interieur-kleur vraagje!?

09-05-2008 17:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net een huis gekocht. En in afwachting tot we de sleutel krijgen hou ik mij wat bezig met het kleur dat ik op de muren wil.

De woonkamer is een rechthoek, met 1 zijde in een witte betonnen muur (dus niet bedoelt om te gaan behangen), waar slechts 2 kleine ramen in zitten. Er is wel een open keuken met 1 groot raam waar veel zon door binnenkomt. Onze zetels zijn donkergrijs én de nieuwe keuken die er al staat is ook redelijk donkergrijs.



Welke kleuren zouden jullie op de muren doen? Ik zou graag werken met 2 kleuren.

Lichtgrijs met een soort groen vind ik mooi, maar dat wilt mijn vriend absoluut niet. Misschien rood?

Iemand nog een ideetje? Of sites waar er foto's op staan?

(heb al veel gegoogeld, maar nog niet veel goed ideeën opgedaan).
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de sites van Flexa en Histor (al zou ik als je voor donkere kleuren gaat, niet voor de Histor gaan, met Flexa heb ik geen ervaringen.)

Vind lichtgrijs mt groen leuk klinken! Mijn benedenverdieping is anthracietgrijs en zit er aan te denken het trappenhuis groen te schilderen..
Alle reacties Link kopieren
byrd schreef op 09 mei 2008 @ 17:48:

Kijk eens op de sites van Flexa en Histor (al zou ik als je voor donkere kleuren gaat, niet voor de Histor gaan, met Flexa heb ik geen ervaringen.)

Vind lichtgrijs mt groen leuk klinken! Mijn benedenverdieping is anthracietgrijs en zit er aan te denken het trappenhuis groen te schilderen..
Waarom geen donkere kleuren bij Histor? Vervelende ervaringen mee gehad?
Alle reacties Link kopieren
welke kleuren is heel persoonlijk.

paars met grijs is geloof ik wel iets van nu, maar ook daar moet je maar net van houden.

als je woonkamer al niet zo licht is zou ik ook niet kiezen voor grijs of donkeren tinten.
Alle reacties Link kopieren
Aubergine vind ik zelf ook mooi bij grijstinten, maar wellicht wordt dit een beetje donker in een ruimte met weinig daglicht..

Ook mooi is okergeel...
Wij hebben lavendelblauw en een grijze poes...prachtige combinatie.
Alle reacties Link kopieren
Grijs en babyblue lijkt mij weer mooi.
Alle reacties Link kopieren
Eerder barbabenno blauw bedoelde ik eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja, een mooie warme kleur zoals maisgeel; één wandje dan, niet de hele kamer.

Of van dat frisse groen, hoe heet het: lime?

Gecombineerd met wit (omdat het vrij donker is).

Als er een aantal grijze items (keuken, stoelen) zijn, fleurt dat lekker op. Ik zou niet ook nog eens de muren (licht)grijs doen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
http://www.g-h-h.nl/45 olijfgroen.jpg



Die kleur groen vind ik prachtig bij grijs, maar ook bij dat betongrijs staat creme heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Dat groen zoals sommigen het hier over hebben vind ik zelf ook heel erg mooi! Maar mijn vriend wilt absoluut GEEN groen in huis! :-(

Van geel ben ik zelf geen fan. Bij mijn broer is het geel, en ik vind dat je dat gauw beu gezien bent.



De woonkamer is niet echt donker hoor, want door de open keuken komt er genoeg licht binnen, maar het is niet rechtstreeks; doordat er maar 2 vensters zijn.



Nu waren we overeengekomen om die betonnen muur gewoon wit te laten, de tegenovergestelde muur heel donker grijs. En de 2 kleinste muren lichtgrijs met een tint rood erin, en het middelste stuk van één van die 2 muren (waar de inbouwcassette komt te zitten) in warm rood.



Maar nu begin ik weer te twijfelen....
Wij hebben zelf hier zwarte meubels icm witte kast en zilveren tafelpoten met glazen plaat. De muren hebben wij lichtgrijs gedaan en de deuren in dezelfde kleur. De deurposten dan weer een tint donkerder. Als accenten hebben wij idd lime haha! Alleen daar hebben we alleen wat plankjes mee geverft en verder alle spulletjes in die kleur enzo. Echt als accent. Wat je bij grijs mooi kan doen is oranje. Rood geeft meteen weer een donker gevoel, straalt warmte uit en vind ik voor de zomer wat minder zelf. Oranje is toch weer een stuk frisser en kan in de winter ook prima, omdat het toch een warme kleur is. Ik zou dan alleen geen muur in die kleur doen, maar dat grijs houden allemaal. Een muur schilder je niet even snel over, kaarsjes, vazen, kussentjes vervang je wat sneller als je het zat bent :)
Alle reacties Link kopieren
Terug verandering van plan (ik zal waarschijnlijk wel nog een paar keer veranderen voor we om verf gaan): de betonnen muur blijft wit, de aangrenzende kleine muren worden donkergrijs, en de andere grote muur krijgt een kleurtje. Nu nog uitvechten welk? Ik blijf toch bij een soort limegroen/currygroen. Als ik mijn vriend nu wijsmaak dat het een soort geel is, dan geeft hij misschien toch wel toe ... X-D
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik niet zo van de kleuren,maar toch even maar mijn visie.



Ik zou niet teveel verschillende tinten op je muren gebruiken,dat geeft een heel onrustig beeld.Bovendien heeft het invloed op het perspectief van de ruimte en dat is niet altijd even gunstig.

Kleurgebruik is ook afhankelijk van het soort vloer wat je gaat kiezen.

Houdt daar ook rekening mee.

Voor kleur in je interrieur zou ik eerder aan de accesoires denken. En dat hoeft dan niet alleen in een paar lullige vaasjes te zitten.

Maar denk dan wat groter.

Een stapel grote kussens op de vloer in kleur.

1 enorm groot schilderij.

Dit kan je zelf ook maken door een grote plaat mdf te beplakken met behang met een opvallend patroon in kleur.

Grote gekleurde lampen boven je eettafel.

Ik zou persoonljk geen kleur accenten of ton sur ton op deurposten of kozijnen aanbrengen.

Deze noodzakelijke vormen wil je toch niet echt laten opvallen,het zijn immers meestal geen constructieve mooie details van een woning.

Een schouw kan dat bv wel weer zijn.



Een hele andere richting.

Poederpastels zijn weer hot! En kleuren erg mooi met grijs.

Denk aan een vergrijsde blauwe pastel.

Een lichte pastelgroen.

Zeer mooi met een houten vloer!

Deze afwerken in een white wash,of juist een robuuste donkerbruine houten vloer.

Wat ook mooie is is een middenbruinkleur met een retro-houtnerf.

Hier kan je mooie aluminium accenten bij gebruiken.

Grijs met een roomkleur en natuurlijke materialen is ook mooi.

Bekijk de visie op interrieur van Piet boon eens.Mischien kan je daar wat inspiratie opdoen.

Een zwarte vloer met spier witte muren,gecombineert met grijze objesten in de woonkamer geeft een sjieke uitstraling.

Strak maak je dit met modern rvs. Of kies juist voor alu barok,bv grote kandelaren,lampen etc.



Oke,ik draaf door! succes!
Alle reacties Link kopieren
Als je toch voor groen wil gaan.

Lime is allang op zijn retour.

Kies dan grasgroen,of mosgroen.



Maar als je lime nog steeds erg mooi vind,ook prima natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Iry, bedankt voor je lange reactie! (de anderen natuurlijk ook)



Ik denk dat we toch zullen gaan voor : de betonnen muur lichtgrijs verven, de kleine muren ietsje donkerder grijs, en dan 1 muur (is een halve, want de rest is open keuken) in Rood (warm, fel rood) of in intens goudoker (geel met toch tikkeltje groen erin). De vloer lag er al (soort lichtbruin), de keuken stond er ook al (donker grijs). het klein beetje muur dat we hebben in de keuken komt ook in dat lichtgrijs, en een stukje tussen de keukenkasten in hetzelfde kleur als het kleuraccent in de woonkamer.



Gewoon wit met 1 kleuraccent kan heel mooi zijn, maar ik ben niet zo voor gewoon wit aan de muren.



De slaapkamer wordt waarschijnlijk: 3 muren zacht lavendel met 1 muur blauwe druif OF 3 muren violetgrijs met 1 muur in braamkleur.



Tenzij we nog veranderen van mening.... :smile:



maar Iry gaf wel een paar tips, die ik zeker in gedachten zal houden!
Alle reacties Link kopieren
Tsja,rood is ook erg mooi!

Maar dit had ik niet genoemd omdat ik daar de laatste 6 jaar tegenaan heb gekeken.

Dus dat was ik inmiddels een beetje zat.



Ik had in mijn vorige huis alle muren en het plafond in een lichtgrijze kleur. Behalve eentje dan,die had ik in een warme rode kleur.En accesoires in rood en aluminium.

Erg modern maar toch warm.



Let wel op dat rood een overheersende kleur is,niet al te kwistig mee zijn!



En tsja,ik ben dol op interrieur,beetje mijn hobby zeg maar(en weer studie binnenkort als ik de dicipline kan vinden)

Vandaar dat ik doordraaf op dit soort vragen,haha!



Succes met je huisje.
Alle reacties Link kopieren
Iry, van mij mag je doordraven zoveel als je maar wilt!

Ik hoor het graag!



Ik interesseer me daar ook wel voor, alleen ken ik er niks van.

Ik neus gewoon constant in de boekjes, en zo leert een mens ook wel es iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven