Iemand ervaring met deze bijzondere kat?

26-05-2017 16:35 49 berichten
Hallo, mijn vriend en ik willen graag een kat aanschaffen en wij zijn dus aan het rondneuzen naar geschikte kattenrassen voor ons. Nou hebben een filmpje gezien van een hele mooie kat die bijna te vergelijken is met een jachtluipaard.

Ik vraag mij alleen af het werkelijk een geschikte kat is voor in huis. Heeft iemand ervaring met dit ras? Zijn ze net zo leuk als dat ze eruit zien?

Filmpje --> https://www.tuinendieren.nl/grote-kat-l ... tluipaard/
Ik denk dat dit wel een kat is die ruimte nodig heeft, binnen en buiten. Als je dat niet hebt, begin er dan niet aan.
Da's een Serval denk ik? Nee, ongeschikt voor in huis. Bovendien is het verboden om deze dieren in Nederland te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet 1 ding van deze kat: hij zal ca. 25000 euro kosten. Hebben jullie dat liggen? Over karakter weet ik verder niets :)
Zonder oorzaak geen gevolg
En voor je trouwens terugvalt op die andere luipaardkat, de Bengaal, da's absoluut geen kat voor beginners (en die heeft ook veel ruimte nodig). Ga gewoon naar het asiel en zoek een leuke kat uit. Uiterlijk is niet belangrijk, het gaat om wat in het vachtje zit qua karakter.
Alle reacties Link kopieren
Izzy_ schreef:
26-05-2017 16:37
Da's een Serval denk ik? Nee, ongeschikt voor in huis. Bovendien is het verboden om deze dieren in Nederland te houden.
Nee, is geen serval. het is wel een "gefokte" huiskat. Maar: zie mijn vorige post.
Zonder oorzaak geen gevolg
Is het een Savannah? Geld over?
Volgens mij is dit een Ashera-kat. Het schijnt dat die 27.000 euro kosten en niet toegestaan in Nederland. Waarom niet een gewone huiskat uit het asiel?
polkat schreef:
26-05-2017 16:39
Ik weet 1 ding van deze kat: hij zal ca. 25000 euro kosten. Hebben jullie dat liggen? Over karakter weet ik verder niets :)

Nee hoor, als je de Savannah bedoelt, die is ook duur, maar onder de 10.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat dat een Savannah Kat is. Grote kat, met een heel groot prijskaartje (denk een paar duizend) en niet toegestaan om buiten los te laten lopen, maar ze hebben wel veel beweging nodig.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Ik denk gewoon op naar het asiel TO! Daar zitten genoeg leuke katten :cat:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Je weet helemaal niks van katten en dan wil je zo'n ras in huis?
Heel slim plan :nope:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
https://www.trouw.nl/home/reuzenkat-roe ... ~a0916925/

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ashera_(kat)

Mag niet.

Gewoon een kat uit het asiel halen dus, of een 'normaal' Nederlands ras nemen, niet via marktplaats en goed checken wat voor fokker het is.
Alle reacties Link kopieren
Weet je, katten zijn eigenlijk nog steeds niet gedomesticeerd. Het grote verschil met honden is dat ze ons eigenlijk niet nodig hebben. De huiskat is qua temperament het meest gewend aan samenleven met mensen, maar ook die katten zijn lang niet altijd knuffelig/gezellig. De prachtige beesten die jij mooi vindt zijn een kruising met een wilde katachtige en staan dus nog dichter bij het wild. Ze zijn daarom niet geschikt als huisdier. Over het algemeen lijken ze het meest op wilde katten en hebben ze geen behoefte aan menselijk contact. Knuffelen en op schoot zitten kun je dus wel vergeten.
De meeste soorten zijn in Nederland verboden. Als het wel mag mogen ze niet buiten komen. In een groot huis met een grote buitenren zou het kunnen. Om naar te kijken..
Het is geen accessoire hè...
Wat een heel fijn (en mooi) kattenras is is de Maine Coon of de Noorse boskat. We hebben zelf een kruising Noorse boskat. Ze zijn erg lief en aanhankelijk.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt ook wel een pixie bob.
Alle reacties Link kopieren
Wat zoeken jullie precies in een kat? Binnen of buiten? Rustig of ondernemend? Stil of luid? Brutaal of zacht karakter?
En wat hebben jullie de kat te bieden? Appartement of huis? Tuin? En is deze veilig af te zetten? Hoeveel zijn jullie thuis?

Ik denk graag mee over een geschikte (ras)kat.
Alle reacties Link kopieren
matz schreef:
26-05-2017 17:20
Wat een heel fijn (en mooi) kattenras is is de Maine Coon of de Noorse boskat. We hebben zelf een kruising Noorse boskat. Ze zijn erg lief en aanhankelijk.
Hier ook een Noorse boskat. Leuke beesten en heel aanhankelijk.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Anders een bengaal?
http://www.jewel-bengals.be/bengaal-kit ... ngaal.html
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
CarrieM schreef:
26-05-2017 17:26
Wat zoeken jullie precies in een kat? Binnen of buiten? Rustig of ondernemend? Stil of luid? Brutaal of zacht karakter?
En wat hebben jullie de kat te bieden? Appartement of huis? Tuin? En is deze veilig af te zetten? Hoeveel zijn jullie thuis?

Ik denk graag mee over een geschikte (ras)kat.
Ik gok dat het vooral heel erg mooi en duur moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maine coons hier (zie profielfoto) superras.
Dat is een Savannah, die zijn erg groot en hebben heel veel ruimte nodig. Als je geen huis hebt met minstens een hectare grond als tuin, niet doen.
Ja ik vind zelf een Main Coon geweldig, schitterend om te zien en ook een geweldig karakter. Helaas is mijn vriend er geen fan van. Ik vind het zelf prettig als het een knuffel kat is, een kat die zich aan mij hecht en niet alleen aan het huis. Main Coon was perfect geweest, maar mijn vriend heeft liever een korthaar.
Ja ik vind zelf een Main Coon geweldig, schitterend om te zien en ook een geweldig karakter. Helaas is mijn vriend er geen fan van. Ik vind het zelf prettig als het een knuffel kat is, een kat die zich aan mij hecht en niet alleen aan het huis. Main Coon was perfect geweest, maar mijn vriend heeft liever een korthaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven