Thuis
alle pijlers
Bestelling via amazon de
dinsdag 6 maart 2018 09:00
Ik heb vorige week voor het eerst iets besteld via de Duitse Amazon. In eerste instantie werd gezegd dat het 1 of 2 maart zou worden bezorgd, maar helaas is dat verzet naar vandaag. Ik zit momenteel met smart te wachten
Maar nu vroeg ik me af hoe jullie ervaringen zijn qua bezorging? Ik kan nergens tracken hoe laat ze langskomen en of het uberhaupt doorgaat vandaag.... Zijn ze meestal wel gewoon netjes op tijd?
Maar nu vroeg ik me af hoe jullie ervaringen zijn qua bezorging? Ik kan nergens tracken hoe laat ze langskomen en of het uberhaupt doorgaat vandaag.... Zijn ze meestal wel gewoon netjes op tijd?
dinsdag 6 maart 2018 09:17
willem1959 schreef: ↑06-03-2018 09:13Amazon is een Amerikaanse speler die wereldheerschappij nastreeft. Daar moet je niet kopen.
dinsdag 6 maart 2018 09:19
Amazon bestel ik al vele, vele jaren. Vroeger alleen in de US (boeken waren dan inclusief verzendkosten nog steeds aanzienlijk goedkoper dan in NL of DE) maar nu ook vaak in Duitsland, van telefoonhoesjes tot stereo- apparatuur.
Heb alleen maar goede ervaringen. Bezorging is meestal ook op de aangegeven tijd.
Een keer heb ik niets ontvangen (wat niet van Amazon zelf was, maar via hun site werd verkocht) daar heb ik toen over geklaagd en Amazon heeft dat vergoed ook al waren ze dat niet verplicht omdat het niet hun product was. Later is het product alsnog bezorgd en ook mijn eerste bestelling kwam alsnog aan! Had ik dus twee iPad hoezen voor de prijs van 1.
Maak je dus geen zorgen. Amazon is echt top!
Heb alleen maar goede ervaringen. Bezorging is meestal ook op de aangegeven tijd.
Een keer heb ik niets ontvangen (wat niet van Amazon zelf was, maar via hun site werd verkocht) daar heb ik toen over geklaagd en Amazon heeft dat vergoed ook al waren ze dat niet verplicht omdat het niet hun product was. Later is het product alsnog bezorgd en ook mijn eerste bestelling kwam alsnog aan! Had ik dus twee iPad hoezen voor de prijs van 1.
Maak je dus geen zorgen. Amazon is echt top!
dinsdag 6 maart 2018 09:41
Ahh, fijn om te lezen
Ik hoop echt dat ze vandaag komen. Ik was best teleurgesteld dat het niet voor het weekend er was (het gaat om spulletjes voor mijn hobby dus ik had me er al helemaal op verheugd om dit weekend aan de slag te gaan).
Maar het wordt dus waarschijnlijk via DHL bezorgd. Dan weet ik dat alvast
Ik hoop echt dat ze vandaag komen. Ik was best teleurgesteld dat het niet voor het weekend er was (het gaat om spulletjes voor mijn hobby dus ik had me er al helemaal op verheugd om dit weekend aan de slag te gaan).
Maar het wordt dus waarschijnlijk via DHL bezorgd. Dan weet ik dat alvast
dinsdag 6 maart 2018 09:45
ach achwillem1959 schreef: ↑06-03-2018 09:42Amazon is niet top.
Amazon betekent de race naar beneden. Jammer dat dat jullie nu niets kan schelen. over een jaar of 20 piep je wel anders.
Licht dat eens toe?
dinsdag 6 maart 2018 09:52
Amazon begon als boekverkoper en verkoopt nu alles. Verdient op het aanbod van anderen en dat veroorzaakt alleen maar lagere prijzen. Daar wordt op den duur niemand beter van.
Amazon mengt zich inmiddels ook in de levensmiddelenbranche. Het duurt nog even maar dan is alles Amazon. Spullen kopen, bankieren, gezondheidszorg, alles. En bovendien weten ze dan inmiddels alles van je. Bij Amazon kopen is gevaarlijker dan het introduceren van de sleepwet.
Amazon mengt zich inmiddels ook in de levensmiddelenbranche. Het duurt nog even maar dan is alles Amazon. Spullen kopen, bankieren, gezondheidszorg, alles. En bovendien weten ze dan inmiddels alles van je. Bij Amazon kopen is gevaarlijker dan het introduceren van de sleepwet.
dinsdag 6 maart 2018 10:14
Hier ook tevreden, ik koop er af en toe. Afgelopen november iets besteld voor Sint, werd niet geleverd - er was toen staking. Ik had mijn geld 2 dagen later terug op mijn paypalrekening.
Dat vind ik wel het 'ergste' van Amazon, dat ze hun personeel zo slecht behandelen. Dus ik heb er sindsdien niks meer gekocht. Maar de klantenservice is erg goed.
Dat vind ik wel het 'ergste' van Amazon, dat ze hun personeel zo slecht behandelen. Dus ik heb er sindsdien niks meer gekocht. Maar de klantenservice is erg goed.
dinsdag 6 maart 2018 10:15
Het enige nadeel vind ik dat ze met DHL versturen. Want de link op het niet thuis briefje bleek niet te werken. Regelmatig contact hierover gezocht met DHL, per saldo bleek dat het briefje naar de verkeerde site verwijst en dat je voor een internationaal pakje een andere site nodig hebt. Zelf moeten googlen, want klantenservice wist van niets...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 6 maart 2018 10:27
Er wordt natuurlijk met een Nederlandse partner voor de verzending gewerkt: postnl, dhl etc.
Nadeel van de goedkopere partijen zoals DHL en Selectvracht is dat ze met allemaal zelfstandigen werken in de keten. Dus individuen die met hun eigen auto pakjes rondbrengen en per pakje betaald krijgen. Daar zitten helaas wat meer rotte appels bij die pakjes openen, niet op de aangegeven tijden bezorgen of als ze door hun tijd heen zijn niet eens aanbellen maar de pakketjes meteen bij buren of een afhaalpunt brengen.
Als je kunt kiezen zou ik altijd die euro verzendkosten extra betalen en gewoon voor PostNL kiezen.
Nadeel van de goedkopere partijen zoals DHL en Selectvracht is dat ze met allemaal zelfstandigen werken in de keten. Dus individuen die met hun eigen auto pakjes rondbrengen en per pakje betaald krijgen. Daar zitten helaas wat meer rotte appels bij die pakjes openen, niet op de aangegeven tijden bezorgen of als ze door hun tijd heen zijn niet eens aanbellen maar de pakketjes meteen bij buren of een afhaalpunt brengen.
Als je kunt kiezen zou ik altijd die euro verzendkosten extra betalen en gewoon voor PostNL kiezen.
dinsdag 6 maart 2018 10:44
Ik heb mijn Kindle oasis gekocht bij Amazon.de, daarbij geen problemen gehad. Een Kindle paperwhite (voor mijn man) hebben we teruggestuurd, we wilden toch ruilen naar de Kindle oasis. Bij het retourneren raakte de Kindle zoek in het distributiecentrum. Na een telefonische melding bij PostNL is ie terug gevonden en kregen we het geld als tegoed op ons account. Gingen wel wat weken overheen.
Alle bestellingen gingen wel heel soepel en zonder problemen.
Edit: Oh ja, wel een keer te late bezorging. De datum werd ineens aangepast en we moesten een paar dagen langer wachten. Het kwam wel gewoon aan.
Alle bestellingen gingen wel heel soepel en zonder problemen.
Edit: Oh ja, wel een keer te late bezorging. De datum werd ineens aangepast en we moesten een paar dagen langer wachten. Het kwam wel gewoon aan.
dinsdag 6 maart 2018 11:23
dinsdag 6 maart 2018 11:42
En tussen de bezorgers van PostNL zitten nooit rotte appels....Stampertje12 schreef: ↑06-03-2018 10:27Er wordt natuurlijk met een Nederlandse partner voor de verzending gewerkt: postnl, dhl etc.
Nadeel van de goedkopere partijen zoals DHL en Selectvracht is dat ze met allemaal zelfstandigen werken in de keten. Dus individuen die met hun eigen auto pakjes rondbrengen en per pakje betaald krijgen. Daar zitten helaas wat meer rotte appels bij die pakjes openen, niet op de aangegeven tijden bezorgen of als ze door hun tijd heen zijn niet eens aanbellen maar de pakketjes meteen bij buren of een afhaalpunt brengen.
Als je kunt kiezen zou ik altijd die euro verzendkosten extra betalen en gewoon voor PostNL kiezen.
Ik heb hier betere ervaringen met DHL (al jarenlang dezelfde bezorger, zet zware pakketten zelfs binnen neer ipv afgeven bij de deur) dan met PostNL (altijd andere bezorgers, als je niet thuis ben worden de paketjes in de achtertuin gegooid, een pakketje van ruim 200 euro een keer een paar straten verderop bezorgt, wel op het goede huisnummer, maar verkeerde postcode en straatnaam, gelukkig woonde daar eerlijke mensen die het pakket hier af hebben gegeven.)
Nee, als ik de keuze heb, doe mij maar DHL.
dinsdag 6 maart 2018 11:44
PostNL werkt ook met zelfstandigen. Goede pakkettenbezorging is heel erg afhankelijk van waar je woont.Stampertje12 schreef: ↑06-03-2018 10:27Er wordt natuurlijk met een Nederlandse partner voor de verzending gewerkt: postnl, dhl etc.
Nadeel van de goedkopere partijen zoals DHL en Selectvracht is dat ze met allemaal zelfstandigen werken in de keten. Dus individuen die met hun eigen auto pakjes rondbrengen en per pakje betaald krijgen. Daar zitten helaas wat meer rotte appels bij die pakjes openen, niet op de aangegeven tijden bezorgen of als ze door hun tijd heen zijn niet eens aanbellen maar de pakketjes meteen bij buren of een afhaalpunt brengen.
Als je kunt kiezen zou ik altijd die euro verzendkosten extra betalen en gewoon voor PostNL kiezen.
dinsdag 6 maart 2018 13:34
Goed; koop er alleen maar een bepaald artikel wat ik ken en zeker goed is. Het komt altijd uit Engeland en daarom duurt het ook wat langer.
Belangrijker zal Amazon nooit voor me worden. Verder krijgt elke webwinkel een kans van mij. Het is zeker niet zo dat ik alleen de eerste drie hits van Google lees.
Belangrijker zal Amazon nooit voor me worden. Verder krijgt elke webwinkel een kans van mij. Het is zeker niet zo dat ik alleen de eerste drie hits van Google lees.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven