geeft het me juist nog meer een rotgevoel dat dit nu al de derde keer is dat het zo “mis” gaat.

Maar ik weet inderdaad dat het ook weer goed kan komen. Ik weet nu alleen even niet hoe. Heb echt even een enorme dip.
Alle reacties Link kopieren
Je weet, dat je er weer uit kunt komen.
Met die wetenschap in het achterhoofd, valt je dip van nu misschien beter te verdragen.
Hopelijk komt er na deze derde nooit meer een, je weet het niet, valt moeilijk te voorspellen.
Sterkte :hug:
Hoi Roanna,

Heb je al eens gedacht aan EMDR voor de angsten omtrent slapeloosheid? Misschien dat de obsessie voor slaap en de angst daaromheen verminderd door EMDR. Een vriendin van mij heeft dit gedaan. Zij heeft het niet kunnen slapen als traumatisch ervaren en EMDR heeft haar geholpen om daar minder heftig op te reageren waardoor ze beter sliep.

Vertrouw op jezelf en je eigen psyche, je komt hier weer bovenop, hoe rot je je nu ook voelt.
.
anoniem_64089031e9428 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 17:12
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor je komt er weer bovenop en van elke terugval leer je.
Probeer iets minder hard voor jezelf te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje bedankt voor deze reacties! Doet me toch echt weer goed. @Miedo lief van jou! Je hebt ook helemaal gelijk. Ik weet rationeel gezien dat ik veel te hard ben voor mezelf. Weet alleen als ik er middenin zit soms niet meer. Normaal gesproken maak ik me niet zo druk. En als iemand anders in zo’n situatie zit zou ik waarschijnlijk hetzelfde zeggen als jij. Stom he dat je dat dan niet voor jezelf kunt bedenken.

@Monika23 Toevallig dacht ik daar gister ook nog aan. Ik kan alleen weinig vinden over EMDR en angst voor slapeloosheid. Het is zeker weten een traumatische ervaring geweest de eerste keer dat ik dat had. Ik was nachten wakker en had in 1 week mss 8 uurtjes slaap gepakt. Elke keer herleef ik die eerste keer weer als ik eens wakker lig. Ik ga het voorstellen aan mijn spych. Zat jouw vriendin ook eerst aan de antidepressiva?

@Swannie12 Dankjewel. Dat is de beste manier om dit te benaderen. Het vliegt me soms behoorlijk aan.

Zulke reacties helpen wel te relativeren. 🤗
@roanna, ja zat ook aan de AD maar een hele lichte dosis, dus had geen antirepressieve werking volgens mij. Er is weinig over te vinden op het internet maar tegenwoordig wordt EMDR voor allerlei soorten angsten en fobieën ingezet. Ik zou het zeker overleggen met psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
@Monika23
Ja ga ik zeker doen! Thx.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven