Ik voel me eenzaam soms

20-08-2019 10:10 7 berichten
Hallo,


Ik voel me soms best eenzaam, ik heb niet echt vriendinnen sinds kort 2 meiden waar ik soms wel leuk contact mee heb maar thats it, ik zou zo graag ook een leuke vrienden groep hebben, ik heb eigenlijk sinds mijn 14e geen echte vrienden meer gehad en ben nu 20! en mijn toenmalige vriend heeft zo'n leuke groep mja ik kom er gwn niet tussen, ik heb verder ook geen Facebook ofzo om met mensen in contact te komen heeft iemand tips?!! Of maakt iemand t zelfde mee?.
Alle reacties Link kopieren
Maak contacten op school, het werk of bijv online. En investeer in het onderhouden van het contact. Ik zou niet zoeken naar een vriendengroep, ten eerste omdat je er zelf dan al als buitenstaander bijkomt als het een bestaande groep is en ten tweede brengen die vaak genoeg drama met zich mee.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn op deze site verschillende oproepen voor contact. Afhankelijk van waar je woont misschien van mensen dichtbij jou. Zou zulk contact je misschien aanspreken?
In dit subforum: contact/list_topics/18
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb zelf ook "maar" 2 vriendinnen.
Voor mij is dit precies hoe ik het graag zie, ik ben 47 maar heb mijn hele leven altijd maar 1 of 2 vriendinnen gehad. Die vrouwen zijn echter wel echte vriendinnen. Mensen van wie ik echt op aankan.
Ik denk dan ook dat kwaliteit veel belangrijker is dan kwantiteit.
Die 2 relatief nieuwe meiden waar je nu contact mee hebt, kun je daar meer mee? Kun je die banden aantrekken en echte vriendschappen ontwikkelen?
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Delite_ schreef:
20-08-2019 11:55
Tja, ik heb zelf ook "maar" 2 vriendinnen.
Voor mij is dit precies hoe ik het graag zie, ik ben 47 maar heb mijn hele leven altijd maar 1 of 2 vriendinnen gehad. Die vrouwen zijn echter wel echte vriendinnen. Mensen van wie ik echt op aankan.
Ik denk dan ook dat kwaliteit veel belangrijker is dan kwantiteit.
Die 2 relatief nieuwe meiden waar je nu contact mee hebt, kun je daar meer mee? Kun je die banden aantrekken en echte vriendschappen ontwikkelen?
Jaa dat denk ik, ik ben alleen zo druk dat ik nauwelijks tijd heb om met ze aftespreken en ik ben gewoon bang dat ze me straks kwetsen, heb veel "vriendinnen" gehad die achteraf mij helemaal zwart hebben gemaakt en me niet mochten etc, ik wil gewoon wat meiden hebben waar ik leuke dingen mee kan doen, ik ben soms best jaloers op mijn vriend als hij bijv gaat stappen met ze vrienden of weet ik veel wat, ik wil dan ook gewoon iets leuks kunnen doen zonder dat ik me alleen zit te voelen thuis en niet blij voor hem kan zijn, in die fase zit ik nu ik ben echt stik jaloers op hem en dat wil ik niet meer, en ja school heb ik niet wil wel weer gaan beginnen zodat ik iniedergeval wat contacten heb, mja t is lastig
Alle reacties Link kopieren
Naomi20i schreef:
20-08-2019 12:17
Jaa dat denk ik, ik ben alleen zo druk dat ik nauwelijks tijd heb om met ze aftespreken en ik ben gewoon bang dat ze me straks kwetsen,
Maak tijd! Als jij alleen thuis zit te kniezen heb je dus ook tijd om af te spreken...

En ja ze kunnen je kwetsen, maar ze kunnen je ook veel plezier opleveren. Beter spijt van iets wat je wel gedaan hebt dan van wat je niet gedaan hebt...
Alle reacties Link kopieren
Naomi20i schreef:
20-08-2019 12:17
ik ben alleen zo druk dat ik nauwelijks tijd heb om met ze aftespreken

Als je het nu al te druk hebt om met 2 vriendinnen af te spreken, waarom zoek je dan een vriendengroep erbij? Daar heb je dan toch helemaal geen tijd voor? Investeer in de contacten die je al hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven