Wonen (huren) Breda

14-04-2008 16:49 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik ben sinds een paar weken weer single na een lange relatie gehad te hebben en hoewel ik het erg spannend vind om weer op mezelf te zijn en een huisje te zoeken, merk ik dat ik maar niet kan beslissen waar ik wil wonen. Ik ben werkzaam in Rotterdam, maar ik sta niet zo te springen om er ook te gaan wonen. Ik kom zelf uit een gezellig kleine stad in het midden van het land, maar het is haast onmogelijk om daar een leuke betaalbare huurwoning te vinden en wil graag ergens anders opnieuw beginnen. Ik heb nu mijn ogen gericht op de stad Breda, maar ik vroeg me af of iemand tips heeft voor het vinden van een betaalbare huurwoning (tussen de 400-700 netto, liefst inc alle vaste lasten)? Ik heb mezelf ingeschreven bij het woonloket maar als ik de wachttijden mag geloven die zij daar aangeven..dan ziet er niet zo rooskleurig uit. Ik woon nu nog met mijn ex in onze koopwoning maar ik zou graag deze zomer mijn eigen huisje willen hebben.



Heeft er misschien iemand ervaring met Meeus makelaars of directwonen?



En hoe leuk is Breda eigenlijk om te wonen en is werk-woon verkeer te doen met de auto? Aardig wat vragen maar ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.. ;-)



Alvast bedankt!

Smile75
Van Breda heb ik geen benul, maar als de wachttijden je te lang duren, kan ik je Dordrecht als forensstad naar Rotterdam van harte aanbevelen. De huizen in Dordrecht zijn nog goedkoop en je bent heel snel in R'dam.



Zie ook het Dordrecht-topic voor woonervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Ik heb niet veel tijd om uitgebreid te reageren, maar kijk ook eens op www.stadhuisbreda.nl



Groetjes, Texx
Alle reacties Link kopieren
Breda is super!!!



Als je in Breda woont en in Rotterdam werkt, ga je wel 2x per dag de file in. Als je daar geen problemen mee hebt, is Breda helemaal leuk. Ik heb in Rotterdam (ben officieel rotterdamse) gewoond en ik woon nu in Breda. Midden in het centrum met een prachtig uitzicht. Er is altijd wel wat te doen als je je verveelt en de brabanders zijn erg leuke en aardig mensen!

Vitalis heeft appartementen in het centrum, maar daar heb ik verder geen verstand van.



Alvast: Welkom!



P.S. kom met het jazzfestival (1t/m 4 mei)naar Breda! Erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wil je niet alle hoop ontnemen maar...ik heb 9 jaar en 8 maanden moeten wachten tot ik een huisje had in Breda en dat terwijl ik er al woonde en dus een flat "achterliet"Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet zomaar in elk deel wilde wonen ivm kinderen maar hoor iedereen om me heen klagen dat de wachttijd zo enorm lang is.Vriendin van me komt terug uit het noorden en heeft dus nu particulier wat gehuurd,dit is wel behoorlijk duur maar mischien dat dat een optie voor je is.Ik wil haar wel vragen hoe en wat als je interesse hebt.

Groetjes onswondertje
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag wonen in breda.Dus dit topic komt als geroepen.Stadshuis vind ik erg duur,je betaalt de eerste maand al 2100 euro(700 huur,700 borg en 700 aan stadhuis zelf) en ook nog administratiekosten van 125 euro.Dus dat maakt mij aan het twijfelen.Maar het lijkt mij een topstad,dus wie weet.
Alle reacties Link kopieren
davroadvies.nl



Ik zal morgen op mijn werk eens navragen of er andere bemiddelaars bekend zijn.



Kom zelf trouwens uit Rotterdam en vind Breda zeker leuker dan Rotterdam, maar was toch graag nog elders -in Tilburg o.i.d- neergestreken. Vind het een beetje dode stad als je niet van sjoppen of slempen houdt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus heeft hier erg recent ervaring mee. Ze heeft via Direct wonen echt binnen een paar weken een huis gevonden in hartje centrum Breda. Ik zal haar vragen hier te posten want de details waar je om vraagt kan ik je geen antwoord op geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je Vitalis van harte aanraden. Zij hebben leuke appartementen in het centrum van ongeveer 400-500 euro ex gwl.

Ik heb zelf zo'n 1,5 jaar in een appartement van Vitalis gewoond en alles was erg goed geregeld. Ik heb ongeveer 9 maanden moeten wachten op een woning.



succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Hier de zus van Jaimie :)



Ik woon sinds januari ook in Breda, hartje centrum. Ik had me ingeschreven voor 10 euro op www.woninghuren.com waar particulieren kunnen adverteren. Binnen twee weken had ik een appartement! Particulier is het inderdaad vaak 1 maand huur borg en de bemiddelingskosten waren bij mij een halve maandhuur.



Ik had me ook bij directwonen ingeschreven, dit kostte 30 euro en ook de bemiddelingskosten zijn hier hoog: maandhuur excl. btw. Borg soms wel 2x de maandhuur! En het aanbod vond ik niet geweldig.



Ik werk ook in Rotterdam, midden in het centrum. Net als jij had ik geen zin daar te gaan wonen. En tegen alle verwachtingen in valt het 100% mee met de files! Ik begin dan wel 's morgens om acht uur en sta in de ochtend in drie kwartier op mijn werk. Vrijwel nooit file.

Om vijf weer terug...dat is wel een stukje drukker maar ach in ruim een uur ben ik thuis. Zo af en toe pak ik ook de trein want met de intercity sta je in 32 minuten op centraal, dus als ik geen auto nodig heb een goed alternatief.



Breda is superleuk om te wonen! Zeker zo midden in de stad, altijd gezelligheid voor de deur.

Ik kan het je zeker aanraden!



Groetjes en succes
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Alvast bedankt voor al jullie reacties zover.. ik zal proberen om overal een beetje op te reageren, maar ik heb nog niet alle linkjes bezocht ;-)



@onderdezon: Dordrecht is inderdaad ook best leuk om te wonen, ik kom er af en toe om te winkelen.. is lekker rustig

daar en dichtbij rotterdam. Mijn ex is daar eigenlijk al aan het rondkijken en ik weet het, de kans is misschien klein dat je elkaar dagelijks tegenkomt, maar toch heb ik zoiets van: liever wat verder uit elkaar. Maar ik hou het zeker als 2e optie!



@ Texx: dank je voor je tip, volgens mij heb ik er al een tijdje terug op de website gekeken, maar ik schrok een beetje

van de kosten.. zoals Nolet ook schrijft in haar reply.



@marie_liselotte: zoals je het allemaal beschrijft, zo'n indruk heb ik dus van Breda door de keren dat ik er geweest ben.. harstikke leuk dat je zo reageert haha. En nee ik heb geen probleem met een beetje file, ik ben meestal een vroeg vogel dus ik zal proberen om die een beetje voor te blijven;-) Jazzfestival.. is dat in mei al? ik dacht later dit jaar.. zal eens kijken of ik een vriendin kan porren om mee te gaan;-)



@onswondertje: ja dat klinkt inderdaad niet positief en ik schrok wel een beetje van de gemiddelde wachttijden.. Ik ga er dus vanuit dat ik het op een andere manier moet doen en helaas weet ik nog niet helemaal hoeveel ik te besteden heb straks, hangt af van de verkoop van ons huidige woning waar in ieder geval een schuld aan overhou (de hypotheek is hoger dan de vraagprijs;-(( ) Als blijkt dat ik het kan missen straks, is particulier huren misschien de oplossing...

Maar met particulier huren dat is toch ook bv via een makelaar of heeft zij het op een andere manier gedaan? Als je alsnog aan je vriendin zou willen vragen via wie zij gehuurd heeft.. graag! Dank je wel!



@Nolet: heel veel succes ook met je zoektocht..hou je me op de hoogte? ;P



@Mamzelle: slempen.. dat is een nieuw woord voor mij haha.. brabants? Ik ben geen echte shopster, maar als ik wil shoppen moet ik wel in een stad / dorp shoppen waar ik me lekker bij voel..en helaas rotterdam.. daar kom ik altijd chagarijnig van terug.. verkopers die je liever de deur uit zien lopen dan vriendelijk toe te lachen.. nee daar zit ik niet op te wachten;-) Tilburg ben ik eigenlijk nog nooit geweest.. maar dat vind ik net weer iets te ver weg van Rotterdam.. denk ik ;-))



@jamie en Vivagirl: Dank je wel voor jullie input! www.woninghuren.com heb ik wel langszien komen in mijn zoektocht maar wist niet zo goed of ik me daar wel of niet moest inschrijven.. zo te horen toch maar doen! Tja die files.. je bent dan niet in een half uur thuis, maar als het binnen een uurtje blijft vind ik het niet erg..



@Hebbes: Dank je wel. Vitalis had ik nog niet van gehoord.. zal zeker eens een kijkje nemen bij ze.!





Ik vind het erg leuk om te horen dat Breda toch goed bevalt bij de meeste mensen, iedereen is toch erg positief te noemen en dat helpt wel mee in mijn keuze haha. Heel erg bedankt!

ik zal vanmiddag eens wat linkjes van jullie bekijken en ook voor Nolet, ik zal nog wel even laten weten hoe de zoektocht verloopt..;-)



Tijd voor vergadering nu!



Smile
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn trouwens "goeie" buurten in breda?
Alle reacties Link kopieren
hoi Nolet,



Goede buurten zijn:

Ginneken (duur!) Zandberg, Sportpark, Boeimeer, Westerpark, Belcrum (erg leuke jaren 30 buurt! waar ik zelf ook woon :D)



Minder goede beurten zijn:

Hoge Vught, Doornbos,Heuvel, Brabantpark, Tuinzigt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven