Beveiligingscamera, wie denkt er mee?

19-09-2017 21:52 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds een hele tijd wordt er bijna dagelijks tegen onze garagedeur aan geplast.
Vandaag liep ik naar buiten om dochter van school te halen en weer een enorme plas, maar met name een verschrikkelijke lucht die in heel de garage hangt.
Ik ben het echt zo ontzettend beu en zou het liefst diegene op heterdaad betrappen en er voor zorgen dat het fysiek onmogelijk wordt om nog normaal te plassen.
Maar volgens man is dat geen goed idee, dus probeer ik een iets minder agressieve oplossing te bedenken :-)

Zijn idee is om een briefje op te hangen of er niet meer geplast wordt tegen onze garagedeur.
Mijn inziens gaat dat geen zoden aan de dijk zetten, want diegene snapt vast ook wel dat dit niet de bedoeling is.
Ik ben nu aan het googlen op bewakingscamera's, maar die zijn duur!

Heeft er iemand anders een fantastisch idee of anders een adres waar ik zo'n camera voor een normale prijs zou kunnen huren bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enige tijd in de binnenstad gewoond. Daar werd ook regelmatig tegen de voordeur geplast. Op een gegeven moment heeft de woningbouwvereniging een schuin stoepje geplaatst, zodat de urine weer terug op straat liep.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Stroom op de deur :proud:
Ik zou eerder denken dat het een hond is. Ook irritant, daar niet van.
Maar wat ga je met de camerabeelden doen? Hopen dat het de buurman is zodat je hem kan aanspreken?
Voorlopig een nep camera installeren met een tekst a la 'smile you're on social media' erbij of zoiets?

Zou mij genoeg afschrikken maar ik plas sowieso niet tegen (andermans) deuren.
Ik dacht trouwens in eerste instantie aan een kater. Die meuren ook zo vreselijk.
Hetvrijewoord schreef:
19-09-2017 22:02
Voorlopig een nep camera installeren met een tekst a la 'smile you're on social media' erbij of zoiets?
Leuk! :cheer:
Je hebt van die verf waarbij de plas terugkaatst naar de wildplasser. Zou wel een goede zijn de plassers ergens anders te laten plassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch een briefje ophangen met de mededeling dat er vanaf nu opnames worden gemaakt en dat je deze naar de politie zal brengen of op social media zal plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg visioenen van een uitstekend electrisch handje dat de wildplasser in het lid grijpt en goed vasthoudt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hetvrijewoord schreef:
19-09-2017 22:02
Voorlopig een nep camera installeren met een tekst a la 'smile you're on social media' erbij of zoiets?

Zou mij genoeg afschrikken maar ik plas sowieso niet tegen (andermans) deuren.
Haha deze is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Een bewegingsmelder plaatsen en daar een tuinsproeier mee activeren ?
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
19-09-2017 22:23
Een bewegingsmelder plaatsen en daar een tuinsproeier mee activeren ?
Of een schijnwerper lamp gericht op de deur met bewegingsmelder.
Je kunt misschien ook een app aanschaffen en installeren op je iPhone of tablet. Misschien zo'n app die normaal gebruikt wordt als babyfoon. Dit kan een goedkopere keuze zijn indien je geen permanente camera wilt plaatsen.

Ik heb een babyfoon met camera en in het moederstation kan ik een geheugenkaartje plaatsen. Camera gaat over op infrarood indien te weinig licht. Misschien zoiets een dagje lenen van vrienden?
Is het geen hond als het overdag gebeurd? Ik verwacht tenminste dat een wildplasser dat vooral na kroegsluitingstijd dat zou doen.
Mijn ervaring hier is dat een kater nogal spetters maakt als die sproeit, niet een grote plas maar overal druppels.

Ik zou het ook eerst met een briefje proberen. Aannemende dat het een hond is, is er dan eerder sprake van een lakse baas die er niet over na denkt dat het niet fijn is voor de eigenaar van de garage, dan een een onwijze aso die overdag tegen deuren plast. Misschien dat zo'n lakse baas aan het denken kan worden gezet door een bordje van een plassende hond met rode streep en tekstje dt het hierdoor stinkt in jullie garage.
Ik zou ook een dummy camera ophangen, weet de wildplasser veel dat het een nepper is.
En wellicht Facebook gebruiken? Zie hier op de plaatselijke pagina wel eens van die berichtjes staan dat daders van wat dan ook zich moeten melden en anders komen de beelden online. Vraag me soms wel af of mensen die beelden ook echt hebben maar het gaat vast om het schrik effect.
En als het een hond is zijn het waarschijnlijk meerdere honden want waarom zou een hond dagelijks precies die ene garage deur uitkiezen om onder te pissen terwijl hij die gisteren al gemarkeerd heeft?
Gebeurd het op vaste tijden?
Je schrijft dat je je dochter uit school ging halen. Was er al plas bij het brengen vanmorgen of toen nog niet? Misschien kun je een tijdsoverzicht maken en proberen de persoon (met of zonder hond) op heterdaad te betrappen. Liefst met een emmer sop/water uit een raam gooiend natuurlijk. En dan met een grote grijns mededelen dat vanaf vandaag dagelijks een nat pak gehaald kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties!

Ik ga het nu toch maar eerst met briefjes proberen.
Ik ga een briefje met een hond met een rode streep, een persoon met een rode streep ophangen en de tekst 'Smile, you're on social media!' (erg goed bedacht!) ophangen.

Zo'n camera op de wifi hebben wij ook op de kinderkamer, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Dat wordt plan B.

Ik hoopte iemand inderdaad op heterdaad te betrappen, ik ben namelijk best regelmatig overdag thuis.
En dan stap ik er natuurlijk meteen op af.
En iemand zei het al: ik vermoed inderdaad dat het de buurman is.
Helaas zijn onze buren iets minder van de hygiëne en normen en waarden en verwaarlozen hun eigen huis. Daarnaast heb ik de buurman al eens betrapt dat hij tegen de banden van zijn eigen bus aan stond te plassen (ook overdag).
Ik vind het volkomen bezopen, maar blijkbaar is dit voor hem normaal.
eenhoornn schreef:
20-09-2017 09:42
Bedankt voor al jullie reacties!

Ik ga het nu toch maar eerst met briefjes proberen.
Ik ga een briefje met een hond met een rode streep, een persoon met een rode streep ophangen en de tekst 'Smile, you're on social media!' (erg goed bedacht!) ophangen.

Zo'n camera op de wifi hebben wij ook op de kinderkamer, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Dat wordt plan B.

Ik hoopte iemand inderdaad op heterdaad te betrappen, ik ben namelijk best regelmatig overdag thuis.
En dan stap ik er natuurlijk meteen op af.
En iemand zei het al: ik vermoed inderdaad dat het de buurman is.
Helaas zijn onze buren iets minder van de hygiëne en normen en waarden en verwaarlozen hun eigen huis. Daarnaast heb ik de buurman al eens betrapt dat hij tegen de banden van zijn eigen bus aan stond te plassen (ook overdag).
Ik vind het volkomen bezopen, maar blijkbaar is dit voor hem normaal.
Dan zou ik de deur schilderen met van die waterafstotende verf. Dan hoor je hem vanzelf wel vloeken als zijn plas terugkaatst op zijn broek.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook nog een goede ja.

Ik lees net ook dat er bij de dierenwinkel spray te koop is dat tegengaat dat er honden of katten plassen en dat diervriendelijk is.
Dat ga ik vandaag ook kopen, want daar sluit ik dan honden en katten al mee uit.

Ok: briefjes check, spray check, camera en verf voor plan B.
Spoort die buurman wel dan want wie gaat er nou buiten wildplassen terwijl hij ook even zijn huis weer in kan lopen?

Bedenk me net dat wij jaren geleden een tijdje last hadden van een hond die precies voor de deur van de garage ging schijten. Dus dan deed je de deur open en stond je in de stront of zat je fietswiel onder als je niet oplette. Op een dag lag er weer een drol net naast de deur en ik was het zo zat dat ik zei "Als ik erachter kom wie zijn hond hier laat schijten dan bezorg ik de stront door de brievenbus retour!" en toen kwam er net iemand met hond aanlopen. 2 uur later kwam ik weer thuis en was de drol opgeruimd en is het niet meer voorgekomen. Zou het de dader zijn geweest?!
Alle reacties Link kopieren
Bizar zeg van die buurman.

Hoe werkt dat met die verf? Niet dat ik iets van plan ben, maar ben benieuwd hoe zoiets werkt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, onze buurman spoort zeker niet, maar we hebben verder ook geen last van hem.

Minniemouse, ik heb gister gegoogled en kwam Nanotech Orange peeback tegen. Moet je maar eens op die site kijken, was wel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Nee, onze buurman spoort zeker niet, maar we hebben verder ook geen last van hem.

Minniemouse, ik heb gister gegoogled en kwam Nanotech Orange peeback tegen. Moet je maar eens op die site kijken, was wel duidelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven