Kat van de buren plast tegen onze voordeur

10-12-2017 20:47 33 berichten
En tegen onze plantenbakken en de fietsen en het speelgoed van mijn zoon.

We wonen in een hofje met stenen en plantenbakken. In het hofje wonen 8 andere buren, en ook 2 katten. We vermoeden dat ze beiden ons hoekje als favoriete plas-plaats hebben, maar van 1 kat weten we het zeker. Nu er sneeuw ligt is precies te zien waar is geplast.
In de rest van het hofje lijkt er niet geplast te worden, alleen bij ons.

Wat kan ik hier het beste tegen doen? Is er iets wat katten tegen houdt? Iemand tips?
De plantenbakken zijn nu bedekt met houtsnippers en wat sate-prikkers. Daar komen ze sindsdien niet meer in. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat onze voordeur schoon blijft? En ook de fietsjes? Het stinkt in onze hoek.

De eigenaren van de kat zijn aardig, maar alcoholisten en erg op zichzelf. Daar valt helaas geen afspraak mee te maken over hun katten. Ze zijn lief voor ze, maar verder niet in staat tot contact met ons.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt apparaatjes die een hele hoge piep maken. De meeste mensen kunnen die niet horen, maar katten vinden ze vervelend. Dan blijven ze weg in de buurt van het apparaatje.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
10-12-2017 21:13
Je hebt apparaatjes die een hele hoge piep maken. De meeste mensen kunnen die niet horen, maar katten vinden ze vervelend. Dan blijven ze weg in de buurt van het apparaatje.
Helaas zijn er ook veel mensen die het wel horen en dan is het echt een heel vervelend geluid! Zeker kinderen horen het dus wel.

Je zou kunnen proberen om spul te spuiten dat katten heel vies vinden, daar zijn wel spuitbussen voor. Oh en geen chloor gebruiken om het schoon te maken, dan gaan ze juist weer daar plassen.
dropfruitje schreef:
10-12-2017 21:13
Je hebt apparaatjes die een hele hoge piep maken. De meeste mensen kunnen die niet horen, maar katten vinden ze vervelend. Dan blijven ze weg in de buurt van het apparaatje.
Blijf alsjeblieft weg met die rotdingen. Veel mensen kunnen ze wel horen en die worden er gek van.

Je kan eens proberen koffiegruis te strooien, dat vinden ze niet lekker ruiken.
Pas las ik hier over honden die tegen iemands gevel piesen zoek op dat verhaal staan vast tips bij voor katten ook.
Als het te gek word een brief in de bus gooien als ze niet aanspreekbaar zijn dat de katten naar een opvang gaan als er niet voor ze gezorgd word. veel alcoholisten kunnen dan opeens wel meedenken.
Of ze doen de katten weg. Wel vreemd dat ze dat doen trouwens nog nooit van gehoord. Tegen fietsjes en deuren dan. Weet je het zeker katten zoeken meestal een plekje met spul om in te krabben.
Hoe oud zijn ze en zijn ze gesteriliseert als de kater jong is piest hij overal maar zo weinig dat je dat niet kan zien. Stinkt wel behoorlijk is ook markeren dat het zijn gebied is. Ruik je dat met dit weer ook is de kat vast niet in orde. Zo erg stinken ze nou ook weer niet. zeker met dit natte koude weer.
Piep-apparaatje: dat hoor ik zelf ook! Heel irritant. Hoopte idd meer op middeltjes of geuren die katten niet lekker vinden. Ik ga koffieprut eens proberen. Die spuitbussen met 'vies spul', waar koop je zoiets?

De katten zijn redelijk jong, 2 of 3 jaar oud. Ze zijn veel buiten en hebben waarschijnlijk binnen geen kattenbak.

Ik weet dat de buren heel zorgzaam zijn, ze krijgen voldoende eten en worden savonds binnen geroepen. Wat ik wil zeggen: ik maak me geen zorgen over het welzijn van de kat.

Wel vind ik het irritant dat onze hoek hun 'toilet' lijkt te zijn geworden. In de zomer roken we het en was het echt vervelend, maar toen had ik het nog niet zien gebeuren. Inmiddels heb ik ze betrapt en vandaag met de sneeuw kon ik precies zien welke 3 plekken ze hebben gebruikt.
Zijn waarschijnlijk niet "geholpen".
miekemv schreef:
10-12-2017 21:55
Zijn waarschijnlijk niet "geholpen".
Nee, dat klopt!
En ik vermoed dat als ik het vraag, dat ze dat ook niet zullen ondernemen.
Niet gesteriliseerde katers kunnen flink stinken! is het een idee om op de plekken die je ziet in de sneeuw even snel ter herinnering voor de sneeuw weg is stokjes te prikken en op die plaatsen planten of struikjes neer te zetten waar ze een hekel aan hebben.
iets met prikkels zoals rozen of een struikje met doornen en wat planten die naar citroen ruiken hopelijk gaan ze dan een tuintje verderop.
Op internet kan je vast wel vinden welke planten je kan kiezen zo jaag je ze toch op een vriendelijke manier een stukje verderop. je hebt misschein zonder dat je het weet planten waar katten gek op zijn geplant. kattengras?
Alle reacties Link kopieren
Lysol kopen bij de drogist, daar houden ze niet van.Ik gebruikte dat tegen pissende honden aan mijn muur.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Toverspiegel schreef:
10-12-2017 22:00
Nee, dat klopt!
En ik vermoed dat als ik het vraag, dat ze dat ook niet zullen ondernemen.
Is het zo erg gesteld met ze? Misschien hebben ze ook geen geld over vanwege hun verslaving.
Hier zit ook eentje, een ragdoll. De eigenaar adverteert op marktplaats voor dekgeld. Ik heb nog geen oplossing gevonden, mijn katten verjagen hem niet helaas en mijn hond is dol op hem. Hij is ook heel lief maar dat gepies. Je kunt hier geen deur openlaten.

Maar erg vervelend voor je. Iedereen die bij je aan de deur komt ruikt het dan waarschijnlijk?
Dank voor het meedenken!

Ik ga in het voorjaar maar eens wat nieuwe planten neerzetten, en dan inderdaad diegene waar katten niet van houden.

En dat Lysol ga ik ook eens uitproberen! Met alle regen van nu spoelt gelukkig ook de vieze keur wel redelijk weg. Maar vooral als het een tijdje droog is, is het vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het probleem helaas ook. Wij hebben zelf twee katten, onze buren vier. Een daarvan is een echte terrorist, hij valt onze katten aan (ze zijn doodsbang voor hem) en vindt dat ons huis en onze tuin van hem zijn. Dagelijks loopt hij zijn rondje over het dak, als ik in mijn werkkamer zit zie ik hem voorbij komen en jaag hem dan weg. Steevast pist hij dan bij de overgang van ons afdak naar ons schuurdak en ook tegen het stukje muur waar hij dan eenmaal op het schuurdak is gesprongen. Verder pist hij beneden tegen de muur bij de voordeur en als hij maar even de kans krijgt, glipt hij het huis of de schuur binnen. Laatst liep ik heel even met een doos oud papier van de schuur naar de straat en in die korte tijd was hij binnen geweest en had tegen mijn fietstassen en op de vloer gepist. Hij is gecastreerd, maar sproeit dus veel en ondanks de castratie stinkt dat een uur in de wind.
Ik zeg er maar niets van. De buren weten dat hun kat de onze lastig valt en het huis binnendringt, maar ze houden hem niet wat vaker binnen of zo. Ik wil geen zeur zijn en de band goed houden, ik heb in de tijd dat zij naast ons wonen (nu een jaar of drie) een paar keer iets gezegd als er iets was, maar ik had dan steeds het gevoel dat ze het eigenlijk maar gezeur vonden. Dus als de kat weer tegen het huis pist zucht ik er maar even over en laat het verder zitten.
Maar goed, dit is mijn verhaal, sorry, moet het af en toe ook even van me af mopperen.
Een kat houdt wel van routine. Als de plek bij jouw huis eenmaal een vast plekje is om een geurvlag te zetten, zal hij daar niet snel van afwijken. Ik heb zo snel ook geen oplossingen, maar die zijn er vast wel. Ik lees hier dus ook even mee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben goede ervaringen Tupoleum. Dit is een geurmiddel om dieren weg te houden. Wij hebben toen eerst een proefverpakking gekocht. Op oase (steekschuim) gegoten en neergelegd. Is te koop op www. Tupoleum.com
Alle reacties Link kopieren
Bij de dierenshop heb je een bepaald schoonmaakmiddel wat de urine effectief afbreekt. Het is wel prijzig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
https://www.huisdierplein.nl/kat/katten ... zUQAvD_BwE

Bij mij hielp dit erg goed!
Nog meer tips, fijn! Omdat het om specifieke plekken gaat heb ik er wel vertrouwen in dat de middeltjes gaan helpen.

@Yella, ai, dat klinkt ook niet fijn van de kat van de buren! Ik snap dat het lastig is om ze er op aan te spreken. Het is nu eenmaal normaal dat katten ook naar buiten mogen. En dus ook de terrorkat van de buren. Goed deuren dichthouden dus.
Hopelijk helpen de middeltjes bij jou ook.
Als een huisdier van de buren in mijn huis liep te pissen dan zou ik er echt wel wat van zeggen. Ze mogen het ook zelf komen schoonmaken. Kom nou!
Alle reacties Link kopieren
In een van onze vorige woningen heeft een kat onze mooie nieuwe kerstboom verpist. De boom stond maar kort in de achtertuin maar hij was totaal onbruikbaar geworden. We hadden het toen niet zo breed dus dat was wel pech want we hadden geen geld voor een nieuwe.

Wat overigens zou kunnen helpen dat is zelf een kat nemen. Plassen (markeren) doen ze het liefst op neutraal terrein wat typisch een huis is waar geen kat woont.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn kat piste ook tegen de planten van de buurman. Ik heb gezegd dat ik wel een nieuw plantje voor hem zou kopen als er een dood was (waren alleen twee varens in de voortuin). Kat is inmiddels een binnenkat en pist alleen nog in alle shoppers die we hebben, en incidenteel op laarzen.
Overigens worden de planten van de buurman nu nog steeds vernield. We hebben ook een buurtkat die het liefst poept in onze voortuinen. Dát is pas smerig in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Toverspiegel schreef:
10-12-2017 21:39


Ik weet dat de buren heel zorgzaam zijn, ze krijgen voldoende eten en worden savonds binnen geroepen. Wat ik wil zeggen: ik maak me geen zorgen over het welzijn van de kat.

Je kan ook té aardig zijn hè. Nee, ik vind dat eigenaars die hun katten zonder toezicht buiten laten lopen waar ze aan gevaren blootstaan (verkeersongelukken) en hun omgeving ergeren (door o.a. gezeik en vogelmoord) noch sociaal noch dierlievend. Ze willen vooral zelf geen last hebben van hun dieren maar het woonplezier van anderen kan hen dan weer niks schelen. Dat is echt dierenliefde voor een koopje. Ik zie hier een taak in voor de gemeenten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd zo'n lastige kwestie, Retrostar. Ik heb dus ook last van andermans katten, maar heb nu zelf wel makkelijk praten omdat mijn katten de tuin nauwelijks meer uit durven vanwege de buurkater en dus verder niemand last bezorgen. Om vooral onze kater toch een beetje tegemoet te komen, ga ik bijna elke avond met hem wandelen. Dat vindt hij heerlijk. Onze poes ook, maar die durft alleen mee als het heel rustig is op straat en dat is natuurlijk pas heel laat.
Mijn vorige katten zijn heel oud geworden en gingen in hun laatste jaren ook nergens meer naartoe, maar toen ze jonger waren hebben ze menige buur last bezorgd door het huis binnen te dringen. Dat vond ik ook wel vervelend, maar katten binnenhouden is ook erg moeilijk, zeker als ze al gewend zijn om naar buiten te gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
11-12-2017 11:26
Ik vind het altijd zo'n lastige kwestie, Retrostar. Ik heb dus ook last van andermans katten, maar heb nu zelf wel makkelijk praten omdat mijn katten de tuin nauwelijks meer uit durven vanwege de buurkater en dus verder niemand last bezorgen. Om vooral onze kater toch een beetje tegemoet te komen, ga ik bijna elke avond met hem wandelen. Dat vindt hij heerlijk. Onze poes ook, maar die durft alleen mee als het heel rustig is op straat en dat is natuurlijk pas heel laat.
Mijn vorige katten zijn heel oud geworden en gingen in hun laatste jaren ook nergens meer naartoe, maar toen ze jonger waren hebben ze menige buur last bezorgd door het huis binnen te dringen. Dat vond ik ook wel vervelend, maar katten binnenhouden is ook erg moeilijk, zeker als ze al gewend zijn om naar buiten te gaan.
Ik zag kort geleden op tv een kat die zelf de schuifdeuren kon openen. Waren echt ingewikkelde handelingen die hij daarvoor moest verrichten waarvoor hij moest plannen. Dat ze een zwaaideur kunnen openen dat had ik al vaker gezien. Het zullen toch wel echte Houdini's zijn en een enkele ontsnapping kan ik begrijpen (zolang de schade vergoed wordt) maar het kan best routine worden om de kat even in een andere kamer te doen en voor je deuren en ramen een ingewikkelder slot te kopen. Bijvoorbeeld een slot waarbij je eerst een knop ingedrukt moet houden om de deur te kunnen openen.

Wel vernederend voor je katten hoor als er andere katten in hun tuin zitten. ;-) 't Is toch hun tuin.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als ik katten had, zou ik de tuin afzetten met stroom zodat er niets meer uit en niets meer in kon.
Ik zou het niet verteren als mijn eigen katten niet eens mijn eigen tuin in konden. En ik zou ruzie met de buren dan niet uit de weg gaan, ik zou voor mijn dieren op komen, en voor mijn spullen. Alles onder laten pissen, ronduit asociaal gedrag! Tokkie gedrag is het gewoon!

Misschien helpt het sproeien van huisazijn ook wel. Het is niet echt een prettige lucht. Koffiedrab is volgens mij al lang achterhaald.

Dat die buren zich niet schamen voor het pisgedrag van hun katten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven