Nieuwe bank, zitplekken laten behandelen?

15-09-2017 22:32 27 berichten
Wij zijn op zoek naar een nieuwe bank. Niet normaal, die prijzen! 😱 We twijfelen tussen een stoffen of een soort leren bank (iets met combi stof & leer zei die mevrouw geloof ik). Behandelen tegen vlekken kost 300 euro maar dan heb je wel garantie voor 5 jaar en anders maar twee jaar. Wat zou jij doen? Is het noodzakelijk of kan het ook zonder?

De bank kost 2400 euro inclusief de behandeling. Als we dit doen...
Wij hebben het wel gedaan. Als de bank goedkoop is zou ik het niet doen, maar bij een duurdere wel.
Alle reacties Link kopieren
bij zo'n dure bank zou ik het ook doen.
Maar zou nooit een dure bank kopen, heb katten
miedo schreef:
15-09-2017 22:42
bij zo'n dure bank zou ik het ook doen.
Maar zou nooit een dure bank kopen, heb katten
Nou, ik weet het ook niet zeker of wij deze kopen hoor. Hij stond daar voor 1500 euro en dat vond ik al veeeeel geld. Vervolgens moet er andere vulling in, andere kleur en garantie bij en hoppa, dan zit je opeens op 2400!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben het wel gedaan, is het geld nu al waard geweest. Ze passen op onze kleine knoeierd op :facepalm: tot nu toe iedere keer met een doekje af kunnen nemen.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel gedaan, bank was totaal ook 2300 euro ofzo dus denk ik doe het wel. Ben er tot nu toe heel blij mee, alles wat op de bank komt, kan ik er met een nat doekje zo af halen.
Maar snap dat het flink tegen valt als je 1500 in je hoofd had! Snap ook nooit waarom ze niet gewoon eerlijke prijzen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook pas een nieuwe bank gekocht en hetzelfde geintje als jij.....
Dit en dat veranderen, zitplekken behandelen en hop tig duurder!!.
Toen wij de bank gingen bestellen en aangaven dat we de bank niet wilde laten behandelen ivm de kosten kregen we korting. Bank trouwens wel bij een betere winkel gekocht dus niet bij Leen Bakker ofzo.

Wat een levertijd trouwens! !!, pas eind November O_O
Alle reacties Link kopieren
Net een nieuwe bank gekocht en heb het wel laten doen. Maar heb dan ook een klein kind en huisdieren. Als ik alleen en zonder huisdieren had gewoond, dan had ik het niet gedaan. Beetje afhankelijk dus van de woonsituatie.
Ik heb van de zomer ook 'n bank gekocht van microleder en heb daar ook het 5-jarige servicepakket bij afgesloten voor bijvullen en vlekken voor 250 euro. Voelt voor mij toch beter dat ik 'm gratis kan laten herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Je zeurt sjongejonge echt waar...[/i]
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het niet gedaan en zelf zulke spray bij de bank gekocht. Dan heb je niet die extra jaren garantie maar je bank is wel beschermd. Onze bank is donker van kleur geen geen kleine kids in huis.
Welke spray Floor? Wij gaan ook voor een donkere antraciet dus ik denk dan maar dat je daar sowieso minder op ziet. Daarbij, belachelijk dat je op zo'n dure bank nog 300 euro moet bijleggen voor garantie! Je mag toch beetje kwaliteit verwachten bij zo'n prijs.
Wij hebben heg wel gedaan bij onze witte - what was I thinking - bank en het werkte voor geen meter. Als je een vlek weghaalde ging ie wel weg maar, de plek die te voorschijn kwam was dan weer een stuk lichter dan de rest van de bank. Na 2 jaar zag ie er dus niet. Het commentaar van de winkel waar we hem hadden gekocht en die ons hadden verzekerd dat een witte bank met vlekkenplan geen probleem was. "Ja dat weet je met een witte bank".
Nu een nieuwe - ook duur -, iets donkere bank zonder vlekkenplan en 0,0 problemen. Bij ons resoluut 'nee' op de extra vlekkenbehandeling, fluisterde se aardige jongen ons toe dat het jammer was van zijn bonus maar dat deppen met een doekje met water net zo effectief is...
Alle reacties Link kopieren
clubmedfan schreef:
16-09-2017 08:22
Welke spray Floor? Wij gaan ook voor een donkere antraciet dus ik denk dan maar dat je daar sowieso minder op ziet. Daarbij, belachelijk dat je op zo'n dure bank nog 300 euro moet bijleggen voor garantie! Je mag toch beetje kwaliteit verwachten bij zo'n prijs.
Uhmmmm ik weet niet meer hoe het heet maar ze verkochten ons dat toen bij de bank. Het is eigenlijk gewoon impregneer spray. We hadden de optie laten sprayen of het zelf doen. als je wel drinken of iets er op laat vallen blijft het er echt als een druppel /plasje opliggen. Wel even buiten sprayen het stinkt behoorlijk. We hadden de bank volgens mij bij de pronto of trendhopper gekocht. Misschien kan je het daar eens vragen.
Ik heb 't voornamelijk gedaan wegens dat ze 'm ook gratis opvullen als ie ergens is ingezakt.
Alle reacties Link kopieren
Die van ons was al behandeld.
Alle reacties Link kopieren
clubmedfan schreef:
15-09-2017 22:45
Nou, ik weet het ook niet zeker of wij deze kopen hoor. Hij stond daar voor 1500 euro en dat vond ik al veeeeel geld. Vervolgens moet er andere vulling in, andere kleur en garantie bij en hoppa, dan zit je opeens op 2400!
Andere vulling?
Dan heb je toch opeens een hele andere bank?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2017 09:13
Ik heb 't voornamelijk gedaan wegens dat ze 'm ook gratis opvullen als ie ergens is ingezakt.
Wij hadden helaas best snel ingezakte plekken en deze hebben ze opgevuld. Maar ik heb er wel bij vermeld dat ik hier niet voor ging betalen en dat was ook niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Zima schreef:
16-09-2017 08:42
Wij hebben heg wel gedaan bij onze witte - what was I thinking - bank en het werkte voor geen meter. Als je een vlek weghaalde ging ie wel weg maar, de plek die te voorschijn kwam was dan weer een stuk lichter dan de rest van de bank. Na 2 jaar zag ie er dus niet. Het commentaar van de winkel waar we hem hadden gekocht en die ons hadden verzekerd dat een witte bank met vlekkenplan geen probleem was. "Ja dat weet je met een witte bank".
Nu een nieuwe - ook duur -, iets donkere bank zonder vlekkenplan en 0,0 problemen. Bij ons resoluut 'nee' op de extra vlekkenbehandeling, fluisterde se aardige jongen ons toe dat het jammer was van zijn bonus maar dat deppen met een doekje met water net zo effectief is...
Zoiets zei de verkoper van onze bank ook. De bank was al behandeld en extra behandelen is gewoon geld om niks.
Floor789 schreef:
16-09-2017 09:26
Wij hadden helaas best snel ingezakte plekken en deze hebben ze opgevuld. Maar ik heb er wel bij vermeld dat ik hier niet voor ging betalen en dat was ook niet nodig.
Maar bij 'best snel' dan ga ik uit van binnen de normale garantietermijn van 1 of 2 jaar?
Door die optie erbij te nemen doen ze het dus ook nog met 5 jaar. Dat vind ik wel interessant, want dan kan ik tegen dat die bank 5 wordt 'm nog even laten opknappen en kan ie nog 'n poos extra mee.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2017 09:28
Maar bij 'best snel' dan ga ik uit van binnen de normale garantietermijn van 1 of 2 jaar?
Door die optie erbij te nemen doen ze het dus ook nog met 5 jaar. Dat vind ik wel interessant, want dan kan ik tegen dat die bank 5 wordt 'm nog even laten opknappen en kan ie nog 'n poos extra mee.
Ja dat klopt wel.
Mevrouw75 schreef:
16-09-2017 09:23
Andere vulling?
Dan heb je toch opeens een hele andere bank?
Het waren de kleine lettertjes. De bank zoals hij daar stond opgesteld wilden we in een andere kleur. Maar als we zo 'zacht' wilden zitten als op die bank moesten we wel extra betalen voor de vulling, want standaard werd hij 'harder' afgeleverd.
clubmedfan schreef:
16-09-2017 12:05
Het waren de kleine lettertjes. De bank zoals hij daar stond opgesteld wilden we in een andere kleur. Maar als we zo 'zacht' wilden zitten als op die bank moesten we wel extra betalen voor de vulling, want standaard werd hij 'harder' afgeleverd.
Wat idioot, ik zou meteen weg zijn bij zo'n winkel. Tenzij het de Ikea was.
Iemand nog een mening hierover? Of ervaring? Dit weekend weer op pad geweest voor een bank en het is weer even een 'hot item' hier. Doen we het, of niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het onzin. Gewoon een minder dure bank nemen met afritsbare bekleding. Kun je zelf indien nodig de kussens vervangen en de bekleding gewoon wassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven