veel verschil in stof van condens of andere droger?

06-11-2017 16:02 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 31-03-2019 23:34
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De stof komt uit je wasgoed, daar heeft de waterafvoer niet zoveel mee te maken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Mijn warmtepompdroger kun je gemakkelijk de filters van schoonmaken en het is niet overdreven stoffig op de badkamer , waar die staat.
Ik heb m gekocht vanwege de energiezuinigheid. Hij bevalt heel goed en het wasgoed lijkt echt minder snel te slijten. Ik heb een ‘goedkope’ van Beko, zo’n 3 jaar geleden gekocht voor zo’n 400-500 euro, maar is echt heel fijn en goed ding.
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 16:13
47.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had het idee dat een luchtafvoer meer stof naar buiten blaast door de slang en de condensdroger naar voren door het stoffilter wat daar naar toe uitblaast. Maar of dit klopt?
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
06-11-2017 16:12
Ik had het idee dat een luchtafvoer meer stof naar buiten blaast door de slang en de condensdroger naar voren door het stoffilter wat daar naar toe uitblaast. Maar of dit klopt?
De slang naar buiten is om het vocht af te voeren.


Miele heeft speciale filters, er bestaan blijkbaar wel speciale drogers.
https://www.miele.nl/c/hygiene-filter-2 ... ame=TF-HG4
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik heb een Miele condensdroger die is aangesloten op de afvoer. Het stof komt in het filter in de deur, die maak ik na iedere droogbeurt schoon. Ik heb niet het idee dat er stof in de ruimte komt, maar goed, ik ben ook niet allergisch.
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
06-11-2017 16:12
Ik had het idee dat een luchtafvoer meer stof naar buiten blaast door de slang en de condensdroger naar voren door het stoffilter wat daar naar toe uitblaast. Maar of dit klopt?
Dat klopt. Al blijft een groot deel van het stof wel in het filter en in de slang hangen. Ze maken de kamer waar ze instaan in wel geval minder warm als een condensdroger.
Ze zijn vaak wel goedkoper maar minder energiezuinig.
Alle reacties Link kopieren
Pantax schreef:
06-11-2017 16:23
Ik heb een Miele condensdroger die is aangesloten op de afvoer. Het stof komt in het filter in de deur, die maak ik na iedere droogbeurt schoon. Ik heb niet het idee dat er stof in de ruimte komt, maar goed, ik ben ook niet allergisch.
Ik heb ook een Miele maar merk wel dat het stof overal komt. Ook in de sleuven onder de smalle deurfilters.
Ook de warmtewisselaar is vaak stoffig.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Stof blijf je houden helaas. .wel wil ik je nog een tip erbij geven ivm condensdroger.
Afhankelijk van de mate in gebruik.
2 maal per jaar minimaal, de condensator eruit halen en schoonmaken.
Dit scheelt ook stof verspreiding.
Deze zit veelal onderin aan de voorkant, soms met een vergrendelknopje.
Dit is een soort cassette, waar de warme lucht ook uitkomt.
Ik reinig deze met de sproeier van de douche en een oude vaatstborstel.
Meestal gaat dit dichtzitten Door stofresten van de kleding etc.
En laat ik de cassette uitlekken op een doek.
Dit scheelt enorm in stof verspreiding plus langer plezier van je droger, en ook heel belangrijk. .hiermee voorkom je eventueel kortsluiting /Brand.
Alle reacties Link kopieren
de condensator haal ik inderdaad regelmatig eruit en spoel het uit in bad (smerig klusje altijd).
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn droger heeft het afgelopen weekend begeven. Ik heb dus net een nieuwe gekocht. Ben benieuwd hoeveel stof die af gaat geven. Warmtepompdroger van Siemens gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
15-11-2017 07:06
Nou, mijn droger heeft het afgelopen weekend begeven. Ik heb dus net een nieuwe gekocht. Ben benieuwd hoeveel stof die af gaat geven. Warmtepompdroger van Siemens gekocht.
Weinig, enkel van de kleding en verzamelt zich in de filters naar is met een stofzuiger prima te reinigen.
Alle reacties Link kopieren
Foodb schreef:
07-11-2017 09:14
de condensator haal ik inderdaad regelmatig eruit en spoel het uit in bad (smerig klusje altijd).

Ik heb een betere tip: als manlief de auto wast, dan ligt de tuinslang toch uitgerold. Toevallig hebben wij in de stoep voor ons huis een putje zitten.
Condensor boven het putje, tuinslang erop en klaar. En geen gesmeer in huis.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
15-11-2017 22:46
Ik heb een betere tip: als manlief de auto wast, dan ligt de tuinslang toch uitgerold. Toevallig hebben wij in de stoep voor ons huis een putje zitten.
Condensor boven het putje, tuinslang erop en klaar. En geen gesmeer in huis.
Is bij TS niet nodig heeft zelfreinigende condensor :-)
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
17-11-2017 14:59
Is bij TS niet nodig heeft zelfreinigende condensor :-)
Inderdaad, benieuwd hoe dat werkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven