Beginnende haker en pakketjes

19-02-2018 11:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag. Bij een goedkope boekwinkel met ook hobbyspullen(weet niet of ik de winkel mag noemen) zie ik leuke pakketjes om een knuffeltje te haken. Ik kan een deken haken, ook in de vorm van een ster maar dit heb ik gedaan aan de hand van engelstalige filmpjes van internet. De pakketjes zien er leuk uit. Lijkt me ook leuk om voor mijn dochtertje te maken. Maar is dit te doen voor een beginnende haker? Of kan ik beter verder oefenen met iets anders?
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness. That is life.
Ik vond die pakketjes nooit zo geweldig garen vaak beroerde kwaliteit en patronen niet al te duidelijk.
Zou gewoon een leuk boek kopen en zelf gaan experimenteren.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:16
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Hierover gaat het als ik het goed begrijp?
Ik ken er niets van, maar wat schattig, dus ik begrijp dat je ze wilt proberen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bedenk dat je veel moet tellen, meerderen en minderen. Als je dat lukt, moet dit je ook wel lukken.
Ik denk dat het wel kan, al ken ik deze specifieke pakketjes niet. Maar als je een beetje rondkijkt op internet zijn er heeeel veel schattige gehaakte knuffeltjes te vinden die misschien nog wel veel leuker zijn. Al dan niet met gratis patroon. En materialen daarvoor zijn vaak ook prima te betalen. Ik denk dat je daar uiteindelijk meer plezier van hebt. Ik vind zelf de patronen van Christel Krukkert en Dendennis wel leuk, en de eerder genoemde Stip en Haak ook.

En voor knuffeltjes haken (amigurumi) zijn ook eindeloos veel filmpjes te vinden hoor :)
En ravelry.com natuurlijk, bijna vergeten te noemen. Daar staat ook heel veel leuks op.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! :-D
Ja dat pakketje van dat schildpadje bedoel ik. Inderdaad schattig
Die site van stip en haak ziet er heel leuk uit! Schattige knuffeltjes. Dat ga ik proberen.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness. That is life.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het mezelf geleerd via youtube hahaha. Ik zoek op gratis amigurumi (kleine knuffeltjes) patronen op pinterest en probeer gewoon met garen van de zeeman of hobbywinkel.
Als er iets in het patroon staat dat je niet kent, bijvoorbeeld meerderen, dan typ je dat in op youtube en is het eenvoudig te leren. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven