Geluid koelkast

16-04-2008 14:24 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn koelkast maakt om het halfuur een luid geluid hebben jullie dit ook en is dit normaal?

Ik heb een open keuken en als ik 'savonds alleen thuis ben dan is het geluid erg luid. De koelkast is nu 4 jaar oud, misschien dat het aan de 'ouderdom' ligt ofzo?
Alle reacties Link kopieren
maakte de koelkast nu pas dit geluid? Iedere koelkast maakt volgens mij wel geluid, omdat die om de zoveel tijd aanslaat, maar als die ouder wordt, wordt het geloof ik wel harder
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
ja die van ons doet t ook, en diepvries ook.

zal wel zijn om de temp te regelen.

is het ook soort trillend geluid? mss staat ie dan niet stevig/ niet strak ingebouwd, en wordt t geluid luider als ie aanslaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi , wij hadden dit laatst ook met de koelkast, dat geluid was echt niet normaal zo luid, gebeld met een expert, geluid uitgelegd en toen wisten ze het al, moest iemand bijkomen, had met ( meende ik ventilator ) te maken,. Zou er niets aan gedaan worden zou die op den duur er mee ophouden.

Onze koelkast is overigens nog geen jaar oud.

het probleem is nu opgelost ,want er is iemand bij geweest.

moeilijk te zeggen of het hetzelfde kwaaltje is, voor hetzelfde is het bij jou iets "onschuldigs"want een koelkast maak wel vaker iets geluid. Maar als het nog niet zo lang aan de gang is. En het is echt opvallend luid, zou ik even navraag doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een trillend zoomgeluid. Misschien moet ik iets eronder plaatsen? Dit viel me namelijk nooit eerder op en sinds een paar maanden wel. Denk dat ik maar anders de leverancier ga bellen om advies. De garantieperiode is helaas al verstreken. In iedere geval bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Mijn koelkast doet het ook en dat geluid dat 'ie maakt lijkt soms wel een stel kakelende kippen, dus ik zeg altijd maar "de koelkastkip is weer bezig", haal m'n schouders op en na een paar minuten is het weer afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak de hele dag door geluid, en mijn garantieperiode is allang verstreken! :-)
Alle reacties Link kopieren
Hihi, zolang je maar niet ontdooid hoeft te worden is dat allemaal niet zo erg, Koelkast :-P
Mijn vorige koelkast maakte zoveel lawaai dat we ´s nachts de keukendeur dichtdeden, omdat we anders niet konden slapen! Maar dat was wel een een antiek ding, zo´n 15 jaar oud. 8-P



Nu hebben we een nieuwe, en die maakt wel een heel zacht zoemetje, maar nauwelijks te horen. :rolling:
Alle reacties Link kopieren
beaugirl schreef op 16 april 2008 @ 14:36:

Hoi , wij hadden dit laatst ook met de koelkast, dat geluid was echt niet normaal zo luid, gebeld met een expert, geluid uitgelegd en toen wisten ze het al, moest iemand bijkomen, had met ( meende ik ventilator ) te maken,. Zou er niets aan gedaan worden zou die op den duur er mee ophouden.

Onze koelkast is overigens nog geen jaar oud.

het probleem is nu opgelost ,want er is iemand bij geweest.

moeilijk te zeggen of het hetzelfde kwaaltje is, voor hetzelfde is het bij jou iets "onschuldigs"want een koelkast maak wel vaker iets geluid. Maar als het nog niet zo lang aan de gang is. En het is echt opvallend luid, zou ik even navraag doen.




Als ik mag vragen, welke koelkast hebben jullie?

Die van ons is nu twee jaar oud...m'n man zegt altijd "daar heb je de tractor weer"...

Dan toch maar eens laten nakijken!??
Alle reacties Link kopieren
Niks aan de hand, hij slaat aan.

Nu kan het zijn dat er wat dempingsmateriaal naar beneden is gepleuird, een soort zwarte kaugom. Die kan het trillen wat dempen. Neem even contact op met de importeut en vraag wat je zelf aan het lawaai kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Helene, wij hebben een Bosch koelkast.

ja het was een echt opvallend geluid, maar nu ik er over nadenk weet ik niet eens meer precies wat voor geluid,. wel heel irritant. en opvallend. Eerst dachten we dat er iets los zat.. een beetje een trillend geluid meen ik me te herinnneren maar dan heel luid.

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven