Espressomachine silvercrest Lidl goed?

25-03-2018 10:14 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!
Ik ben benieuwd of hier iemand de espressomachine Silvercrest heeft van de Lidl? K hoor vaak goede verhalen over de apparaten van de Lidl en ze hebben een leuke prijs. Iemand enig idee? 😊
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg ook hem aan te schaffen dus ik lees mee!
Wij hebben hem hier sinds een maand.
Eerste keren een beetje geklooi ermee (het bakje waar de gemalen koffie in moet heeft 2 inkepingen die moeten echt recht tegenover elkaar zitten anders gaat hij lekken) sinds ik dit weet is het een heel leuk apparaat voor die prijs!
En eerlijk is eerlijk echte koffie is gewoon lekkerder dan cupjes en Senseo.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt niet gek ... Wij hebben nu in 4 jaar 2 Nespresso machines versleten en daar ben ik echt klaar mee voor dat geld!
Quicksilver1982 schreef:
25-03-2018 10:47
Wij hebben hem hier sinds een maand.
Eerste keren een beetje geklooi ermee (het bakje waar de gemalen koffie in moet heeft 2 inkepingen die moeten echt recht tegenover elkaar zitten anders gaat hij lekken) sinds ik dit weet is het een heel leuk apparaat voor die prijs!
En eerlijk is eerlijk echte koffie is gewoon lekkerder dan cupjes en Senseo.
Dat is verschil in smaak. Ik vind Senseo veel lekkerder dan 'echte' koffie. Sinds wij Senseo hebben heb ik het gewone koffiezetapparaat weg gegooid.
Blondie456 schreef:
25-03-2018 12:24
Dat is verschil in smaak. Ik vind Senseo veel lekkerder dan 'echte' koffie. Sinds wij Senseo hebben heb ik het gewone koffiezetapparaat weg gegooid.
Klopt ook!
Ik ben van de Italiaanse koffie hoe sterker hoe beter
Geen ervaring met dat apparaat, echter wel tevreden omgeving over Lidl apparatuur electra voor zover.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook cappuccino maken, daar hou ik erg van! Dat apparaat van de lidl kan dat ook.. dus ben echt benieuwd naar hoe t apparaat is. Ook de gewone koffie dan 😊 zagen er ook 1 van de longhi Nespresso lattissima touch maar die is gelijk 300 euro
corryk schreef:
25-03-2018 12:40
Je kan ook cappuccino maken, daar hou ik erg van! Dat apparaat van de lidl kan dat ook.. dus ben echt benieuwd naar hoe t apparaat is. Ook de gewone koffie dan 😊 zagen er ook 1 van de longhi Nespresso lattissima touch maar die is gelijk 300 euro
Ja ik ben er tevreden over! De cappuccino gebruiken wij nooit maar man heeft het 1x uitgetest en hij doet het ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Ok top! Nog meer mensen. ?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit apparaat ook gekocht. Echter bij het vullen van de dubbele cappuccino zou hij na c.a. 280 ml. moeten stoppen. Apparaat loopt echter gewoon door, nadat de 700ml melk op is dan gooit hij er koffie bij. Dit zelfs op de stand dat je het minste melk zou moeten verkrijgen. Wij gaan dit apparaat retour melden. Goedkoop is duurkoop zo blijkt maar weer.
Alle reacties Link kopieren
Koop een percolator ben je voor paar tientjes klaar en de lekkerste espresso :)
Alle reacties Link kopieren
Eind december thuis gekregen. Eerst wat uitgeprobeerd met gewone maling, maar da's niet zo geweldig. Toen met Lavazza espresso gemalen koffie en we waren alle drie verkocht. Vrouw en dochter drinken vooral dubbele latte, ik cappuccino. De espresso vinden we te sterk, maar da's persoonlijk. We wisselen het af met een potje filterkoffie. Het is hier zo'n succes dat ik er een bonenmaler bij heb gekocht, en dat is nóg iets lekkerder dan voorgemalen koffie. Je hebt ook veel meer keus in bonen dan in gemalen koffie. Zelf koffie maken heeft iets speciaals. Aandachtspunten van de Lidl machine is dat het melkreservoir gemakkelijk los wil schieten als hij stoom gaat blazen. Ook moet je elke dag de douche met een vochtige vaatdoek schoonmaken, hij kan namelijk niet backflushen. En je moet er zelf aan denken om het water op tijd bij te vullen, het valt niet op dat-ie leeg is. Ik doe de 5 onderdelen van de melkopschuimer elke avond in het melkreservoir met een druppeltje afwasmiddel en heet water, en het bovenste deel spoel ik goed door. En soms gaat e.e.a. mee in de vaatwasser. Het is een prima opstap naar deze manier van koffie maken. Een piston machine heeft ook minder onderhoud, want een volautomaat moet je elke 2 jaar helemaal schoon laten maken voor een paar honderd euro per keer. En als het bevalt, kun je altijd nog door naar een echte espresso machine met melkopschuim stoompijpje.
Alle reacties Link kopieren
Een jaar later met de Lidl espresso machine. Zo'n 1500 keer koffie gemaakt. Het apparaat gaat gebreken vertonen, zoals een nadruppelende douche, en waarschijnlijk daardoor erg natte prut in plaats van een droge puk, een filter die uit de piston vliegt bij het uitkloppen van de prut. En dan plotseling doet de opschuimer het niet meer. Gemailed met de Lidl, contact gaat mooi snel. Ik krijg een nieuwe melkopschuimer toegestuurd. Maar het probleem blijft. Weer een filmpje gemaakt, nu mag ik het kale apparaat gratis opsturen, en krijg een complete nieuwe retour. Deze doet het zelfs beter dan de vorige. Schuimt veel beter op, geeft meer melkschuim, en geeft vooral veel hetere koffie. Wat me wel opvalt is dat het spuitstuk nu van kunststof is en bij de vorige van rubber. Weer heel tevreden. Dank je wel Lidl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven