Gietvloer

11-03-2017 08:04 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor onze nieuwe woning zitten wij te denken aan een gietvloer.



Nu hebben wij 2 kleine kinderen dus de vloer krijgt wel veel te verduren. Het moest dus goed bestand zijn tegen krassen en dingen die vallen.



Wie heeft er ervaring met deze vloeren en waar moeten we op letten? Of komt er een product in de buurt qua uitstraling?
Ik lees even mee!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er 1 met 2 kleine kinderen. Het krast bijna niet maar we zijn er wel gematigd voorzichtig mee.... geen schoenen in huis etc.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er vorig jaar naar gekeken maar hebben het niet gedaan omdat het toch relatief krasgevoelig is. Dat gaf de leverancier zelf ook aan. Wij zijn dus voor een stoere betonlook tegel gegaan. Geen moment spijt van gehad!
Alle reacties Link kopieren
quote:suuz393 schreef op 11 maart 2017 @ 08:18:

Wij hebben er vorig jaar naar gekeken maar hebben het niet gedaan omdat het toch relatief krasgevoelig is. Dat gaf de leverancier zelf ook aan. Wij zijn dus voor een stoere betonlook tegel gegaan. Geen moment spijt van gehad!Heb je een foto van/link naar zo'n tegel?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er één en het is heerlijk. Het voelt lekker zacht aan de voeten. Het krast (daarom) inderdaad als je er met iets scherps over heen schuift, maar dat doet onze houten vloer ook en ik heb er niet echt problemen mee. Het heeft wel iets warmers dan tegels vind ik persoonlijk.



Waar je op moet letten vind ik lastig. Ga eens naar verschillende zaken en vraag advies. Zo hebben wij de onze uitgekozen maar wij hadden ook niet echt bepaalde eisen.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht altijd dat een gietvloer zo sterk was.
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 11 maart 2017 @ 08:46:

Ik dacht altijd dat een gietvloer zo sterk was.Dat dacht ik nou ook. Echt zo'n vloer die overal tegenkan. Echt hufterproof die je zo in een school zou kunnen leggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 11 maart 2017 @ 08:46:

Ik dacht altijd dat een gietvloer zo sterk was.Die van ons is een beetje vergelijkbaar met de vloer in een gymzaal, maar dan grijs. Dus het is zeker sterk, maar scherpe dingen snijden er gewoon in.
Alle reacties Link kopieren
quote:kevers schreef op 11 maart 2017 @ 08:50:

[...]





Die van ons is een beetje vergelijkbaar met de vloer in een gymzaal, maar dan grijs. Dus het is zeker sterk, maar scherpe dingen snijden er gewoon in.Maar dat is toch bij iedere vloer? Zelfs beton kan krassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 11 maart 2017 @ 08:48:

[...]





Dat dacht ik nou ook. Echt zo'n vloer die overal tegenkan. Echt hufterproof die je zo in een school zou kunnen leggen.Die bestaan wel, maar dat is verre van comfortabel in je huis. Een Gietvloer voor in huis voelt warm en zacht... en is kwetsbaar. Maar nogmaals na 2 jaar hebben wij slechts 1 krasje en we doen niet mega spastisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 11 maart 2017 @ 08:44:

[...]





Heb je een foto van/link naar zo'n tegel?Zoek naar eens op Fondovalle Hood. Ik vind het prachtig, je ziet er vrijwel niets op en ze zijn heel sterk en krasvrij.
Alle reacties Link kopieren
Wat momenteel heel populair is, is een PVC vloer. Of keramisch parket.



(geen aandelen, slechts een constatering)
Ozo.
quote:suuz393 schreef op 11 maart 2017 @ 09:00:

[...]





Zoek naar eens op Fondovalle Hood. Ik vind het prachtig, je ziet er vrijwel niets op en ze zijn heel sterk en krasvrij.Prachtig!
quote:jules schreef op 11 maart 2017 @ 08:55:

Maar dat is toch bij iedere vloer? Zelfs beton kan krassen.Wij hebben een PVC-vloer, en daar is na twee jaar nog geen krasje op te zien. En we doen er alles op, lopen ook gewoon met schoenen binnen, schuiven met meubels, rijden eroverheen met de bureaustoel etc.
quote:hallekie schreef op 11 maart 2017 @ 09:06:

Wat momenteel heel populair is, is een PVC vloer. Of keramisch parket.



(geen aandelen, slechts een constatering)



PVC is ongezond.



PVC-vloeren (vinyl) bevatten vaak giftige stoffen, zoals chemische weekmakers. Het is belangrijk dat een kind daarmee niet in aanraking komt. Als je toch voor een PVC vloer kiest let er dan op dat deze gegarandeerd geen formaldehyde, zware metalen of schadelijke weekmakers bevat. Informeer hiernaar bij de verkoper.
er zijn verschillende soorten gietvloeren toch? Epoxyvloer, Polyurethaanvloer, en nog niets op basis van cement. De eerdergenoemde ervaringen, over welke vloer heb je het dan? Dat lijkt me wel handig om te weten!



Wij wilden voor een polyurethaan vloer gaan. Uiteindelijk was de oppervlakte net te klein voor een goede prijs/kwaliteit. Het zou in verhouding vooral een superdure vloer zijn. Vond het wel prachtig!

Nu hebben we linoleum. Effen kleur grijs. Ook mooi, maar lang niet zo mooi als die gietvloer. Heb er nu ik dit zo opschrijf geloof ik toch een beetje spijt van
quote:clemance schreef op 11 maart 2017 @ 09:57:

[...]





PVC is ongezond.



PVC-vloeren (vinyl) bevatten vaak giftige stoffen, zoals chemische weekmakers. Het is belangrijk dat een kind daarmee niet in aanraking komt. Als je toch voor een PVC vloer kiest let er dan op dat deze gegarandeerd geen formaldehyde, zware metalen of schadelijke weekmakers bevat. Informeer hiernaar bij de verkoper.Niet alle pvc is ongezond hoor. De hele goedkope pvc kun je je vraagtekens bij zetten maar er zijn echt wel strenge gezondheidseisen
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 11 maart 2017 @ 09:57:

[...]





PVC is ongezond.



PVC-vloeren (vinyl) bevatten vaak giftige stoffen, zoals chemische weekmakers. Het is belangrijk dat een kind daarmee niet in aanraking komt. Als je toch voor een PVC vloer kiest let er dan op dat deze gegarandeerd geen formaldehyde, zware metalen of schadelijke weekmakers bevat. Informeer hiernaar bij de verkoper.De meeste pvc vloeren hebben tegenwoordig geen weekmakers meer! Voor een gezin met kinderen is dit wel de ideale vloer die niet slijt.
quote:vrouwtje1983 schreef op 11 maart 2017 @ 10:05:

[...]





De meeste pvc vloeren hebben tegenwoordig geen weekmakers meer! Voor een gezin met kinderen is dit wel de ideale vloer die niet slijt.



Alle PVC vloeren zijn voorzien van bepaalde weekmakers. Bepaalde weekmakers worden ervan verdacht, bij vrijkomen uit de kunststoffen, schadelijke effecten op de gezondheid te hebben.



Wanneer een PVC vloer is gecertificeerd met een DIBt keurmerk bent u ervan verzekerd dat de vloer geen schadelijke weekmakers bevat.
Meestal is die Chinese import vol van weekmakers. Overigens zou ik m'n kind dan ook niet buiten laten spelen met al die uitlaatgassen, lijkt me ook niet zo gezond
Overigens is het uiteraard goed om kritisch te zijn hoor en niet zomaar iets te kopen maar pvc is dus niet per definitie schadelijk.

Ik vind een gietvloer ook mooi maar ben idd bang voor de krassen. Bij een vriendin was de vloer gescheurd (nieuwbouw).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel gekeken naar pvc vloeren maar wat ik zo mooi vind van gietvloer ie dat het uit 1 deel is.



Ik zou dan ook licht grijs willen en dus niet echt houtlook of pvc tegel look zoals onderstaand



[img]http://https://www.google.nl/search?q=g ... YfqXrgGNnM:[/img]



Maar ik wil dus niet gematigd voorzichtig zijn dat ik op alles moet letten.
Ja, een echte gietvloer is en blijft het mooist. Qua gevoeligheid van beschadigingen weet ik dus niet, wij zoeken nog naar een vloer. Heb je een groot oppervlak? Anders schijnt het in verhouding erg duur te zijn. Ik vind die betontegellook voor ons een goede denk ik. Maar dan heb je idd wel die naden (wat ik niet erg vind maar snap je punt). Hopelijk komen er nog ervaringsdeskundigen!
Ik heb een marmoleumvloer. een soort grijs van Jurgen Bey, Dutch design. Ik krijg vaak de vraag of het een gietvloer is. Ik ben er blij mee (maar je ziet er ook gewoon wat krasjes op hoor)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven