werkmensen, niet altijd blij mee...

16-05-2008 13:44 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren twee mannen van de watermaatschappij over de vloer gehad voor het installeren van een nieuwe hoofdkraan.

Prima, moet geregeld worden.



Ik wijs de plek waar zich alles bevindt en de mannen gaan aan de slag. Men vraagt of ik een emmer voor ze heb want het gaat een beetje water lekken. Hmmm gereedschap horen ze bij zich te hebben en een emmer hoort daar bij naar mijn mening.

Goed emmer gegeven, mannen aan de slag.

Na een kwartier ga ik eens vragen of het allemaal lukt en zie dat ze zelf iets uit de ruimte genomen hebben om het water mee op te vangen. Niet echt de bedoeling naar mijn idee.

Goed de klus is geklaard, mannen vertrekken.



Nadat ik beneden ga opruimen en dweilen, zie ik een spoor door de kelder ook in de bijruimte waar de mannen dus niks te zoeken hadden. Immers bevind de kraan zich aan de andere kant.

Met als eerste gedachte door mijn hoofd, die hebben liggen neuzen in wat er staat. Immers de voetstapjes verraden het pad.



Hier kan ik niet tegen!!
Alle reacties Link kopieren
denk dat de mannen op zoek waren naar iets om het water in op te vangen...

zo niet , weet jij als leek , in welke andere ruimtes je eventueel nog meer moet kijken bij het installeren van een nieuwe hoofdkraan?
Zoooooo he, wat een vertrouwen heb jij in de medemens! Het is vrij normaal voor "werkmensen" om even aan de achterkant van een muur te kijken wat zich daar bevindt voordat ze gaan boren oid. Waarschijnlijk hebben ze alleen maar gekeken of er geen sporen van lekkage ofzo waren.



Wij hebben zo vaak "werkmensen" in huis gehad. Bij grote klussen hebben ze vaak dingen als emmers en doekjes mee, bij kleinere niet. Doodnormaal lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat deze mensen langskomen!



Ik vind dat je niet moet zeuren, anders had je het zelf moeten doen!
Alle reacties Link kopieren
Zolang er niets uit je huis verdwenen is, lijkt het me nogal verspilde energie om je hier druk over te maken. Op je energie moet je zuinig zijn hoor, is zo op!
Alle reacties Link kopieren
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?
Alle reacties Link kopieren
En dat gemiep over die emmer...

Heb je niets belangrijkers om je druk om te maken?
Vraagje......past die emmer onder de kraan die vervangen moest worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het mij wel voorstellen hoor, heb in mijn naaste omgeving wel vaker mee gemaakt dat er bij mensen is in gebroken nadat de dieven als schilder, klusjesman etc. waren langs geweest. Dus ik let toch ook altijd wel op waar mensen zich in mijn huis bevinden en wat ze daar precies doen.
Alle reacties Link kopieren
Als ze stiekum bezig waren dan hadden ze vast wel wat beter op hun sporen gelet. Ik zeg niet dat er niks aan de hand is, maar goh, 't is net als bij de dokter, die ziet ook per dag tientallen naakte lichamen. Ik ga er niet van uit dat zij zich opgeilt aan mijn bezoekje. Hetzelfde met deze mannen. Het is hun werk om in andermans huis te komen sleutelen. Het zal ze een worst wezen wat jij in je kelder verbergt..
Zo te zien staat je computer er nog......staat je flatscreen er ook nog en heb je je geld al geteld? Pfffffff paranoiia!
Alle reacties Link kopieren
jeetje zeg, het zou dus nooit in me opkomen om hier een probleem van te maken. Wees blij dat er mensen zijn die deze klussen doen.



Anders lekker zelf doen, mag je fijn met je eigen emmertje spelen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje hoe paranoia kan je zijn zeg! relax
Alle reacties Link kopieren
JohnnyCake schreef op 16 mei 2008 @ 14:05:

Het is hun werk om in andermans huis te komen sleutelen. Het zal ze een worst wezen wat jij in je kelder verbergt..




Huhh, wist jij dan niet dat er op loodgietersfora hele topics zijn over hoeveel potten augurken ze wel niet aantreffen in kelders? En dat ze heftig roddelen over mensen die wel drie lege wijnflessen in de bijkeuken hebben staan?

Kijk maar uit hoor, niks interessanters voor een loodgieter dan te checken of jij de spinnewebben wel wekelijks uit de hoekjes veegt en even stiekem in de bijkeuken het aantal lege kratjes te tellen.



Het idee dat zo iemand gewoon even checkt waar de leiding naartoe gaat of zo, hoe naïef kun je zijn



;-)
Wist je trouwens dat meteropnemers ook alleen maar langs komen om de inhoud van je gangkast te controleren? Dat apparaatje is gewoon voor de sier, het zijn eigenlijk gewoon undercover forumspammers.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je wel een moeilijke piepert Flatscreen....
Alle reacties Link kopieren
Wat ben jij een moeilijk mens!



Natuurlijk horen die mannen hun eigen gereedschap bij zich te hebben maar dat hadden ze toch ook.



Waarom vind je het zo vreemd dat ze een emmer komen lenen? Lijkt mij niet meer dan normaal dat er in elk huishouden wel één voorradig is en het scheelt voor hen een heleboel sjouwwerk. Wat jij bent namelijk niet hun enige klant.



En dat ze in die andere ruimte zijn gaan kijken daar zullen ze heus wel een goede reden voor hebben gehad. Kijken hoe de leidingen lopen of iets anders wat noodzakelijk was.
Alle reacties Link kopieren
echt als ik bij jouw had moeten werken had ik je laten zitten met je kraan. Toen ze hier kwamen voor een verwarming kwamen ze ook om een emmer vragen (Die kon die krijgen), hij bleek ook een andere gereedschapsding vergeten te zijn die hadden wij liggen dus die heeft ie ook gehad.



Misschien zijn ze naar de bijruimte gelopen om te kijken of daar iets lekte of niet. Je weet het niet
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
mijn vader is huisschilder en er word inderdaad soms het een en ander verteld over wat ze bij klanten aantreffen, echter niet in overdreven mate, doet volgens mij iedereen.

er zullen ongetwijfeld personen tussen zitten die ''buit'' zoeken tussen de vele duizenden ''werkmensen'' in nederland maar ik ga er niet vanuit dat het zo een types waren die bij TO werkten.

naar wat ik weet kijken ze alleen naar wat van belang is voor de klus en dat zal wel iets in de andere ruimte geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jezus....chill es effe.
Alle reacties Link kopieren
vind de term ''werkmensen'' ook niet leuk trouwens, dan klinkt bouwvakker nog beter of loodgieter ( ben misschien ook wel overgevoelig hiervoor, zou ook niet willen dat men mijn vader of zijn personeel zo zou aanduiden )
Alle reacties Link kopieren
Vond ik ook al Princessetamtam, klinkt wat neerbuigend. Ik vraag me af wat TO zelf doet, als ze al werkt.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Alle reacties Link kopieren
In hoeverre is een emmer gereedschap? Ik denk dat die werkmensen er vanuitgaan dat er in elk huishouden wel een emmer aanwezig is.

Verder vind ik het erg vergezocht van je. Sluit me bij de rest aan....
Alle reacties Link kopieren
Nou jaaaa zeg,... dit slaat echt nergens op.



Ik zou foto's maken en ze aanklagen! :S Of nee! ik zou een bewaker inschakelen als er weer werkmensen over de vloer komen!

Nog beter; ga in een hutje op de hei wonen!



Of doe het de volgende keer lekker zelf, kijken wat voor puinhoop jij er van maakt!
Alle reacties Link kopieren
Wat vindt je er na het lezen van de reacties van?
Fortis et liber

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven