Woning kopen met meerdere mensen (4/5)

29-10-2007 17:10 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten er sterk aan te denken een huis te kopen met zo'n 4 a 5 mensen. Nou ben ik nieuwsgierig naar ervaringen en hoe dit aan te pakken kwa financiering. Kan dit, werkt het gewoon zoals je ook met zn tweeen een huis koopt, of komt er meer bij kijken?



Kortom: ik ben op zoek naar wat praktische info (verwijzing naar websites is ook prima).



Alvast bedankt!



Groet, Ozzie
Alle reacties Link kopieren
Je zult dan denk ik een soort formele eigendomsverdeling moeten maken, in een maatschap of een stichting.

Ga eens praten met een notaris, een eerste orienterend gesprek is vaak gratis. Of bel de notaristelefoon.
Waarom zou je dat willen?

Je zit dan nog wel een heel lange tijd aan die mensen vast.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat alles heel strict op papier geregeld is zodat er later geen misverstanden over kunnen ontstaan.... En dat iemand zijn deel niet zomaar aan willekeurig wie kan doorverkopen zonder jullie toestemming.



Ik zou er zelf persoonlijk niet snel aan beginnen. Lijkt me ook een grote vraag of men hier hypotheek voor verstrekt.
Alle reacties Link kopieren
Groot risico hoor om met zoveel mensen een huis te kopen

Ben benieuwd of jullie de financiering rond krijgen ,veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan in menig stad talloze woongroepen die in de vorm van een stichting een huis kopen. Google eens op statuten en woongroep. Kan je al best veel info vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven