Voor- en nadelen huishoudelijke hulp

25-05-2017 12:26 13 berichten
Hoi!

Omdat ik sinds kort een nieuwe baan heb waardoor ik veel minder vrije tijd heb gekregen, heb ik sinds een paar weken een huishoudelijke hulp. Ze is nu 3 keer geweest en ik merk dat ik nog wat moet wennen/niet helemaal tevreden ben. Zo vergeet ze sommige dingen schoon te maken of doet ze teveel met hetzelfde doekje naar mijn mening. En de laatste keer stonden er na het dweilen allerlei voetstapjes op de vloer. Verder doet ze gelukkig ook een heleboel goed :) Ik bespreek tot nu toe steeds mijn feedback met haar, alleen begin ik wat aan mezelf te twijfelen over wat realistisch is en wat niet. Daarnaast vind ik het ook wel even schakelen dat hier iemand in huis is die alles aanraakt (ik ben snel vies van mensen). Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en wat zijn nu eigenlijk de voor- en nadelen?
Ik lees mee!
Geen huishoudelijk hulp, echter man zou er wel graag eentje willen. Ik twijfel. Een vreemde in huis die mijn spullen schoon maakt en die in mijn spullen kan kijken etc. Ik ben erg kritisch dus anders dan ikzelf doe is al snel niet goed of minder goed. Bang voor vlekken op muren dmv stofzuiger, kabels etc.
Dat soort ongein die dan door mijn hoofd spookt.

Ik stel me voor dat na werkzaamheden HH het checken of alles een beetje staat zoals je dat zelf graag wil tijd in beslag neemt die zonde is. Daarnaast zou ik mijzelf kennende voordien al zozeer opgeruimd hebben dat HH in een schoon huiskomt. o_o

Tja, ik weet het niet...of ik er geschikt voor ben. Ligt aan mij, loslaten is hier het toverwoord.
Je kunt haar best vragen op een efficiente en hygienische manier schoon te maken. Dus niet lopen over natte vloeren, en aparte doekjes voor bepaalde ruimtes.
Vergeet ze echt dingen schoon te maken of heeft ze misschien te weinig tijd?

En 1 opmerking snap ik niet goed: Je bent snel vies van mensen? Zij maakt dus nu jouw persoonlijke omgeving schoon waaronder wc en badkamer, en daar ben jij vies van?
Wij hebben het een paar maanden geprobeerd. Maar ik ben er weer mee gestopt, en besloten om mezelf te betalen voor het poetsen van mijn huis ;-) Dat motiveert lekker om even een paar uren achter elkaar door te werken!

In de 3 uren per week die ze had, ging ze vooral opruimen ipv schoonmaken. Nou, ik een gezin met kinderen heb je daar ruim genomen ongeveer 10 minuten plezier van.
Ze had twee weken achter elkaar geen borstel door de WC's gedaan. Dan wist ik omdat ik net nieuwe borstels had gekocht :-) Toen ik daardoor steeds vaker zelf weer de WC's aan het schrobben was, vond ik het ook opeens onzin dat ik haar nog betaalde.
Alle reacties Link kopieren
voordeel: je legt geld weg en als je thuis komt van je werk is het huis schoon
nadeel: geen
dat ik eerst rommel moest ruimen zodat zij meteen aan de gang kon , weet ik niet of dat een voor- of nadeel was
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
dubbel, sorry
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nadelen??? Die heb ik niet. Wanneer ze een keer niet komt ivm vakantie bijvoorbeeld mis ik haar enorm. Wat is het heerlijk om in een schoon huis thuis te komen na een dag werken. Ik heb het geld er dubbel en dwars voor over en wil niet meer zonder.
Wel heel fijn dat we onze hulp al kenden voordat ze bij ons kwam schoonmaken. Het is dus geen vreemde die in ons huis rondloopt.
nlies schreef:
25-05-2017 13:34
voordeel: je legt geld weg en als je thuis komt van je werk is het huis schoon
nadeel: geen
dat ik eerst rommel moest ruimen zodat zij meteen aan de gang kon , weet ik niet of dat een voor- of nadeel was
Haha ja dit inderdaad. We hebben onze 'rommel' in ieder geval wekelijks opgeruimd. Op woensdag doen we vaak een turborondje opruimen door het huis zodat ze donderdag aan de slag! Maar dat zie ik als een voordeel.
Mellona schreef:
25-05-2017 13:01
Wij hebben het een paar maanden geprobeerd. Maar ik ben er weer mee gestopt, en besloten om mezelf te betalen voor het poetsen van mijn huis ;-) Dat motiveert lekker om even een paar uren achter elkaar door te werken!

In de 3 uren per week die ze had, ging ze vooral opruimen ipv schoonmaken. Nou, ik een gezin met kinderen heb je daar ruim genomen ongeveer 10 minuten plezier van.
Ze had twee weken achter elkaar geen borstel door de WC's gedaan. Dan wist ik omdat ik net nieuwe borstels had gekocht :-) Toen ik daardoor steeds vaker zelf weer de WC's aan het schrobben was, vond ik het ook opeens onzin dat ik haar nog betaalde.
Dat is ook zo wanneer je je eigen huishouden doet. Wanneer je eerst de boel moet gaan ordenen en opruimen kom je aan het gepoets niet of nauwelijks toe. Begrijp ik uit je bericht dat je huis een wanorde is? Dan kan er niet gepoetst worden voordat dat aan kant is.
Mocht het zo zijn dat je huis geen wanorde is en de HH eerst gaat opruimen puur voor de fun is dat een ander verhaal.

Handen uit de mouwen is aan de orde bij het huishouden.

Er waart hier een topper rond op dit forum.....die zelf HH is. Ceylon. Die weet van wanten en die kan je vast adviseren wat te doen TO.
Ik heb al heel lang een schoonmaakster en ik heb geen enkel nadeel dat ik kan noemen.
Ik vind het heerlijk dat ik de sleutel en geld klaar leg en als ik thuis kom is het huis helemaal schoon en ruikt heerlijk.

Als kind hadden wij ook een schoonmaakster dus ik weet dat als je rommel hebt een schoonmaakster minder tijd over houd om daadwerkelijk te schoonmaken. Zo moest ik vroeger altijd mijn kamer opruimen voordat ze kwam.

Onze schoonmaakster komt eens in de 2 weken op een maandag, de maandag werkt voor mij perfect want dan kunnen wij eventuele rommel in het weekend opruimen.

Verder heb ik geen rare hoge verwachtingen. Het is niet alsof ik zelf een wonder ben in schoonmaken. Ik hou niet precies bij wat ze doet, ik ga er vanuit dat ze genoeg doet want ik heb na haar komst nog nooit over iets gedacht 'nou, dat had ze ook wel mogen doen'.

Voor haar had ik offertes van bedrijven die echt aaaaaalles wouden doen, deuren schoonmaken en weet ik veel wat, daar hing dan ook een belachelijk prijs kaartje aan, geen behoefte aan.

Afgelopen Maandag kwam ze ook maar ze was net geweest voordat wij op vakantie waren geweest dus er was eigenlijk niet veel te doen, maar ik wou haar ook niet op het laatste moment cancelen dus nu heeft ze andere dingetjes gedaan zoals al het beddegoed wassen en verschonen en de koelkast helemaal schoon etc.

Ik kan iig niet zonder dat is wel duidelijk :)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt schoonmaakster en de echte schoonmaaksters.

De ene zeggen dat ze t zijn, maar werken niet op dat nivo.

De echte schoonmaaksters, werken snel, goed en maken proffesioneel schoon.

Gebruiken genoeg doekjes, zodat t echt schoon is, en geen vlekken/rotzooi/stof acherlaat.

En voor wc, douche, huis kamer, keuken, slaapkamers, gebruik je elke ruimte een schoon doekje, bij voorkeur microvezel.

Lopen over gedweilde vloer is een dikke no go!

Ik heb dat nooit!
Alle reacties Link kopieren
Oooohhjh heerlijk. Bij ons komt ze om de week 3 uur. We zorgen dan dat alles is opgeruimd. Zij heeft dan meer tijd voor het schoonmaken. Ideaal. Als ik donderdagavond thuis kom heb ik weekend en is het huis schoon. Wij hebben 3 kleine kinderen en dan is het voor mij heel lastig om echt goed schoon te maken. Ze kunnen niet alleen beneden zijn en ze mee nemen naar boven terwijl ik bezig ben is niet handig. Ik vouw de was en zij trekken de stapel weer om. En voordat we kinderen hadden vond ik het ook heel fijn. Als je het je kan veroorloven zou ik zeggen; doen! Ik denk er trouwens geen seconde over na dat ze misschien in onze spullen gaat snuffelen. Moet ze zelf weten hahaha, als ze maar schoon maakt.
Dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven