Nieuwbouw met alleen vloerverwarming en TOONthermostaat

15-04-2018 19:54 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij wonen nu een jaar in onze nieuwbouwwoning met veel plezier. Wij hebben alleen vloerverwarming (beneden en slaapverdieping) als hoofdverwarming en geen radiatoren.
Wij willen graag TOON hebben van Eneco alleen die kan niet in onze woning omdat alle kamers afzonderlijk te bedienen zijn qua temperatuur zeiden ze.
Zijn er hier toch mensen die TOON hebben aangeschaft zoals in dezelfde situatie en hoe werkt die dan?? Daar ben ik benieuwd naar
Alle reacties Link kopieren
En ik maar moeite doen om de toon niet te krijgen 😋 waarom wil je die zo graag hebben?
Het leven is niet eerlijk
Je kan toch zelf thermostaat kopen. Zat 'slimmere' thermostaten die niet van een energiemaatschappij zijn en van alles mee te regelen is.
Vraag je installateur.

En radiatoren zijn ook in elke ruimte afzonderlijk in te stellen dus dat zou geen belemmering hoeven zijn voor het aanschaffen van een slimme thermostaat.

En tot slot: waarom in hemelsnaam een dure Toon van Eneco als er zat andere merken op de markt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pff ik begrijp niet dat je zo graag een Toon wilt.
Roelanje schreef:
15-04-2018 20:00
En ik maar moeite doen om de toon niet te krijgen 😋 waarom wil je die zo graag hebben?
Nou dit dus. Werd gek van dat gedram over Toon.
Waarom wil je zo graag Toon?
Alle reacties Link kopieren
yajes schreef:
15-04-2018 20:41
Nou dit dus. Werd gek van dat gedram over Toon.
Belde er weer zo’n kwiebus: “ik heb goed nieuws voor u!” Dus ik: “als het een toon is kunnen we nu ophangen”. :hello:
Het leven is niet eerlijk
Vloerverwarming werkt het best als je 'm constant op dezelfde temperatuur laat staan. Een thermostaat waarmee je van alles kunt regelen lijkt me dus overbodig.
Alle reacties Link kopieren
Djeez, ik dacht op basis van de topictitel even dat die Toon je bij nieuwbouw tegenwoordig door de strot geduwd werd.

En kwiebussen die bellen met goed nieuws hebben zelden goed nieuws voor jou, hooguit voor zichzelf als je erin trapt ;-)
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ben gelukkig nooit lastiggevallen🤗 het lijkt mij gewoon handig. Maar als ik jullie reacties zo lees lijkt dat niet zo te zijn 🤔
Hier de Toon er juist uitgegooid. Heel veel functie’s werken alleen maar met een abonnement en dat was ons te duur. We hebben nu een Nest learning thermostaat. Die kan veel meer en heeft geen abonnement nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen Toon! Nee, ook niet als die gratis is!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
15-04-2018 21:06
Vloerverwarming werkt het best als je 'm constant op dezelfde temperatuur laat staan. Een thermostaat waarmee je van alles kunt regelen lijkt me dus overbodig.
DIt TO. Als je je niet blauw wil betalen laat je 'm gewoon op 19? 20? Het leuke van een thermostaat is dat als de temperatuur van je gading bereikt is dat ie gewoon niet aanslaat.
Het iedere keer opwarmen kost echt bergen geld.

Dat geld trouwens niet alleen voor vloerverwarming al is dat wel de nr 1. Ook gewone cv ketels zijn het goedkoopst als je de temperatuur gewoon laat staan wat ie is. Voorbeeld. Vrijdag middag laag gezet 4 gr lager dan normaal overdag en zondag avond weer 4 gr hoger gezet. Gewoon om eens te kijken hoeveel het kost en hoelang het duurt om mijn hele huis weer behaaglijk te krijgen. Voor één weekend is dat dus geen doen. Het heeft me dubbel gekost van wat het gekost zou hebben als ik 'm gewoon aan had laten staan. Doen we dus niet meer.
Ik was eerder met mijn gaskachel ook altijd al weinig kwijt ondanks dat het een oud huis met houten vloeren was. Pas als ik een week of langer wegga gaat de thermostaat lager.
En dan heb ik het niet over 14 gr ofzo maar iets van 18.
Alle reacties Link kopieren
Als je alles afzonderlijk wil aansturen kun je beter een EVOHOME nemen.
nina1966 schreef:
15-04-2018 23:15
DIt TO. Als je je niet blauw wil betalen laat je 'm gewoon op 19? 20? Het leuke van een thermostaat is dat als de temperatuur van je gading bereikt is dat ie gewoon niet aanslaat.
Het iedere keer opwarmen kost echt bergen geld.

Dat geld trouwens niet alleen voor vloerverwarming al is dat wel de nr 1. Ook gewone cv ketels zijn het goedkoopst als je de temperatuur gewoon laat staan wat ie is. Voorbeeld. Vrijdag middag laag gezet 4 gr lager dan normaal overdag en zondag avond weer 4 gr hoger gezet. Gewoon om eens te kijken hoeveel het kost en hoelang het duurt om mijn hele huis weer behaaglijk te krijgen. Voor één weekend is dat dus geen doen. Het heeft me dubbel gekost van wat het gekost zou hebben als ik 'm gewoon aan had laten staan. Doen we dus niet meer.
Ik was eerder met mijn gaskachel ook altijd al weinig kwijt ondanks dat het een oud huis met houten vloeren was. Pas als ik een week of langer wegga gaat de thermostaat lager.
En dan heb ik het niet over 14 gr ofzo maar iets van 18.
Echt waar joh? Ik wil dat toch eens gaan uitproberen dan. Je hebt gewoon de meterstand van een week genomen met constante temperatuur en met temperatuurwisselingen? Hoe zie ik dit voor me?

Al moet ik zeggen dat mijn cv snel aanslaat als de verwarming aanstaat en dat hoor ik in mijn slaapkamer dus wat dat betreft zakt de temperatuur al snel naar beneden. Hoe is jouw isolatie verder? Dit is natuurlijk ook een factor. Beneden heb ik dubbelglas, boven niet, maar daar stook ik in principe alleen in de badkamer. Verder betonwoning uit de jaren 80, tussenwoning.
nina1966 schreef:
15-04-2018 23:15
DIt TO. Als je je niet blauw wil betalen laat je 'm gewoon op 19? 20? Het leuke van een thermostaat is dat als de temperatuur van je gading bereikt is dat ie gewoon niet aanslaat.
Het iedere keer opwarmen kost echt bergen geld.

Dat geld trouwens niet alleen voor vloerverwarming al is dat wel de nr 1. Ook gewone cv ketels zijn het goedkoopst als je de temperatuur gewoon laat staan wat ie is. Voorbeeld. Vrijdag middag laag gezet 4 gr lager dan normaal overdag en zondag avond weer 4 gr hoger gezet. Gewoon om eens te kijken hoeveel het kost en hoelang het duurt om mijn hele huis weer behaaglijk te krijgen. Voor één weekend is dat dus geen doen. Het heeft me dubbel gekost van wat het gekost zou hebben als ik 'm gewoon aan had laten staan. Doen we dus niet meer.
Dat hangt echt van de omstandigheden af; ik heb het bij ons ook gemeten in februari toen het koud was.
Voor ons scheelt het echt veel als we de verwarming 's avonds uitzetten.
Verder inderdaad: geen Toon!
Kost je geloof ik nog 5 euro per maand extra, toch?
Alle reacties Link kopieren
Roelanje schreef:
15-04-2018 20:52
Belde er weer zo’n kwiebus: “ik heb goed nieuws voor u!” Dus ik: “als het een toon is kunnen we nu ophangen”. :hello:
:biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven