harde vlekken deo

20-05-2014 20:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of het hier goed staat, maar anders mag het uiteraard verplaatst worden.



Ik heb steeds van die vieze harde plekken in de oksels van mijn shirts, en ik denk dat het van de deo komt.



Is er iemand die de ultieme tip heeft om dit eruit te krijgen? Ik blijf al extra lang wachten in de ochtend om het goed te laten drogen, maar zelfs dan blijf ik die plekken krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar toevallig vanochtend mijn moeder over aan de lijn gehad (die vrouw weet alles ) en zij raadde me aan om een emmertje met water en witte azijn te maken en het kledingstuk in dat mengsel te laten weken. Daarna in de was...



Ben as we speak aan het testen dus je hoort het resultaat zo wel. Anders glansspoelmiddel gebruiken bij witte shirts, rechtstreeks op de vlek.
Alle reacties Link kopieren
Een andere deo proberen?

Ik heb Sanex en nog nooi vieze harde plekken gehad in mijn shirt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sinds ik bij iedere was een scheut azijn doe, ben ik van dit probleem af. Ook van nare luchtjes overigens. Shirts die dit al hebben heb ik nooit meer helemaal schoon gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Welke deo heb je dan? Want dan ga ik die niet kopen. ( Ik heb zelf nu op dit moment een hema deo maar ik heb er nog nooit ;last van gehad )
Alle reacties Link kopieren
Gebruik odorex extra dry. geen natte oksels meer!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg dat van rollerdeo's. Sinds ik een spray gebruik heb ik er geen last meer van.

Ik heb het ook nooit weggekregen met wassen.
.
Ja, ik had dat ook met rollerdeo's. Krengen zijn dat. Ook heerlijk als er eens een open ging in mijn tas, plakkerige zooi.



Nu gebruik ik deoleen spray.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is er erg goed in om shirts op deze manier met spuitbus-deo om zeep te helpen. Als er een keer zulke harde plekken inzitten, krijg ik ze er niet meer uit. Alles geprobeerd, maar het blijft einde shirt.

Mijn oplossing: lang genoeg laten drogen na het opspuiten. Dus vooral niet opspuiten terwijl je het shirt al aan hebt.
Volgens mij is het persoonsafhankelijk want ik krijg van alle deo's gele en harde plekken in shirts, en mijn vriend helemaal nooit (wisselt ook regelmatig van deo's, zowel sprays als rollers).

Ik heb de plekken er nooit uitgekregen, dus ik ben maar gestopt met deodorant gebruiken. Ongeveer een keer per maand gebruik ik nog Odorex extra dry of Syneo5, en mijn (overmatige) transpiratie is helemaal verdwenen.
ik vraag me altijd af of het door mijn deo komt of door zweet.
Alle reacties Link kopieren
Ok ik heb maar een account aangemaakt om deze tip te delen. Ik als man draag mijn shirts graag jaren lang. Misschien moeilijk voor te stellen maar je gaat er steeds meer van houden...

Maar goed, ik baalde dus ook flink toen ik ontdekte dat er harde plekken ontstonden onder de oksels van mijn shirt door de deo. Na wat experimenteren ben ik tot de volgende oplossing gekomen:

Ingrediënten:
- Pure alcohol 96% (bij drogist verkrijgbaar)
- Handzeep (uit een pompje)
- Heet water

- Begin eerst met het stevig inwrijven/weken van de harde plekken met pure alcohol. Wees royaal met het gebruik van de pure alcohol (half dopje per oksel) zodat de oksels goed doordrenkt zijn.
- Na een kleine minuut begin je met het toevoegen van de pure handzeep. Ook de handzeep wrijf je goed en stevig in zodat de plekken verzadigd raken met de mix van alcohol en zeep. Een tandenborstel kan helpen voor het betere schrob werk.
- Voeg opnieuw een half dopje alcohol toe, wrijf het goed in en voeg ook nogmaals een beetje handzeep toe en herhaal stap 1 en 2 net zo lang totdat je het gevoel hebt dat de harde plekken en de verkleuring beginnen op te lossen.
- Goed uitspoelen met heet water en in de was stoppen. Voor de zekerheid nog wat pure wasverzachter onder de oksels van het shirt.

Als je de bovenstaande uitleg volgt krijg je de plekken er uit. Misschien dat het nog nodig is om na de wasbeurt nog een keer deze stappen uit te voeren maar het zou de eerste keer al moeten werken, zelfs bij hardnekkig vlekken.

Laat me weten of het gelukt is!
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst de tip om te wassen met een vaatwastablet. Nog niet uitgeprobeerd teouwens.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven