Bestelling via amazon de

06-03-2018 09:00 33 berichten
Ik heb vorige week voor het eerst iets besteld via de Duitse Amazon. In eerste instantie werd gezegd dat het 1 of 2 maart zou worden bezorgd, maar helaas is dat verzet naar vandaag. Ik zit momenteel met smart te wachten :biggrin:

Maar nu vroeg ik me af hoe jullie ervaringen zijn qua bezorging? Ik kan nergens tracken hoe laat ze langskomen en of het uberhaupt doorgaat vandaag.... Zijn ze meestal wel gewoon netjes op tijd?
Alle reacties Link kopieren
Amazon is een Amerikaanse speler die wereldheerschappij nastreeft. Daar moet je niet kopen.
willem1959 schreef:
06-03-2018 09:13
Amazon is een Amerikaanse speler die wereldheerschappij nastreeft. Daar moet je niet kopen.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 3x een bestelling daar gedaan en alles iedere keer netjes ontvangen. Zij verzenden veel via DHL en met DHL heb ik nog al eens de ervaring gehad dat ze een paar dagen later zijn dan de aangegeven bezorg datum.
Alle reacties Link kopieren
Amazon bestel ik al vele, vele jaren. Vroeger alleen in de US (boeken waren dan inclusief verzendkosten nog steeds aanzienlijk goedkoper dan in NL of DE) maar nu ook vaak in Duitsland, van telefoonhoesjes tot stereo- apparatuur.

Heb alleen maar goede ervaringen. Bezorging is meestal ook op de aangegeven tijd.

Een keer heb ik niets ontvangen (wat niet van Amazon zelf was, maar via hun site werd verkocht) daar heb ik toen over geklaagd en Amazon heeft dat vergoed ook al waren ze dat niet verplicht omdat het niet hun product was. Later is het product alsnog bezorgd en ook mijn eerste bestelling kwam alsnog aan! Had ik dus twee iPad hoezen voor de prijs van 1.

Maak je dus geen zorgen. Amazon is echt top!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 x iets besteld en alle 4 de keren het netjes ontvangen. Een keer zelfs eerder dan ze aan hadden gegeven.
Ahh, fijn om te lezen :)

Ik hoop echt dat ze vandaag komen. Ik was best teleurgesteld dat het niet voor het weekend er was (het gaat om spulletjes voor mijn hobby dus ik had me er al helemaal op verheugd om dit weekend aan de slag te gaan).

Maar het wordt dus waarschijnlijk via DHL bezorgd. Dan weet ik dat alvast
Alle reacties Link kopieren
Amazon is niet top.
Amazon betekent de race naar beneden. Jammer dat dat jullie nu niets kan schelen. over een jaar of 20 piep je wel anders.
willem1959 schreef:
06-03-2018 09:42
Amazon is niet top.
Amazon betekent de race naar beneden. Jammer dat dat jullie nu niets kan schelen. over een jaar of 20 piep je wel anders.
ach ach
Licht dat eens toe?
niekie1 schreef:
06-03-2018 09:45
ach ach
Licht dat eens toe?

Nou liever niet. Laat 'm lekker een eigen topic openen.
Alle reacties Link kopieren
Amazon begon als boekverkoper en verkoopt nu alles. Verdient op het aanbod van anderen en dat veroorzaakt alleen maar lagere prijzen. Daar wordt op den duur niemand beter van.

Amazon mengt zich inmiddels ook in de levensmiddelenbranche. Het duurt nog even maar dan is alles Amazon. Spullen kopen, bankieren, gezondheidszorg, alles. En bovendien weten ze dan inmiddels alles van je. Bij Amazon kopen is gevaarlijker dan het introduceren van de sleepwet.
Alle reacties Link kopieren
3x iets besteld bij Amazon de. Keurig op tijd bezorgd ik ben zeer tevreden.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook tevreden, ik koop er af en toe. Afgelopen november iets besteld voor Sint, werd niet geleverd - er was toen staking. Ik had mijn geld 2 dagen later terug op mijn paypalrekening.

Dat vind ik wel het 'ergste' van Amazon, dat ze hun personeel zo slecht behandelen. Dus ik heb er sindsdien niks meer gekocht. Maar de klantenservice is erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Het enige nadeel vind ik dat ze met DHL versturen. Want de link op het niet thuis briefje bleek niet te werken. Regelmatig contact hierover gezocht met DHL, per saldo bleek dat het briefje naar de verkeerde site verwijst en dat je voor een internationaal pakje een andere site nodig hebt. :facepalm: Zelf moeten googlen, want klantenservice wist van niets...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt natuurlijk met een Nederlandse partner voor de verzending gewerkt: postnl, dhl etc.

Nadeel van de goedkopere partijen zoals DHL en Selectvracht is dat ze met allemaal zelfstandigen werken in de keten. Dus individuen die met hun eigen auto pakjes rondbrengen en per pakje betaald krijgen. Daar zitten helaas wat meer rotte appels bij die pakjes openen, niet op de aangegeven tijden bezorgen of als ze door hun tijd heen zijn niet eens aanbellen maar de pakketjes meteen bij buren of een afhaalpunt brengen.

Als je kunt kiezen zou ik altijd die euro verzendkosten extra betalen en gewoon voor PostNL kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel bija wekelijks bij Amazon Duitsland en het wordt altijd netjes en op tijd bezorgd. Je hebt dus net pech dat het niet op tijd bezorgd is.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het eigenlijk altijd met postnl bezorgd.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Ik heb mijn Kindle oasis gekocht bij Amazon.de, daarbij geen problemen gehad. Een Kindle paperwhite (voor mijn man) hebben we teruggestuurd, we wilden toch ruilen naar de Kindle oasis. Bij het retourneren raakte de Kindle zoek in het distributiecentrum. Na een telefonische melding bij PostNL is ie terug gevonden en kregen we het geld als tegoed op ons account. Gingen wel wat weken overheen.

Alle bestellingen gingen wel heel soepel en zonder problemen.

Edit: Oh ja, wel een keer te late bezorging. De datum werd ineens aangepast en we moesten een paar dagen langer wachten. Het kwam wel gewoon aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg amazon geleverd met DPD op een DPD-pakketpunt. Die zit hier in het dorp, dus ik vind dat helemaal prima. Ik bestel er af en toe speelgoed voor de kinderen, het is dan goedkoper dan via een nederlandse website. Meestal krijg ik een mailtje als het op het afhaalpunt is.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
06-03-2018 10:27
Er wordt natuurlijk met een Nederlandse partner voor de verzending gewerkt: postnl, dhl etc.

Nadeel van de goedkopere partijen zoals DHL en Selectvracht is dat ze met allemaal zelfstandigen werken in de keten. Dus individuen die met hun eigen auto pakjes rondbrengen en per pakje betaald krijgen. Daar zitten helaas wat meer rotte appels bij die pakjes openen, niet op de aangegeven tijden bezorgen of als ze door hun tijd heen zijn niet eens aanbellen maar de pakketjes meteen bij buren of een afhaalpunt brengen.

Als je kunt kiezen zou ik altijd die euro verzendkosten extra betalen en gewoon voor PostNL kiezen.
En tussen de bezorgers van PostNL zitten nooit rotte appels.... :wtf:
Ik heb hier betere ervaringen met DHL (al jarenlang dezelfde bezorger, zet zware pakketten zelfs binnen neer ipv afgeven bij de deur) dan met PostNL (altijd andere bezorgers, als je niet thuis ben worden de paketjes in de achtertuin gegooid, een pakketje van ruim 200 euro een keer een paar straten verderop bezorgt, wel op het goede huisnummer, maar verkeerde postcode en straatnaam, gelukkig woonde daar eerlijke mensen die het pakket hier af hebben gegeven.)

Nee, als ik de keuze heb, doe mij maar DHL.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
06-03-2018 10:27
Er wordt natuurlijk met een Nederlandse partner voor de verzending gewerkt: postnl, dhl etc.

Nadeel van de goedkopere partijen zoals DHL en Selectvracht is dat ze met allemaal zelfstandigen werken in de keten. Dus individuen die met hun eigen auto pakjes rondbrengen en per pakje betaald krijgen. Daar zitten helaas wat meer rotte appels bij die pakjes openen, niet op de aangegeven tijden bezorgen of als ze door hun tijd heen zijn niet eens aanbellen maar de pakketjes meteen bij buren of een afhaalpunt brengen.

Als je kunt kiezen zou ik altijd die euro verzendkosten extra betalen en gewoon voor PostNL kiezen.
PostNL werkt ook met zelfstandigen. Goede pakkettenbezorging is heel erg afhankelijk van waar je woont.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man bestelt heel vaak bij Amazon.de, altijd goed gegaan.
Nou, het is binnen hoor :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Goed; koop er alleen maar een bepaald artikel wat ik ken en zeker goed is. Het komt altijd uit Engeland en daarom duurt het ook wat langer.

Belangrijker zal Amazon nooit voor me worden. Verder krijgt elke webwinkel een kans van mij. Het is zeker niet zo dat ik alleen de eerste drie hits van Google lees.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik was heel tevreden over amazon.de. Maar de laatste keer kreeg ik mijn bestelling een week later dan aangekondigd. Te laat waarvoor ik het nodig had, en ik had echt wel op tijd besteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven