Brief in bus

03-03-2018 10:02 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil graag verhuizen. Maar een leuk huisje staat er maar niet te koop of is snel weg. Nu wil ik in een straatje waar ik heel graag wil wonen een briefje in de bus gooien. Zo van ik wil graag u huis kopen.
Wat vinden jullie en zouden jullie dit raar vinden?
Alle reacties Link kopieren
Stond laatst een uitgebreid artikel in NRC over deze manier van zoeken naar huizen. Schijnt prima te kunnen werken.

Niet geschoten is altijd mis. Succes!
Nooit geschoten is altijd mis.

Zet hem op!
Ik zou waarschijnlijk heel hard lachen als huiseigenaar zijnde en het briefje bij het oud papier deponeren. Het is raar.
Wij kregen laatst een flyer in de bus van een gezin die willen verhuizen en ze ons huis zag zitten. Overigens kreeg de hele buurt hier zo'n flyer.
Ik vond het raar en niet heel erg tof.
Als mijn huis niet te koop staat, dan is het ook niet te koop.
anoniem_363465 wijzigde dit bericht op 03-03-2018 10:06
8.91% gewijzigd
Ik vind het raar en zou het nooit doen
Ik zou even raar opkijken van zo'n briefje. Beetje brutaal mss en niet mijn ding, maar ik zou er wel om kunnen lachen en wie weet wat er van komt. Succes.
anoniem_313781 wijzigde dit bericht op 03-03-2018 10:09
6.21% gewijzigd
Nee. Ik zou wel gevleid zijn :)
Nee heb je en ja kan je krijgen.
Het is ook niet onbeschoft ofzo. Je maakt gewoon je interesse kenbaar.

Edit: daarnet noemde iemand het nog 'onbeschoft'. Is nu gewijzigd naar 'niet tof'...
anoniem_296755 wijzigde dit bericht op 03-03-2018 10:19
29.45% gewijzigd
ik heb van meerdere mensen gehoord, dat het best wel kan werken. Mensen die het niet willen, gooien het papier weg. Andere mensen die het huis toch misschien al hadden willen verkopen, die vinden het dan wel makkelijk waarschijnlijk
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen, niet geschoten is altijd mis.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niks te verliezen als je het doet!
suusssss1983 schreef:
03-03-2018 10:07
ik heb van meerdere mensen gehoord, dat het best wel kan werken. Mensen die het niet willen, gooien het papier weg. Andere mensen die het huis toch misschien al hadden willen verkopen, die vinden het dan wel makkelijk waarschijnlijk
Dit denk ik ook.
En ik zou het briefje zeker bewaren voor het geval dat we concrete verhuisplannen maken.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon proberen! Wat maakt het jou nou uit wat mensen ervan vinden?
Alle reacties Link kopieren
Soort van oprotkoffie!
Ben je dan niet bang dat de vraagprijs flink wordt verhoogd als jij je al als koper aanbiedt nog voor iemand zijn huis te koop heeft gezet?
Ik krijg die briefjes vaak in de bus en bewaar ze. Binnenkort gaat er een mail naar al die briefjes dat we een kijkdag gaan organiseren.

Bij ons in het pand wisselen huizen vaak op deze manier van eigenaar.
Ik zou het gewoon doen. Maak er een mooi kaartje van.
En dan niet "ik zou uw huis willen kopen" - want je weet niet wat het kosten moet, toch?
Maar : "Ik vind uw huis echt prachtig, het past precies bij mijn wensen. Mocht u het ooit willen verkopen, zoudt u dan contact met mij op willen nemen?"
...of zoiets.

En dan hopen dat jouw kaartje op het prikbord bewaard wordt.
Alle reacties Link kopieren
Het kan wellicht de twijfelaar over de streep trekken om er toch wat serieuzer naar te kijken. Wij hebben ons huis ooit laten taxeren omdat we ons eens wilde oriënteren om wellicht op termijn iets nieuws te gaan kopen en twee dagen later hadden we de makelaar aan de telefoon: hij had eventueel een koper voor ons. Uiteindelijk hebben we ons huis ook aan deze mensen verkocht.

Mijn tip: zet er ook een e-mailadres op en bij je telefoonnummer eventueel een whatsapp tekentje. En ben bereid om flink te betalen. Oh, en het lijkt mij ook een manier voor inbrekers om een huis van binnen eens goed te bekijken dus ben niet verbaasd als mensen er nogal afwijzend op reageren. Een oproepje op de buurt-/dorpsfacebook werkt misschien ook?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ook gedaan in een buurt waar we graag wilden wonen. Ik vind het dus niet raar. We hebben 1 serieuze reactie gehad en inmiddels wonen we alweer een half jaar in die buurt en we zijn heel blij met ons huis.

In ons vorige huis hebben we ook wel eens zo'n briefje in de bus gehad. Vrienden van ons hebben ook op deze manier hun huis gevonden. Ik zou het je dus aanraden om te doen.
Niets raars aan, in de gekke markt momenteel moet je iets. Bovendien heeft het ook voordelen voor de verkopende partij: die hoeft geen kosten te maken voor een makelaar en allerlei mogelijke kopers in het huis toe te laten.

Ik zou er als verkoper voor openstaan.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger toen de huizenmarkt op z’n gat lag werkte het nog wel.

Nu gaan de huizen vaak boven vraagprijs weg. Dus als jij niet de hoofdprijs wilt betalen, ben ik bang dat het niet gaat werken. Mensen houden liever hun opties open voor een beter bot.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Erizon schreef:
03-03-2018 10:22
Niets raars aan, in de gekke markt momenteel moet je iets. Bovendien heeft het ook voordelen voor de verkopende partij: die hoeft geen kosten te maken voor een makelaar en allerlei mogelijke kopers in het huis toe te laten.

Ik zou er als verkoper voor openstaan.
Ja ik ook, maar dan zou ik dus wel met 'n hogere vraagprijs beginnen dan wanneer ik zelf met m'n huis moet gaan leuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weleens zo'n briefje gehad. Heb er hard om gelachen en bij het oud papier gegooid, maar dat was omdat we in een huurhuis woonden :).

Een net briefje lijkt me geen probleem.Gewoon doen!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven