Dure uniek design lamp of goedkope standaard lamp?

06-03-2018 11:05 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie mening over de vraag in de titel?

Gaan jullie voor een unieke design hanglamp voor €1000 tot €1500 euro met een verhaal erachter. Gemaakt van producten die een tweede leven krijgen of waar eenzame ouderen aan mee hebben geholpen...

Of een lamp voor rond de €100 waar een oplage van is van 50 stuks....

Of de hanglamp van de plaatselijke woonwinkel van €50?
anoniem_365742 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 11:07
1.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tweedehands van de kringloop voor €10 :-D
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 11:09
23.94% gewijzigd
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Onderzoekje??

TO trapt zelf af?
Alle reacties Link kopieren
Voor een goedkope standaard lamp. Volgens mij heb je superveel keuze als je naar de Kwantum oid gaat en dan kun je best een mooie lamp kopen. Maargoed, ik ben ook iemand die daar gewoon geen geld voor over heeft. Ik ga van € 1.000 liever op vakantie ;)
Ik heb liever een mooie lamp dan een goedkoop alternatief van de bouwmarkt of Ikea. Daarom heb ik op sommige plekken nog steeds alleen een peertje :-)
Alle reacties Link kopieren
Waarom kiezen? Als je een lamp van 1500 kan betalen dan kan je die andere twee er makkelijk bij kopen toch?
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Lekkere vraag dit: hangt er nogal vanaf hoe het eruit ziet.

Ik ga niet 1000 euro betalen voor een lelijke lamp. Maar ik hoef ook niet voor 10 euro klaar te zijn.

Wij hebben een lichtplan laten maken en daar zaten uiteindelijk goedkope en duurdere lampen in. Het gaat erom dat je verlichting goed bij je woning past. Als dat voor een paar tientjes met een mooie tweedehands lamp kan is dat mooi meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
@Groenebroek
Ik hoor veel verschillende verhalen en meningen over lampen tijdens verjaardagen.
Zelf hou ik wel van unieke lampen maar vind honderden euro's er aan uitgeven wel moeilijk. En kijk dan ook vaak naar de mogelijkheid of het zelf te maken is of naar een alternatief

Vandaar dat ik wil weten hoe jullie hier over denken :)
Alle reacties Link kopieren
Suuss17 schreef:
06-03-2018 11:15
@Groenebroek
Ik hoor veel verschillende verhalen en meningen over lampen tijdens verjaardagen.
Zelf hou ik wel van unieke lampen maar vind honderden euro's er aan uitgeven wel moeilijk. En kijk dan ook vaak naar de mogelijkheid of het zelf te maken is of naar een alternatief

Vandaar dat ik wil weten hoe jullie hier over denken :)
Uhm, ik denk dat je interessantere gesprekonderwerpen moet zoeken voor die verjaardagen. Ik heb volgens mij nog nooit een gesprek gehad over lampen.
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
06-03-2018 11:18
Uhm, ik denk dat je interessantere gesprekonderwerpen moet zoeken voor die verjaardagen. Ik heb volgens mij nog nooit een gesprek gehad over lampen.
Ik ook niet!
(blijf dan ook bij mijn eerste reactie ;-) )
Ik heb zelf een mix van dure en goedkopere lampen. En
die dure zijn niet van het soort met een verhaal of eventueel
zelf te maken.
Alle reacties Link kopieren
Gesprekken over lampen tijdens verjaardagen? :P

Maar on topic: nog in geen 1000 jaar geef ik 1000 euro uit voor een lamp.
Alle reacties Link kopieren
Algemene tip: als je veel geld uitgeeft aan een lamp, bedenk of je die lamp ook in andere interieurs zou kunnen gebruiken. Het is zonde als je een paar duizend aan een lamp besteedt en dat hij niet meer past als je over vijf jaar verhuist of een nieuwe eettafel koopt etc.
Alle reacties Link kopieren
Als je op die verjaardag toch al veel mening hoort, waarom boeit de onze dan?
Zo interessant is dit onderwerp toch niet dat je hiervoor een profiel aanmaakt... Ik zeg marktonderzoekje.
Ik koop iets dat ik mooi vind en wat betaalbaar is. Van 1000 euro zou ik echt nuttigere dingen kopen dan een lamp. En dat hele "verhaal erachter, tweede leven bla bla" is aan mij niet besteed.
Alle reacties Link kopieren
1.000 tot 1.500 euro voor alleen een hanglamp is extreem veel ... . Plus dat je het er niet aan afziet. Op een paar kenners na misschien, ziet niemand het verschil tussen een hanglamp tot 100 euro en zo'n design lamp van 1.000 tot 1.500 euro. Tenzij het om een grote kristallen kroonluchter gaat ofzo.

Tot circa 100 euro heb je al heel erg veel keuze. En dan heb je evt. ook nog kringloop en Marktplaats.
Is dit een onderzoekje?
Ik ben altijd snel uitgekeken op spullen.
Voor mij zou het zonde zijn om er veel geld aan uit te geven.
Dat heb ik ook met accessoires, koop ik vaak bij woonwinkels, geen action.
Restera schreef:
06-03-2018 11:07
Tweedehands van de kringloop voor €10 :-D
Dit, en later via googel er achter komen dat het een design lamp is.
Ik vind niet dat 1 lamp 1000-1500 moet kosten. Daarvan gaat het grootste deel in de zak van de fabrikant. Geef ik liever zelf wat aan het goede doel.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik hoef geen goed-doel geknutselde dure dingen in huis. Vroeger kregen we nog wel eens onderzetters van wasknijpers in elkaar gezet door moeilijk lerende volwassenen. Maar die waren niet duur en die zag je niet vaak.
Ik koop wat ik mooi vind.
Alle reacties Link kopieren
goed doel knutseldingen zoals parbleu hierboven zegt. zo zie ik die mooie woorden van TS over tweede leven etc ook.

leg eerst dan maar eens uit waarom dingen gemaakt van afdankertjes tijdens creatieve projectjes met ouderen zo duur moeten zijn.
En doooooor!
Ik koop gewoon wat ik mooi vind en waar ik niet spontaan rode vlekken in m'n nek van krijg als ik het prijskaartje zie. Ik haal het meeste plezier uit iets vinden wat ik echt mooi vind voor een laag prijsje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar jaar geleden een originele Arco Flos lamp gekocht. Die vond ik al jaren mooi en nog steeds word ik er blij van.
Verder heb ik ook een originele antieke theaterlamp op een houten driepoot. Dat is ook zo’n mooie lamp. Ik ben er blij mee. en je komt het niet vaak bij anderen tegen.
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven